רוב מעונות היום המפוקחים ייפתחו ביום א'

עשרות אלפי פעוטות במעונות היום ובמשפחתונים המפוקחים יחזרו למסגרות ביום א', לאחר הסכמה בין רוב הארגונים המפעילים אותם למשרדי האוצר והרווחה. בכל קבוצה: עד 17 פעוטות. טרם הושגה הסכמה לגבי הגנים הפרטיים
ילד משחק בפארק
אילוסטרציה.

יש הסכם בנושא המעונות. משרדי העבודה והרווחה והאוצר הגיעו הלילה  להסכמה עם הארגונים המפעילים את רוב מעונות היום והמשפחתונים המפוקחים לגיל הרך על החזרתם לפעילות ביום ראשון הקרוב. בהסכם נקבע מתווה להפעלת הפעוטונים תחת מגבלות הקורונה ולפיצוי כספי עבור התקופה שבה לא פעלו, במשך כמעט חודשיים, בהוראת המדינה. במעונות ובמשפחתונים שישובו לפעול ביום ראשון עשרות אלפי פעוטות.

על-פי פרטי ההסכם, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הפעילות במעון תהיה בקבוצות קבועות של עד 17 פעוטות בכל קבוצה. במידה שהביקוש למעון יעלה על ההיצע, ניתן יהיה לנייד פעוטות בין מסגרות לגיל הרך, אך לא יתאפשר ניוד מארגון לארגון. הורה שיהיה מעוניין להעביר את ילדו לארגון אחר יפעל בהתאם לפרוצדורה שבשגרה.

פתיחת הקבוצות תתבצע בהתאם לביקוש. במידה שלא יהיה לדוגמא ביקוש לכיתת תינוקות (עד גיל 15 חודשים), ניתן יהיה לפתוח כיתת פעוטות (24-16 חודשים) או בוגרים (32-25 חודשים). כמו כן, ניתן יהיה לקלוט ילדים בקבוצות רב גילאיות. בכיתות התינוקות והפעוטות יהיו שלוש מחנכות ואילו בכיתת הבוגרים שתי מחנכות. בקשתם של הארגונים למחנכת מחליפה נוספת נדחתה.

הארגונים המפעילים את מעונות היום (ויצו, נעמת, אמונה, נשי חרות, החברה למתנ"סים, נאות מרגלית, בית יעקב, איגוד מעונות יום ועוד) מסרו כי מדובר ב"מתווה ברור וישים, שיאפשר להפעיל את המעונות תוך שמירה על שלומם ובריאותם של הילדים והצוותים. על-פי ההסכם הממשלה תישא בעלות הפעלת המעונות במתכונת המיוחדת. אנחנו מביעים סיפוק מכך שנמנעה הטלת עלויות נוספות על ההורים".

עם זאת, יש לציין כי טרם נחתם הסכם דומה שיאפשר את פתיחת הגנים הפרטיים. אותם גנים דורשים ממשרד הבריאות לגבש הנחיות ברורות לחזרה לשגרה, לצד פיצוי על ההפסדים שנגרמו להם בחודשים האחרונים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך