מסלולים מהירים ושורה של הקלות בהגשת תביעות נזיקין ותאונות עבודה

עו"ד דותן לינדנברג, שעומד בראש ועדת הרשלנות הרפואית בלשכת עורכי הדין מחוז הדרום, ומשרדו נחשב אחד מהמובילים בארץ בתחום נזקי הגוף מגיש לציבור מידע חשוב ומקיף על ההקלות המשמעותיות שניתנו לציבור בתחומים אלה בשל משבר הקורונה

משבר הקורונה אינו מונע להגיש תביעות נזיקין, תאונות עבודה וכדומה מנפגעים שלא מצאו זמן לעשות כן בעבר. עתה הם יוכלו לעשות זאת עם הקלות משמעותיות בכל הקשור לבירוקרטיה הידועה שיש בהגשת תביעות שכאלה.

עו"ד נזקי גוף ,דותן לינדנברג, שמשרדו באשדוד עוסק קרוב ל- 23 שנה בתביעות בגין נזקי גוף ורשלנות רפואית, פועל גם באופן האישי במשרדו בדרך יצירתית בימים המורכבים שעוברים על המדינה. משרדו פועל ללא לאות בשבועות האחרונים ומציע לנפגעים המתכוונים להגיש תביעות של נזקי גוף ורשלנות רפואית, לשלוח באמצעות המייל את החומר הרפואי, וצוות המשרד מבצע בדיקה ראשונית לגבי ההיתכנות להגשת תביעה. בהמשך על פי הצורך, עו"ד לינדנברג וצוות משרדו מנהלים שיחת וידיאו להשלמת נתונים או מסמכים. רק במקרים שאכן ישנה אפשרות להגיש תביעה לפיצוי הדבר נעשה בהגשה מרחוק באמצעים אלקטרונים.

זאת ועוד, עו"ד לינדנברג, שעומד בראש ועדת הרשלנות הרפואית בלשכת עורכי הדין מחוז הדרום, מגיש לציבור מידע מקיף על ההקלות המשמעותיות שניתנו לציבור בתחומים אלה בשל משבר הקורונה.

עו"ד לינדנברג: "זה לא סוד שכולנו נמצאים בתקופה המציבה בפנינו אתגרים רבים, הנובעים מהנחיות משרד הבריאות, צמצום כח האדם ברשויות השונות, הפסקת זימון פרונטלי לוועדות רפואיות וקושי רב של הנפגעים להמציא מסמכים הנדרשים לקבלת החלטה. כפועל יוצא, במוסד לביטוח לאומי קיבלו החלטות מבורכות וחשובות שנועדו להבטיח מתן מענה מהיר למגישי התביעות למרות המצב שנוצר".

עו"ד רשלנות רפואית , לינדנברג דותן מסביר כי בעניין הגשת תביעות ראשונות – התקבלה החלטה לפיה הרופא המנתב יחווה דעתו לגבי האחוזים הצפויים להיקבע. הוועדות הרפואיות יתקיימו ללא נוכחות ועל סמך המסמכים הקיימים, למי שצפויה לו דרגת נכות של 20% ומעלה. כמו כן בחלק מהמקרים מתקיימות ועדות המשך הקובעות נכויות זמניות. בהגשת תביעה חדשה התקבלה החלטה על פישוט הליכים, ומשמעות הדבר היא להקל משמעותית על הגשת ניירת, ובמקרים של חוסר בהירות יהיה ניתן לקבל השלמות דרך שיחות טלפון. זאת ועוד, במקרה של הגשת תביעה על תאונת דרכים, יתקבלו אישורי משטרה/הודעה מחברת הביטוח בדרך מקלה יותר, וגם במקרה שאין חתימות של הגופים הרלוונטיים, יהיה ניתן להמשיך לטפל בתביעה ולבקש את השלמות החומר דרך המייל במועד מאוחר יותר.

עו"ד לינדנברג מציין עוד כי הוחלט על צמצום דרישת מסמכים ואישור גורף בעניין הגשת תביעות בשל פגיעה גופנית, זאת מכיוון שכל מערכות הבריאות עובדות כיום רק בנושאים דחופים, ולכן צפוי קושי רב בקבלת תעודות רפואיות חדשות או מתוקנות והמצאת מסמכים רפואיים שאינם בידי התובע.

בנוגע לקיום ועדות רפואיות בזמן משבר הקורונה, הוחלט כי מאחר והתנאים הפיזיים אינם מאפשרים לבצע את הוועדות הרפואיות על פי הנחיות משרד הבריאות, הביטוח הלאומי יקיים את הוועדות ללא נוכחות המבוטחים, ובהסתמכות על מסמכים רפואיים, זאת במטרה לקבוע זכאות ככל שהדבר ניתן. בחלק מהמקרים נציגי המוסד לביטוח לאומי ייצרו קשר עם המבוטחים או המייצגים שלהם כדי שהרופא בוועדה יוכל לשמוע את טענותיהם. יצוין שהדבר לא חל על ועדות ערר וועדות להחמרת מצב. עו"ד לינדנברג מציין כי התוצאות של חלק מוועדות אילו כבר החלו להגיע. נקבעו נכויות  ונפגעים כבר החלו לקבל פיצוי. לכן הפתרון שנמצא נותן מענה ראוי בשלב זה. וזאת בפרט בתקופה זאת של מצוקה כלכלית קשה של כל המשק בשל משבר הקורונה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך