אלי לוי: "יש לי זמן וסבלנות וכל דבר אני מאמין יגיע בזמן שלו"

מאמן קבוצת הנוער של מ.ס אשדוד מתייחס בראיון ל'אשדוד אונליין', לעליית הקבוצה חזרה לליגת העל לנוער, לעונה הבאה ולעתידו. אחרי 21 משחקים מתוכם 20 ניצחנוות וללא הפסד עלתה קבוצת הנוער בעקבות החלטת ההתאחדות לסיים את העונה. לוי: "אנחנו הקבוצה היחידה מכל הליגות שהעלייה שלה לא הוטלה בספק".
אלי לוי. (צילומים: טוטו פוטו)

בעוד כל הקבוצות הראשונות בליגות הנוער (וגם בליגות א' עד ג') חגגו את החלטת ההתאחדות לכדורגל להפסיק את העונה כבר עתה ולהכריז עליהן כאלופות, דווקא בקבוצה הנוער של מ.ס אשדוד קיבלו את ההחלטה ברגשות מעורבים. נכון, מצד אחד היא חזרה אחרי עונה אחת בלבד לליגת העל לנוער מהליגה הלאומית אליה היא ירדה, אבל מנגד היא הייתה הקבוצה היחידה אולי בכל הליגות שהופסקו, שעלייתה הייתה עניין של זמן. זמן קצר מאוד. למעשה חסר משחק אחד לקבוצה בכדי לחגוג חזרה לליגת העל. אשדוד עם 20 ניצחוונות ותיקו אחד מתוך 21 משחקים וללא הפסד, אמורה ייתה לעלות ליגה במשחק הבא שלה. הקרונה הגיעה, עצרה את הכל….והיתר היסטוריה.

תפסנו את המאמן אלי לוי, שחזר אף הוא עם הקבוצה לראיון על הכל, על העונה שהייתה, על העונה הבאה, על הפרידה לאחר שנים מיובל נעים ובעיקר על העתיד.

אלי מברוק. עמדת במטרה.

"תודה רבה. עמדנו במטרה הכי טוב שיש והמספרים מדברים בעד עצמם. עמדנו במטרה עם כל הקושי שבדבר להחזיק את השחקנים מפוקסים ורעבים אחרי כל כך הרבה נצחונות. שאפו להם לא פשוט בכלל".

מניח שלא  ככה רצית לעלות, בהחלטת ההתאחדות

"ברור שרצינו לעלות על הדשא, כי היו לנו עוד יעדים כמו הגביע ושיאים אחרים מבחינת הליגה שרצינו לשבור".

אבל בכל מקרה הייתם עולים, חסר לכם ניצחון אחד

"ברור. אנחנו הקבוצה היחידה מכל הליגות שהעלייה שלה לא הוטלה בספק. היינו הכי טובים, הכי ראויים והוכחנו את זה לאורך כל העונה. גם ההפרש דיבר בעד עצמו לא היה ניתן להשיג אותנו".

איך נראה לך שהקבוצה הזו תתמודד בליגת העל לנוער?

"אני חושב שהקבוצה הזאת תתמודד יפה מאוד בליגת העל. הקבוצה הזאת גם השנה היתה מאוזנת מבחינת השנתונים ששיחקו בהרכב, וזה אומר שחלק גדול מהקבוצה הזאת יישאר גם בעונה הבאה, וזה לא פחות חשוב להמשכיות. זה אפילו יתן לה יתרון מסויים לדעתי".

יש פה שחקנים שנראה בליגת העל?

"כבר ראינו חלק מהם השנה. זוהר זסנו ושליו הרוש, ויש עוד את עוז בילו וחמזה מאווסי שמתאמנים קבוע עם הבוגרים. אני בטוח שיש עוד כמה שיגיעו".

 

רגע הירידה בעונה שעברה. בתוך פחות משנה הקבוצה חזרה.

נעבור קצת לרמה האישית. עזבת אחרי שנים רבות את יובל נעים, שהיית עוזרו, עמדת לעשות קורס פרו בדיוק לפני התפרצות הקורנה, מה הלאה? איפה אתה רואה את עצמך בעתיד?

"כן, עזבתי את יובל נעים אחרי שנים כי החלטתי שמיציתי והרגשתי מספיק בשל לצאת לדרך לבד. בעניין הזה אני רוצה להגיד תודה רבה לאשדוד ולעומד בראשה ג׳קי על האמון שנתנו בי. אבל יש עוד מישהו  שאני פה הרבה מאוד בזכותו, נוני, שמהשניה הראשונה שהגעתי למועדון היה לי איתו חיבור מיוחד, והוא חלק ענק בזה שאני באשדוד. וגם היום אנחנו בקשר רציף והוא מעודכן בכל מה שקורה בקבוצה ומגיע לראות את רוב המשחקים עם כל ההתעסקות שלו בקבוצה הבוגרת".

לוי ממשיך: "מה הלאה? אז באמת להמשיך ולהתקדם ולהמתין שהתקופה הזאת תעבור ויפתח קורס הפרו שכבר התקבלתי אליו, ואני מחכה כבר להתחיל וללמוד. בסוף התהליך בוגרים זאת המטרה, לשם אני מכוון, לזה גם הביאו אותי. אבל באמת יש לי זמן וסבלנות וכל דבר אני מאמין יגיע בזמן שלו. מה גם שכרגע לבוגרים יש את רן שהוא מאמן מצויין. באמת זאת זכות שהוא פה ואני יכול ללמוד ממנו".

וחלום יש? תספר ככה "רק בנינו"

"החלום כמאמן זה באמת להגיע הכי רחוק, אבל אני באמת מאמין שכל דבר בזמנו. אני הכי נהנה כרגע ממה שאני עושה בנוער ובטוח שגם זמני יגיע".

"אני לא לבד". לוי והצוות שלו.

רגע לפני שאנחנו נפרדים, לאלי חשוב דבר אחד. חשוב לו להגיד:  "לא עשית את זה לבד".  לוי: "אני לא עובד לבד. אני רוצה להזכיר את האנשים שעובדים איתי שהם חלק בלתי נפרד מההצלחה שלנו, ובלעדיהם זה לא היה קורה. ראש המערכת ג׳קי ואחיו נוני, שנתנו לי את המפתחות והאמינו בי מהשניה הראשונה. מנדל דוידוביץ יושב ראש מחלקת הנוער וחיים בנישו, שני אנשים מיוחדים שנתנו לי כל דבר ומעבר למה שרציתי ותמיד כאן לכל שיגעון שיש לי ויש לי. תודה מגיעה גם אייל לחמן המנהל המקצועי, שתמיד כאן לכל בקשה להכוונה ולייעוץ"

"תודה ענקית לצוות שלי שבלעדיהם כלום לא היה קורה: לקובי אדרי שותפי לדרך מהשנייה הראשונה, לאיב שריקי שהצטרף בדרך והיה חלק בלתי נפרד מההצלחה למאמן הכושר יניב נוחי, האיש והאגדה שתיזז בין הבוגרים לנוער ודאג שכל השחקנים יהיו בכושר שיא, לגלעד בקר מאמן השוערים שדאג לעשות לי כאב ראש עם שני שוערים מצויינים וליגאל יצחק האנליסט שלנו. אבל הכי חשוב זה לשחקנים/ילדים שלי שהם המוציאים לפועל והיו שם כל משחק כל אימון כל שנייה, ובלעדיהם הדבר הזה באמת לא היה קורה. הם שחקנים מוכשרים עם מוסר עבודה ומשמעת ורעב תמידי. היתה לי זכות גדולה לאמן אותם. ודבר אחרון לסיום מאחל בריאות איתנה לכל עם ישראל ושהדבר הזה כבר יהיה מאחורינו ונחזור לעשות את מה שאנחנו הכי אוהבים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך