פוקס-ניוז: מקור נגיף הקורונה במעבדה בסין. המטרה להתחרות בארה"ב

גוברות ההערכות כי מקורו של COVID-19 במעבדה בוהאן, סין, שם פותח לא כנשק ביולוגי, אלא כחלק ממאמציה של סין להוכיח את יכולותיה מול ארה"ב בזיהוי נגיפים ובנטרולם. אנשי שגרירות ארה"ב הזהירו בינואר 2018 מפני בטיחות לקויה במעבדת מכון הווירולוגיה של ווהאן.

חשבתם שזה עטלף? תחשבו שוב. רשת השידור האמריקאית , פוקוס ניוז מפרסמת היום כי הולכות וגוברות ההערכות כי ככל הנראה מקורו של COVID-19 במעבדה בוהאן, שם פותח לא כנשק ביולוגי, אלא כחלק ממאמציה של סין להוכיח את יכולותיה מול ארה"ב בזיהוי נגיפים ובנטרולם. כך על פי מספר גורמים שנחשפו לחומרים ותודרכו אודות הפעולות המוקדמות של הממשל הסיני. זה עשוי להיות "הטיוח הממשלתי היקר ביותר אי פעם", אמר אחד המקורות.

המקורות משוכנעים כי ההעברה הראשונית של הנגיף הייתה מאדם לאדם, וכי "חולה מספר אפס" שעבד במעבדה ונדבק, הוא זה שהפיץ את הנגיף באוכלוסיית ווהאן. לדברי אותם מקורות, "האמון הגובר" מבוסס על מסמכים וראיות משכנעות. רשת פוקס-ניוז דרשה להיווכח באותן ראיות.

כאשר נשאל הנשיא טראמפ על ידי ג'ון רוברטס מפוקס ניוז אודות הדיווח במהלך התדריך הקבוע של יום רביעי, השיב טראמפ כי "יותר ויותר אנו שומעים על הסיפור… אנו עושים בחינה יסודית מאוד של המצב הנורא הזה".

המסמכים חושפים פעולות של רופאים במעבדה ואת המאמצים המוקדמים של הממשל בסין להכיל את ההתפרצות. מתברר כי שוק האוכל של ווהאן שזוהה בתחילה כנקודת מוצא אפשרית מעולם לא מכר עטלפים, כשעל פי המקורות, מדובר בניסיון סין להסיט את האשמה מהמעבדה, במקביל למאמצי התעמולה שכוונו נגד ארה"ב ואיטליה.

אנשי שגרירות ארה"ב הזהירו בינואר 2018 מפני בטיחות לקויה במעבדת מכון הווירולוגיה של ווהאן והעבירו מידע על מדענים שביצעו מחקרים מסוכנים על נגיף קורונה מעטלפים, כך דווח הבוקר (שלישי) בוושינגטון פוסט.

בתגובה לפרסום, אמר האלוף מרק מיליי, יו"ר המטות המשולבים: "זו אינה הפתעה משום שהתעניינו בנושא והיה לנו על כך הרבה מודיעין עם תמונת מצב חמורה. אוכל רק לומר בשלב זה, כי זה לא חד משמעי, על אף משקל הראיות המשמעותי, אך עדיין איננו מאשרים זאת בוודאות מוחלטת".

האמריקנים עזרו במקור לאמן את הסינים בתוכנית בשם "PREVENT" הרבה לפני שהסינים התחילו לעבוד על נגיף ספציפי זה. ממשלת צרפת עזרה לסינים בהקמת מעבדת ווהאן.

המקורות מספרים לפוקס ניוז כי בוודאות של "מאה אחוז" סין טשטשה ושינתה נתונים. דגימות הושמדו, אזורים מזוהמים חוטאו, מספר דיווחים מוקדמים נמחקו, ומאמרים אקדמיים הועלמו. רופאים ועיתונאים שהתריעו מפני התפשטות הנגיף ואופיו המדבק "נעלמו". כמו כן הזדרזה סין לעצור את הטיסות מווהאן ליתר חלקי המדינה, בעוד הטיסות הבינלאומיות מווהאן ממשיכות כסדרן. בנוסף, מדווחים המקורות לפוקס ניוז, כי ארגון הבריאות העולמי (WHO) היה מעורב כבר מהרגע הראשון וסייע לסין לטשטש את עקבותיה.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך