שינויים בחוקת הכדורגל החל מהעונה הבאה

ארגון IFAB, האחראי על חוקת הכדורגל, פרסם מספר שינויים שייכנסו לתוקף ב-2020/21. בין השאר: מעתה יישרקו נגיעות יד רק כאשר הכדור פוגע בנקודה בה נמצא בית השחי ומטה - מהיכן שמתחיל השרוול של החולצה.

הכדורגל מחכה לימים של אחרי נגיף הקורונה. מסתבר כי כשהכדורגל יחזור, יהיו גם שינויים בחוקת הכדורגל.

כמעט שנה לאחר השינויים הגדולים בחוקת הכדורגל, ביניהם הכנסת ה-VAR כמעט לכל המפעלים, האפשרות שניתנה לשוערים ב"בעיטת שוער" למסור לשחקן בתוך רחבת החמש או האיסור להפריע לחומה המוצבת לקראת בעיטה חופשית, כעת ארגון IFAB, האחראי לחוקה, הודיע על שינויים נוספים.

בהכרזה שיצאה אמש (רביעי), כל החוקים הבאים יהיו חלק בלתי נפרד מהחוקה החל מעונת 2020/21 – אבל בעקבות נגיף הקורונה שהתפשט והשבית את הספורט ברחבי העולם, כבר החל מה-1.6.2020, אז בתקווה נהיה ממש בשבועות הראשונים של חידוש הליגות, יוכל כל מפעל להחליט אם ברצונו להחיל את השינויים מרגע זה או שמא לחכות איתם לפתיחת עונת 2020/21.

אז מה הם השינויים?
1. כדי למנוע את הוויכוח התמידי האם מדובר בנגיעת יד או שאולי זו הייתה נגיעה בכתף בלבד, מעתה יישרקו נגיעות יד רק כאשר הכדור פוגע בנקודה בה נמצא בית השחי ומטה – מהיכן שמתחיל השרוול של החולצה. בנוסף, שחקנים שנגעו ביד ללא כוונה תחילה ייענשו רק כאשר נגיעת היד שלהם מובילה לשער או למצב ממשי.

2. בבעיטות פנדלים בזמן משחק או במהלך דו קרב לאחר הארכה, גם אם השוער הפר את החוקה, לא ייפסק פנדל חוזר כל עוד הכדור שנבעט פגע בקורה, במשקוף או יצא החוצה מבלי שהשוער השפיע על המהלך. בנוסף, כרטיסים צהובים שנשלפו במהלך 120 דקות לא ייחשבו בזמן בעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה. כלומר, אם שוער יספוג כרטיס צהוב שני במהלך דו קרב פנדלים, הדבר ייחשב עבורו כשני כרטיסים צהובים במהלך אחד והוא לא יורחק. ושינוי אחרון באשר לפנדלים, אם השחקן והשוער עוברים על החוקה במקביל, הבועט הוא שייענש.

3. באשר ל-VAR, נקבע כי באירועים שהשיקול בהם הינו סובייקטיביי, על שופט המשחק לצפות באירוע – הודגש ליגת הפרמיירליג האנגלית שבה השופטים ממעטים ללכת ולצפות באירועים. הוחלט כי גם שוערים יוכלו למסור כדור שוער או מצב נייח לשחקן שלהם, לקבל אותו ממנו בחזרה עם החזה או עם הראש ולהרים אותו מבלי שהדבר ייחשב לעבירה.

4. זהו אמנם לא שינוי, אך בהודעה נמסר כי הוועדה בוחנת שינויים בחוקת הנבדל במטרה "לקדם כדורגל התקפי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך