אסטרטגיית יציאה לעסקים: לשלב קידום אתרים

המשבר הכלכלי במשק פגע בכולנו, אבל הפגיעה המשמעותית ביותר היא בעיקר בעסקים הקטנים והבינוניים. גם כאשר יותר לכל העסקים באשדוד ובישראל כולה לשוב ולפעול כרגיל
PIXABAY קרדיט תמונה

המשבר הכלכלי במשק פגע בכולנו, אבל הפגיעה המשמעותית ביותר היא בעיקר בעסקים הקטנים והבינוניים. גם כאשר יותר לכל העסקים באשדוד ובישראל כולה לשוב ולפעול כרגיל, עדיין יהיו לקוחות שיחששו לצאת מביתם ולהיכנס לחנויות. אין ברירה, חייבים להתרגל למצב החדש, אבל בעזרת קידום אתרים בגוגל אפשר לשפר אותו באופן משמעותי.

אי אפשר לחזור לעסקים כרגיל בלי קידום בגוגל
לאף עסק לא מובטח שהלקוחות הקבועים שלו יחזרו. אפילו עסקים שאינם פיזיים אלא מתנהלים בעיקר באמצעות הרשת, כגון שירותי בניית אתרים או כתיבת תוכן, ככל הנראה יחושו בהבדל בהיקף הלקוחות בהשוואה לעבר. הסיבה היא שרוב הלקוחות שינו את ההרגלים שלהם בעקבות משבר הקורונה, התרגלו לתעדף אחרת את ההוצאות, ואם כבר לרכוש משהו אז דרך האינטרנט ולקבל הכול במשלוחים הביתה. לכן גם אם תהיה חזרה לשגרה מלאה כבר מחר בבוקר, סביר להניח שהיקפי הצריכה יהיו שונים מבעבר.

השינויים בהתנהגות הלקוחות יובילו, למשל, לחיפוש חנויות ברדיוסים חדשים. לקוח פוטנציאלי שבעבר לא היה אכפת לו לנסוע עשר דקות מחנות בצד אחד של העיר ליד העבודה אל חנות בצידה השני של העיר ליד הבית, עשוי להעדיף לרכז את קניותיו בצד אחד בלבד. למרבה הצער יש גם עסקים שקרסו בעקבות המשבר ונסגרו – מה שעשוי לעודד עוד יותר את הלקוחות הפוטנציאליים לחפש מקומות חלופיים לרכוש בהם את אותם מוצרים שהיו רוכשים בעבר.

כאן נכנס הנושא של קידום בגוגל: אנשים שהיו רגילים לבצע רכישות בצורה מסוימת לפני חצי שנה נאלצים או מעדיפים היום לשנות את ההרגלים ולחפש עסקים שאולי לא הכירו קודם. קידום אתרים מאפשר לעסק אחד לא רק לבלוט לעומת מתחריו, אלא גם להגיע לעיני לקוחות פוטנציאליים שלא הכירו אותו קודם – וכך גובר הסיכוי שירצו להגיע אליו ולבצע רכישה.

איזה סוג קידום אתרים לבחור?
למעשה קידום אתרים בגוגל נחלק לשני סוגים עיקריים: קידום ממומן, כלומר רכישת שטח פרסום והצבת מודעות בראש תוצאות החיפוש; או קידום אורגני, כלומר שיפור שורה של אלמנטים הקשורים לאתר העסק כדי שיופיע במקום גבוה ככל האפשר ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל המיוצרת באופן טבעי על ידי האלגוריתם של מנוע החיפוש. מבלי להיכנס לרשימה המלאה של יתרונות וחסרונות כל אחד מן הסוגים הללו, ניתן לומר באופן כללי כך:

עבור רוב בעלי העסקים, משמעותה של החזרה לשגרה היא מציאת דרכים להכניס כסף לעסק באופן כמה שיותר דחוף ומיידי. אי אפשר לבזבז עכשיו משאבים על אפיקי שיווק שאולי יצליחו ואולי לא – ודווקא במקרה הזה קידום אתרים ממומן בגוגל יכול להיות פתרון מצוין.

יחד עם זאת, עם כל הקושי של ההווה, עדיין כדאי להסתכל גם קדימה אל הטווח הרחוק יותר. בזכות ביצוע פעולות קידום אתרים אורגני ניתן לבסס נוכחות דיגיטלית שתלווה את העסק לאורך זמן רב, הרבה אחרי שנשכח כבר מהקורונה.

אז במה לבחור? התשובה היא כנראה גם וגם. כדאי לבצע הן פעולות קידום ממומן כדי לגייס כספים כאן ועכשיו ובכך להתאושש מן המשבר כמה שיותר מהר; ובמקביל להקדיש לפחות מאמץ מסוים כדי שאחרי ההתאוששות לא תהיה נפילה אל מול המתחרים. אחרי הכל, לא משנה באיזה עסק מדובר, סביר להניח שגם המתחרים שלו מעוניינים לחזור לעבודה כמה שיותר מהר ויתכן שהם כבר התחילו את מאמצי קידום האתר שלהם.

לסיכום, בין אם נמגר את הקורונה או נחיה בצילה בשנים הבאות, הקהילה באשדוד דורשת שיהיו כאן עסקים פעילים ושוקקים. השאלה היא רק האם העסק שלך יהיה ביניהם – ובזכות קידום אתרים שמבוצע נכון, אין סיבה שהתשובה תהיה שלילית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך