תוכנית החזרה לשגרה של רכבת ישראל: הגבלת נוסעים בקרונות, רכבת אחת בשעה

תחנת נתב"ג תיפתח אחרונה, הרכבות בסופי השבוע לא יחזרו מיד ורק אדם אחד יישב בשורת מושבים אחת. ברכבת מניחים שמספר הנוסעים לאחר החזרה לשגרה יהיה קטן, אבל האם אנחנו בדרך לתורי ענק? ומה יעלה בגורל הרב קו שקניתם?

ברכבת ישראל מתכוננים למציאות החדשה כששוק העבודה יחזור לפעילות מלאה. בשבועות הקרובים אמורה רכבת ישראל לפעול. הנושא נמצא היום בדיונים במשרד התחבורה. במקביל נשקלת חלופה למענה זמני באמצעות היסעים.

כמו בתחומים אחרים במשק, "החזרה לשגרה" ברכבת תתבצע גם היא בהדרגה. בכל מקרה, גם כשיינתן האור הירוק מצד משרד הבריאות וראש הממשלה, ייקח לאנשי רכבת ישראל כמה ימים להתארגן משום שכול הרכבות על קרונותיהן מאופסנות היום במתחמי חניה בלוד, חיפה ובאר שבע.

ההערכה בסביבת רכבת ישראל היא שפתיחת הקווים והתחנות תתבצע בתהליך הפוך מסגירתם בתחילת משבר הקורונה – אם תחנת נתב"ג הייתה הראשונה שנסגרה (ב-11 במארס), היא כנראה תהיה האחרונה שתיפתח. לאחר מכן ירדו כל הרכבות לתדירות של רכבת אחת לשעה, ולכן גם החזרה תהיה דומה כשבשלב הראשון זו תהיה התדירות. כמו כן, ההערכה היא שהרכבות יפעלו בטווח שעות מצומצם יותר – לא בלילה ולא בימי שישי ומוצאי שבת. כמו כן, תהיה סגירה מידית של תחנות שנפתחו, אם תהיה התפרצות קורונה ביישוב בו הן ממוקמות. הנסיעה ברכבות תתבצע "תחת תנאי היגיינה מחמירים ובפיזור נוסעים גדול כדי למנוע צפיפות".

מעבר למסכות שכולנו מחויבים לעטות אותן ובדיקת חום בכניסה לתחנה, ההערכה היא שמשרד הבריאות יגביל בהתחלה את מספר הנוסעים בכול קרון כך שייווצר מרחק בטוח בין נוסע לנוסע – כנראה, נוסע אחד בכול רביעיית מושבים, עם הפנים הפוך לנוסע ברביעיית המושבים הסמוכה. אולי אפשר יהיה להכניס נוסע אחד, בגלל השולחן המפריד, אבלגם על כך יש ויכוח.

בנוסף, יש מחשבה להשתמש בשלב ראשון ב"מקומות שמורים"; כדי לשמור על מספר הנוסעים המוגבל בקרון, כול אחד ירכוש כרטיס מקום שמור שבו יסומן מקום הישיבה שלו, מה שיאפשר לשלוט טוב יותר בצפיפות בקרונות. לדברי משרד התחבורה תהיה בקרה על הצפיפות, כך שאולי ייפתחו יותר עמדות ומספר המאבטחים והסדרנים יגדל כנראה. יוצבו אולי סדרנים ליד הקופות האוטומטיות ויקפידו על מרחק בין נוסע לנוסע. סדרן שיראה שהרציף מלא ואין שמירה על מרחק של שני מטרים אחד מהשני, יסגור את הרציף לנוסעים נוספים. אפשר יהיה גם לסגור את תחנת הרכבת לפרקים במשך היום, לעומת תחנת אוטובוס, לתחנת רכבת יש שערים בכניסה, ואפשר יהיה לסגור אותם במידה שהצפיפות באולם הנוסעים תעלה על המותר.

לגבי כרטיסי הרב קו שנרכשו ולא נוצלו במהלך החודש האחרון, במשרד התחבורה מבטיחים שגם הרוכשים האלה וגם מי שרכשו מנויים סטודנטיאליים סמסטריאליים ושנתיים, יקבלו פיצוי.



 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך