צה"ל השתלט על המשט לעזה – בדרכם לנמל אשדוד

לפנות בוקר עצרו לוחמי השייטת את הספינה "מריאן" והשתלטו עליה ללא כל התנגדות מצד הפעילים, אחר הצהריים הספינה צפויה להגיע לאשדוד.
ספינות חיל הים בדרך להשתלטות. צילום: דובר צה"ל

לוחמי הקומנדו שמו סוף למשט לעזה כשלפנות בוקר הם פשטו על הספינה "מריאן" שעשתה את דרכה לעבר רצועת עזה במסגרת המשט השבדי. תהליך ההשתלטות היה קצר ולא היו נפגעים.

דובר צה"ל מסר: "כי בהתאם להחלטת הדרג המדיני ולאחר שמוצו כל הפניות בצינורות הדיפלומטיים למנוע מכלי השיט "מריאן" מלהגיע לחופי רצועת עזה ולהפר את הסגר הימי, השתלטו לפני זמן קצר לוחמי זרוע הים על כלי השיט בטרם הגעתו לרצועת עזה. תהליך ההשתלטות היה קצר וללא נפגעים." עוד נאמר: "כאמור, הפעולה בוצעה לאחר מספר רב של פניות למפליגים בכלי השיט בטווחים שונים בים. משהבהירו המפליגים כי אין בכוונתם לשתף פעולה ולהיעתר להזמנה להגיע לנמל אשדוד, הוחלט להשתלט על כלי השיט ולהשיטו לנמל אשדוד. "

על סיפון ה"מריאן" נמצא גם חבר הכנסת באסל גאטס מהרשימה המשותפת ונשיא תוניסיה לשעבר מנסוף מרזוקי והישראלי לשעבר דרור פיילר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיבח את פעולת צה"ל ואמר : "אני מבקש לשבח את חיילי ומפקדי חיל הים על הביצוע הנחוש והיעיל במעצר נוסעי הספינה שניסתה להיכנס לחופי עזה בניגוד לחוק. במשט הזה אין דבר מלבד מפגן של צביעות ושקרים, שרק מסייע לארגון הטרור חמאס ומתעלם מכל הזוועות באזורנו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך