פועל בניין שנפצע בפרויקט של גלובוס סנטר יקבל פיצוי של כ-2.2 מיליון ₪

פועל בניין שנפל מגובה 4 מטר בפרויקט גלובוס סנטר יזכה לפיצוי של כ-2.2 מיליון ₪. כך פסק בימים אלה בית משפט השלום בקריית גת בעקבות תביעה שהגיש הפועל באמצעות עו"ד דותן לינדנברג נגד גלובוס סנטר

מהתביעה עולה כי לפני 11 שנים במהלך עבודת פירוק גג אסבסט במבנה תעשייה בבעלות גלובוס סנטר, הפועל דרך על אחד מלוחות האסבסט אשר הרכיבו את הגג. הלוח  נשבר וכתוצאה מכך הפועל נפל ארצה מגובה של כ-4 מטר, נחת על ראשו ואיבד ההכרה.

מצוין בפסק הדין כי התאונה ארעה ביום עבודתו הראשון ולטענת בא כוחו עו"ד דותן לינדנברג גלובוס סנטר התרשלה בין היתר כשלא ביצעה בדיקות מקדמיות האם ניתן לעלות על הגג וגם לא נתנה לפועל הבניין, הנחיות בטיחות ואביזרי בטיחות כמו רתמות שהיו מונעות את פציעתו הקשה.

לאחר שגלובוס סנטר ביקשה לצרף את הקבלן הביצוע כצד ג' בתביעה כדי שישפה אותה למקרה שתצטרך לפצות את הפועל, התגלעה מחלוקת קשה בין חברת גלובוס סנטר לבין קבלן הביצוע, בנושא האחריות לתאונה. חברת גלובוס טענה כי ביום התאונה היא עדיין לא הייתה הבעלים של המבנה בו התרחשה התאונה ובנוסף טענה כי הפועל הועסק על ידי קבלן הביצוע ולא על ידי החברה.

נפגע בעת פתיחת בקבוק ותובע 400 אלף ₪ מיקבי ברקן
עו"ד דותן לינדנברג

הקבלן מצדו טען כי גלובוס סנטר העסיקה אותו, כאשר הקבלן עצמו רק פיקח על פירוק האזבסט וגייס הפועלים לטובת חברת גלובוס סנטר. בנוסף טען כי האחריות רובצת על גלובוס סנטר, בהיותה בעלת המקרקעין ביום התאונה.

השופט אבישי זבולון מבימ"ש השלום בקרית גת קבע בפסק דין מפורט ומנומק כי הקבלן המבצע היה מעסיקו של הפועל כי בתכנית העבודה לפירוק ופינוי האסבסט אשר הוכנה עבור גלובוס סנטר, נכתב כי הקבלן גם ייפקח וגם ייבצע את העבודה. השופט קיבל את עמדת עו"ד נזיקין דותן לינדנברגבא כוחו של הפועל לפיה יש לראות את  חברת גלובוס סנטר כבעלת הקרקע וכמזמינת העבודה גם  כ"מבצעת העבודה".

עוד קבע השופט כי לפועל שזה היה יום העבודה הראשון שלו, לא הייתה כל אחריות תורמת לתאונה ולא הוכח כי נטל סיכון בלתי מחושב ובכך שוב קיבל את טענת ב"כ התובע עו"ד דותן לינדנברג.  השופט קבע כי הקבלן המבצע הפקיר למעשה הפועלים לגורלם תוך עצימת עיניים לסיכון הברור והבולט לעיני כל בעל מקצוע סביר האמון על ביצוע עבודות על גבי גגות, קל וחומר כשהקבלן הינו בעל הסמכה על פי  דין לפירוק גגות אסבסט.

ביהמ"ש פסק כי יש לחלק את האחריות כך שגלובוס סנטר תשלם 40 אחוזים מהפיצוי ואילו הקבלן המבצע ישלם 60 אחוז מהפיצויים. בפסק הדין נקבע כי חברת גלובוס סנטר וקבלן הביצוע ישלמו יחדיו לפועל פיצוי כולל של 2.2 מיליון ₪ בגין כאב וסבל, הפסדי שכר וזכויות סוציאליות ועזרת צד ג'.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך