הגבלות החג הוסרו הבוקר. התחבורה הציבורית תתחדש רק ביום ראשון

ההגבלות הוסרו החל מהשעה שש בבוקר. האיסור לנסוע בין יישובים הוסר, אבל כל יתר ההגבלות בתוקף. רכבות הנוסעים הושבתו עוד לפני כן ופעילותן לא תחודש. האכיפה המוגברת של המשטרה תימשך. יש לשים כיסוי לאף ולפה במרחב הציבורי.
אשדוד בסגר בערב החג (צילום: טל אקוקה)

מהבוקר שישי, חול המועד פסח, חוזרים "להגבלות הרגילות".

הסגר שהוטל ברחבי הארץ – ושבמסגרתו נאסר לעבור מיישוב ליישוב כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה – הסתיים הבוקר, ומהשעה 06:00 נשארו בתוקף כל יתר ההגבלות הרגילות. פעילות התחבורה הציבורית, למעט מוניות, תתחדש ביום ראשון בבוקר (תשוב לעבוד בהיקף מצומצם של עד 25%). רכבות הנוסעים הושבתו עוד לפני כן ופעילותן לא תחודש. האכיפה המוגברת של המשטרה תימשך.

על ישראל הוטל כזכור סגר כולל ביום שלישי בערב כדי למנוע התאספויות משפחתיות בחג, ולקראת ליל הסדר ההגבלות הוחרפו לכדי עוצר, שתוקפו הסתיים אתמול בבוקר. הבוקר חזרו לתוקף ההגבלות המצומצמות יותר שאושרו בתקנות שעת חירום: יציאה לזמן קצר תתאפשר עד מרחק של 100 מטר, שירותי התחבורה הציבורית פועלים באופן מצומצם מאוד (וכאמור ישובו לפעול רק בראשון) ורק לצרכים שאליהם הותרה היציאה מהבית, וכל מעסיק שירצה (לא רק חיוניים) יוכל להסדיר לעצמו הסעים. יציאה מהבית לצורך הצטיידות במזון ותרופות מותרת במסגרת ההגבלות הרגילות. יש לשים כיסוי לאף ולפה במרחב הציבורי. יש להימנע מכל התקהלות שהיא, להקפיד על שמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם ועל כללי ההיגיינה.

להלן עיקרי ההנחיות ליציאה הכרחית מהבית:

– יציאה לעבודה – במקום עבודה חיוני ועד 15 אחוז ממצבת העובדים במקום עבודה לא חיוני.
– הצטיידות במזון, תרופות, שירותים ומוצרים חיוניים בלבד
– סיוע לאדם הנדרש במצב רפואי או סיעודי
– העברת קטין בין הורים גרושים

שר הבריאות יעקב ליצמן: "סכנת הקורונה עדיין לא חלפה. כולנו רואים מה קורה במדינות אחרות בעולם. אנו עוקבים כל העת אחר התפשטות המחלה בישראל. שחרור המשק באופן הדרגתי יתאפשר רק אם נקפיד כולנו על הכללים, על אף הקושי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך