פעימה שנייה של מענקי סיוע לעצמאים יוצאת לדרך – הכנסו להגיש כאן

עצמאים ושכירים בעלי שליטה בחברת מעטים יקבלו מענק של עד 10,500 בשל מחלת הקורונה. הזכאים יוכלו להגיש בקשה באתר האינטרנט הממשלתי. עומס שיא על האתר של רשות המיסים. מצורף לינק להגשה.
בעלי מקצוע
אילוסטרציה.

באיחור של מספר שעות הפעימה השנייה של מענק הסיוע לעצמאים יצאה לדרך. וכעת, ניתן להגיש בקשות למענק הסיוע המוגדל עד סכום מרבי בסך 10,500 שקלים באתר רשות המסים. אתמול נגרמה תרעומת רבה בקרב עצמאים לאחר שהאתר שהיה אמור להיפתח לא עודכן ולא ניתן היה להגיש בקשות למענק.

 אמש נפתחה באתר רשות המסים האפשרות להגשת בקשות לקבלת הפעימה השנייה של מענק הסיוע המוגדל בסך של עד סכום מרבי של 10,500 שקלים לעצמאיים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה.

במסגרת הפעימה השנייה, הורחבה משמעותית אוכלוסיית הזכאים והוגדלו סכומי המענקים. הגשת הבקשות למענק תבוצע באמצעות טופס מקוון באתר רשות המסים. פוטנציאל אוכלוסיית העצמאים מוערך ב-600,000 עצמאים. רשות המסים מבטיחה שהמענק יופקד תוך ימים ספורים בחשבון הבנק.

שכירים בעלי שליטה  בחברת מעטים יוכלו להגיש תביעה למענק החל מה- 18 במאי, וזאת מאחר ונדרשת הערכות נוספת לצורך בדיקת זכאותם.

תשלום המענקים הינו בהתאם לתקנות שעת חרום שאושרו בממשלה ב- 24 באפריל 2020. בהתאם לתקנות, אוכלוסיית הזכאים למענק בפעימה השנייה תכלול גם שכירים בעלי השליטה שאינם זכאים לדמי אבטלה ועצמאים שהכנסתם החייבת לשנת המס 2018, אינה עולה על 1,000,000 שקלים כמו כן, הוגדלו סכומי המענקים ביחס למתווה הפעימה הראשונה כך שעצמאים יהיו זכאים למענק בגובה של 70% מההכנסה החייבת שלהם ועד לסכום של  10,500 שקלים כאשר לעצמאי או בעל שליטה אשר הכנסתו הממוצעת מעסק או שכר עבודה בהתאמה לחודש עולה על 40,000 שקלים חדשים, יופחת סכום המענק בהדרגה.

לעצמאים  אשר החל לפעול בשנת 2019 הותאמו בתקנות חלק מהתנאים הנדרשים, כך שיבחנו בהתאם לנתוני שנת 2019, במקום שנת 2018. כמו כן, כן במסגרת הפעימה השנייה, נקבעה בתקנות אפשרות לעצמאי שפתח את עסקו בשנת 2108 וסבל מהפסדים באותה שנה, להתבסס על נתוני שנת 2019.

בהתאם לתקנות, עצמאים אשר מחזור עסקאותיהם השנתי עולה על 18,000 שקלים ואינו עולה על 300 אלף שקלים  יקבלו תוספת למענק, פעימה שלישית בסכום הנע בין 700 שקלים ל- 3,025 שקלים בהתאם לגובה המחזור החודשי שלהם, במקביל למענק שישולם לעסקים להשתתפות בהוצאות קבועות ב- 12 במאי. הפעימה השלישית מורכבת יותר.

בינתיים אלה שניסו בשעות האחרונות להכנס לאתר של רשות המיסים, נתקל בעומסי שיא על האתר. חלק מאלה שניסו מדווחעל הודעה בה נכתב: "עקב ריבוי פניות אנא המתינו או נסו מאוחר יותר".

להגשת הבקשה באתר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך