ד"ר לסרי לנתניהו: "עלולים למצוא עצמינו מתמודדים עם אירוע שהוא לא פחות מ-"פיגוע המוני"

ראש העיר כתב את הדברים במכתב המיועד גם לשר הבריאות וראשי משרדו, בעקבות המטופלים שנפגעו 'בבית הדר', המוסד השיקומי בעיר, בנגיף הקורונה. ד"ר לסרי: "אני קורא לכם לקבל החלטה מיידית בעניין זה ,ולבדוק את כל מקבצי הדיור לקשישים ובתי האבות שבתחומי העיר אשדוד, ויפה שעה אחת קודם".
ראש העיר ד"ר לסרי. (צילום: פאבל)

ד"ר יחיאל לסרי ראש העיר, מזהיר במכתב ששלח לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות הרב יעקב ליצמן וראשי משרדו, כי אם נגיף הקורונה יגיע לעוד מקבצים של מאושפזים באחד מ-18 בתי האבות בעיר, עלול לתרחש העיר ארוע קשה. או כמו שהוא מגדיר אותו – "לא פחות מפיגוע המוני". ד"ר לסרי מבקש במידית: "קבל החלטה מיידית בעניין זה ,ולבדוק את כל מקבצי הדיור לקשישים ובתי האבות שבתחומי העיר אשדוד".

להלן המכתב:

לכבוד :
מר בנימין נתניהו    הרב יעקב ליצמן     מר משה בר סימנטוב       פרופ' רוני גמזו
ראש הממשלה        שר הבריאות     מנכ"ל מ. הבריאות          פרויקטור לתחום הטיפול בבתי האבות

א.נ.,

הנדון: דרישה לביצוע בדיקות בבתי אבות, מקבצי דיור והוסטלים באשדוד

1. תמונת המצב הנוכחית בבתי האבות ובמקבצי הדיור ברחבי הארץ , מוכרת ומעוררת דאגה.

2. בסקר שערכה עיריית אשדוד בשבוע שעבר בקרב  מנהלי  18 המוסדות בתחומה, נמצא כי החוליות החלשות המרכזיות הן : המגע עם הצוות המטפל וביקור קרובי משפחה. בשני המקרים אין תקנות שמבטיחות התמודדות מיטבית עם סכנת ההדבקה והקטנת הסיכון לקשישים.

3. עוד עולה מהסקר, כי חרף העובדה שההנהלות הארציות/מקומיות  של בתי האבות ומקבצי הדיור ,נערכו ברמה הארצית וברמה המקומית הן בקביעת פרוטוקולים מחייבים, הן בהצטיידות ושימוש בציוד מגן והן בבניית תו"ל לכניסות מפוקחות, הרי שהנגיף בכל זאת הצליח לחדור לבתי האבות ברחבי הארץ.
לצערי , אתמול נתבשרנו על התפרצות הנגיף בבית חולים סיעודי בעיר, "בית הדר",  וכרגע אנו רק בתחילת האירוע שאת סופו לא ניתן לשער. לפיכך אנו סבורים שהגיעה העת להתמודד עם "פרצות " אלה ולתת להם מענה במסגרת התקנות לשע"ח . לדעת כל המומחים ניתן להקטין הסיכון באופן משמעותי, באם נאמץ מדיניות של בדיקות מקדימות מלאות  במוסדות אלה, הן לצוות והן למטופלים , מדובר במערך בדיקות רציף שיש לקיים אותו בתדירות גבוהה על מנת להבטיח איתור מוקדם של חולים מאומתים בטרם ידביקו את כלל השוהים במוסד.

4. דעה זו מתחזקת נוכח העובדה שבבית הדר, שהינו המוסד הרפואי הראשון בו נערכו בדיקות ל100% מהמטופלים והצוות, כל החולים המאומתים מקרב אנשי הצוות, היו ללא סימפטומים אשר בהעדר קיום הבדיקות, יכלו להפיץ מבלי להיות מודעים את הנגיף בעיקר בסביבת חייהם של אנשי הצוות במוסד.

5. לפיכך, ברור שזו רק שאלה של זמן ,מתי הנגיף יצליח לחדור לאחד או יותר מ-18 מקבצי הדיור ו/או בתי האבות שלנו בהם מתגוררים 2874 קשישים נמצא עצמינו מתמודדים עם אירוע שהוא לא פחות מ- " פיגוע המוני". שאותו ניתן למנוע עם מערך הבדיקות המבוקש ונקיטת צעדי בידוד למי שיתגלה כחולה מאומת.

6. לאור האמור לעיל, אני קורא לכם לקבל החלטה מיידית בעניין זה ,ולבדוק את כל מקבצי הדיור לקשישים ובתי האבות שבתחומי העיר אשדוד, ויפה שעה אחת קודם.

ב ב ר כ ה,
ד"ר יחיאל לסרי
ראש העיר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך