מרפאה של מכבי לנטילת בדיקות קורונה נפתחה באשדוד

קופת חולים מכבי מצטרפת לעורכי בדיקות הקורונה באשדוד, לאחר שמשרד הבריאות אישר להם להצטרף למערך הבודקים

מרפאה לנטילת בדיקות נגיף הקורונה של מכבי שירותי בריאות נפתחה לפני מספר ימים באשדוד ותפעל בימים א'-ו'. עשרות מרפאות מכבי בכל רחבי הארץ יוסבו באופן זמני לתחנות לנטילת דגימות קורונה החל מהשבוע. המטופלים יופנו על ידי רופאי המשפחה והילדים על בסיס קריטריונים מוגדרים ויגיעו לביצוע הבדיקות בתיאום תור מראש.

עד כה מד"א בלבד היה אחראי על ביצוע בדיקות הקורונה בישראל אך עקב הביקוש הרב לבדיקות והעומס הגדול על מד"א מכבי תבצע בעצמה את כלל תהליך הבדיקה: נטילת דגימה באמצעות מטושים, בדיקה של הדגימה במעבדה המרכזית של מכבי ודיווח התוצאות למטופלים חברי הקופה.

רופאי מכבי יפנו מטופלים לבדיקה על בסיס קריטריונים מוגדרים הכוללים תסמינים נשימתיים בשילוב גורמי סיכון נוספים כמו גיל ומחלות רקע. לאחר קבלת ההפניה מהרופא, צוות מכבי ייצור קשר עם המטופל לצורך תיאום תור בחלון זמן ספציפי עבורו. לא תתאפשר הגעה ללא תיאום תור מראש וזאת על מנת להבטיח מרחק בטחון בין מטופל למטופל ומניעת התקהלות. מטושי הבדיקה יועברו למעבדה המרכזית של מכבי והמטופלים יקבלו את התשובות ללא עיכובים.

מנכ"ל מכבי רן סער: "נגדיל משמעותית את מספר הבדיקות. נקל על חברי מכבי להיבדק סמוך לביתם. הצוות שלנו עובד קשה מאד ועכשיו מקבל על עצמו משימה חדשה ומורכבת. הבדיקות שנבצע יאפשרו ניטור טוב יותר של המחלה וכך נוכל למקד מאמצים של כלל מערכת הבריאות. צוות מד"א עושה ככל הניתן ואנחנו עתה מכפילי כוח וביחד נגיע לעוד אלפי נבדקים"

צילום תמונות: מכבי שירותי בריאות

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך