כיתות א'-ג' וי"א-י"ב ייפתחו ביום ראשון אך הלימודים אינם חובה

החזרה ללימודים ביום ראשון תהיה הדרגתית וחלקית. "קבינט הקורונה" החליט שכיתות א'-ג' וי"א-י"ב ייפתחו ביום ראשון אך מלבד מבחני בגרות, הלימודים אינם חובה. בחינוך החרדי ייפתחו כיתות ז'-ח'. הגנים ייפתחו בעוד עשרה ימים, ב-10 במאי. עיריית אשדוד נערכה בהתאם להנחיות.
תלמידי תיכון
אילוסטרציה.

ישיבת "קבינט הקורונה" על חידוש הלימודים בבתי הספר נגמרה בצהריים, היום, שישי, בסיכום על הפעלה חלקית של מערכת החינוך.

על פי ההחלטה כיתות א'-ג' וי"א-י"ב ייפתחו ביום ראשון אך הלימודים לא מוגדרים כחובה, מלבד מבחני בגרות. בחינוך החרדי ייפתחו כיתות ז'-ח'. הגנים ייפתחו בעוד עשרה ימים. בישיבת הסיכום אצל ראש הממשלה הוחלט כי ביום ראשון הקרוב יחזרו ללימודים תוך עמידה בכל התנאים הבריאותיים והתבראותיים שנקבעו על ידי משרד הבריאות גם תלמידי החינוך המיוחד, ובחינוך החרדי יחזרו כאמור כיתות ז'-ח' ו"ישיבות קטנות".

עוד נקבע כי פעוטונים וגנים, בני 0 עד 6, יחודשו כאמור רק ב-10 במאי. היעד להחזרת כיתות ד'-י' הוא במהלך חודש מאי ולא יאוחר מ-1 ביוני. הודגש כי "בשלב זה הלימודים לא יוגדרו כחובה (זולת מבחני הבגרות). משרד החינוך יפעל להכנסת אמצעים שיבטיחו ריחוק חברתי, זאת בנוסף לעמידה בכל דרישות החיטוי וההגנה".

עיריית אשדוד נערכה בהתאם. אבל בינתיים הודיעו מספר עיריות בינן ת"א ורמת גן כי לא יחזרו ללימוידם ביום ראשון. ראש עיריית ת"א, רון חולדאי כתב לראש הממשלה: "מאחר שהעיריות שלנו הן אלה הצריכות ליישם בפועל את החלטת הממשלה בעניין, אנו מבקשים להבהיר כי בנסיבות שנוצרו, כמו גם העובדה שעד לרגע זה לא התקבלו הנחיות סופיות, ברורות ומעשיות לצורך הפעלת מערכת החינוך, אנו סבורים שהעיתוי שנקבע להפעלת החלטת ממשלה ביום ראשון הקרוב אינו מאפשר את יישומה הבטוח והתקין. אנו קוראים לממשלה לדחות את הפעלת מערכת החינוך במספר ימים".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך