"מי שיש חשש שחלה בקורונה, צריך להתקשר. איך חרש יכול להתקשר?"

הדובר,יו"ר דולפיני אשדוד, קבוצת החרשים וכבדי השמיעה בליגת הכדורגל באולמות, ואחד מראשי קהילת החרשים וכבדי השמיעה באשדוד ובישראל. אוליאל מצביע על בעיות בחוסר הנגשת המידע לקהילת החרשים וכבדי השמיעה בימי הקורונה. אוליאל: " למה צריכים לסכן שכנים או בני משפחה שומעים בכדי לבקש מהם להתקשר?".
יעקב אוליאל.

בימים אלה של "בהלת הקורונה", כשכולם חוששים מה יהיה, למידע יש הרבה כח, גם בהרגעה שלנו וגם בידיעה מה צריך או לא צריך לעשות. יו"ר דולפיני אשדוד, קבוצת החרשים וכבדי השמיעה בליגה בכדורגל באולמות, ואחד מראשי קהילת החרשים וכבדי השמיעה באשדוד ובישראל, מצביע על בעיות לא פשוטות שקשורות בהעברת מידע והנגשה, במיוחד בימים אלה.

יעקב אוליאל: "מה שמפריע לי זה שיש חוסר נגישות בכמה דברים לקהילת החרשים וכבדי השמיעה".

כמו מה?

"כמו מהדורות החדשות. במהלך היום אין כתוביות או תרגום לשפת הסימנים, אלא רק במהדורה המרכזית ב -8 בערב יש תרגום. יוצא שהקהילה שלנו מקבלת דיווחים והודעות אחרונה. זה יוצר מצב שקהילה לא מודעת מה קורה בדיוק כמו שאחרים יודעים".

אוליאל ממשיך ומעלה עוד בעיה חשובה: "מי שיש חשש שחלה בנגיף הקורונה, צריך להתקשר. איך חרש יכול להתקשר? למה אין שרות בהודעות. למה צריכים לסכן שכנים או בני משפחה שומעים בכדי לבקש מהם להתקשר?

יו"ר דולפיני אשדוד מצביע גם על הבעיה בבדיקות: "יש את תחנות הבדיקות. החרשים וכבדי השמיעה לא יודעים מהן ההוראות? למי צריך ללכת? איך נבדקים. זה מידע שחסר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך