הרב חיים פינטו: "אלה ימים קשים ומורכבים, העולם עומד חסר אונים"

רב העיר אשדוד, הרב חיים פינטו, שזוכה להערכה עצומה בארץ ובעולם, התייחס בראיון מיוחד לאתר "אשדוד אונליין", למשבר הקורונה שגורם לכולנו לחגוג את ליל הסדר באופן שמנוגד למסורת ישראל: "זהו קושי עצום, שפוגע ומשבש את אורחות החיים ואת סדר העולם, אולם עלינו לדעת שהכל ממנו יתעלה, ונתפלל שנזכה לישועות ובשורות טובות במהרה בימינו"

בצל משבר הקורונה שזורע הרס בכל פינה בעולם, הן ברמה הבריאותית והן ברמה הכלכלית, ביקשנו מרב העיר המוערך, הרב חיים פינטו, לשמור על המסורת ולקיים עימו ראיון קצר ערב חג הפסח. הרב פינטו, שמקיים תפילות בלתי פוסקות בביתו למען עצירת המגיפה, מקיים שיחות ערות עם גורמים בכירים במערכת הבריאות, עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ועם רבנים רבים, שומע ומתעדכן, משמיע את דעתו בשורה של נושאים. בחלק מהמקרים אף סייע בקבלת החלטות כיצד לפעול כדי לשמור מצד אחד על עולם התורה והמצוות, כפי שהוא עושה בצורה מעוררת התפעלות עשרות שנים, ומצד שני לכוון ולחדד לציבור הרחב את החשיבות להישמע להוראות משרד הבריאות בכל דרך, עד יחלוף זעם. הוא גם כיוון וסייע למנהלי "בית הדר", המרכז הסיעודי באשדוד, כיצד לפעול סביב סוגיות בוערות, כמו הנחת תפילין לחולים וקיום תפילות בשטח בית החולים הסיעודי, והנחה את כולם לפעול מתוך אחריות ולהישמע בראש ובראשונה להוראות משרד הבריאות, עד לסיום המשבר הקשה.

הרב חיים פינטו: "אלה ימים בהם בכל בית בישראל חייבים לקחת אחריות, חייבים לעצור את סדרי החיים הרגילים, חייבים להיזהר – ברחוב ובבית. למרבה הצער, אי אפשר לוותר בנושא הזה ולהישמע בכל דרך להוראות משרד הבריאות. בנפשנו הוא. בשני תחומים יסודיים במעגל החיים הבחירה נתונה בידי האדם, ואחד מהם הוא 'הכל בידי שמיים חוץ מצינים ופחים' (כתובות ל ע"ב); ענייני בריאות מסורים לאדם, וככל שיידע האדם להגן על עצמו מפני מחלות וזיהומים, הוא ישכיל להרחיקם ממנו, וזו הסיבה שהתורה מצווה אותנו 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".

הרב פינטו אף פרסם אגרת בנושא זה לציבור הרחב בה כתב בין השאר: "ימי חג הפסח הקדושים באים עלינו לטובה, ובשנה זו ההכנות הינן בצל המגיפה הנוראה הפוקדת אותנו. בעוונות הרבים, בצל הפחד והבהלה מן העתיד הצפון מאתנו, העולם כולו בפתע פתאום עומד חסר אונים ואיש אינו יודע מה ילד יום ולאן פנינו מועדות. חיידק זעיר, בלתי נראה, מפורר מעצמות, משפיל גאים עדי ארץ. גאות אנוש שנסקה שחקים, מגדל וראשו מגיע השמיטה עד כי לא בושו מלהכריז – בכוחנו לעשות הכל. קדמת הטכנולוגיה נותנת בידינו מענה לכל תרחיש, רפואה מתקדמת החודרת לגנים הכי נדחים, עד כי ישנם הסבורים שיהיה בידם לברוא דמוי אדם, והנה במחי יד כמעט בדרך אגב, הכל קורס. מגדלי כלכלה נהפכו לבור בלי תחתית, ארצות מתקדמות בכל תחום, שוקקות חיים, נהפכו למדינות רפאים והכל מכח מה? מכח דבר שאיננו נראה כמעט. עלינו לדעת שהכל ממנו יתעלה, וכל הנעשה בעולמו הוא למען הביא את העולם לזעקה הגדולה 'כי ה' הוא האלוקים'. וידעו כולם שצריך לעובדו ולירא מפניו בכל דרכינו. ולסיום נאמר – רבש"ע סימני גאולה רבים שלחת לנו. אנא! שלח לנו כבר את הגואל בעצמו".

זאת ועוד, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל ובעקבות הבשורה שישנם עשרות אשדודים שנדבקו במחלה, הרב חיים פינטו ערך לא מכבר בחצות הלילה תפילה ותיקון מיוחד לביטול מגפת הקורונה בהשתתפות קהל רב. לאחר הלימוד והתפילה, הרב הראשי של העיר אשדוד ביקש מכל הציבור לקרוא את פרשת הקטורת מתוך הסידור, שכידוע שזו סגולה נגד מגיפה כפי שגילה זאת אהרון הכהן. הרב פינטו הכין מתוך החומש את המקומות בהם מוזכר פרשת הקטורת בפרשיות השונות ושם קראו את פיטום הקטורת ישר והפוך שלוש פעמים. בדבריו אמר כי בימים אלו מציינים 150 שנה להילולתו של הצדיק רבי יצחק בן וואליד זצ"ל והביא מדבריו הק', וסיפר כי במשך מספר שנים זכה להתפלל ביום הכיפורים מתוך המחזור הקדוש הספוג בדמעות הנמצא אצל אחד מצאצאיו בארה"ב ובוודאי זכותו תגן עלינו ועל כל יושבי העיר. בסיום ערך ברכת "מי שבירך" לכל הקהל ולכל בית ישראל.

מעבר לכך, גם במועצה הדתית באשדוד הקפידו לקיים את ההנחיות של משרד הבריאות בכל מחלקות המועצה הדתית. הרב חיים פינטו הגיע לבניין המועצה לחזק את העובדים ולתת דוגמא בשמירה על הכללים בימים אלו. המועצה הדתית באשדוד, בשיתוף עם משרד הבריאות והמשרד לשירותי דת, הרחיבו את ההנחיות וההגבלות המחמירות עקב התפשטות נגיף הקורונה. כבר לפני יותר משבועיים, עובדי המועצה הדתית בבניין המועצה עבדו רק בשעות הבוקר עד הצהריים, ולא התאפשרה כניסה לבניין המועצה אלא רק לעובדים החיוניים בלבד. בכניסה למועצה הוצב מחסום, כל נכנס עבר בדיקת חום ושטיפת ידיים בחומר חיטוי ורק אז הורשה להיכנס לבניין. הרב עובדיה דהן רכש כמות גדולה של מיכלים עם חומר חיטוי וחילק לעובדים ולעובדות במחלקות השונות, בנישואין בכשרות, במקוואות ובחברה קדישא וכן דף הנחיות אותו תלו בכניסה לבניין המועצה, למקוואות ובחברה קדישא, תוך כדי אזהרה לאדם המחויב בבידוד שחל עליו איסור מוחלט לכניסה אל מתחם מאחת ממחלקות המועצה הדתית השונות. "אנשי המועצה הדתית, ראשיה וחבריה, עושים עבודת קודש! כפי הידוע לי מקרוב, הם משקיעים מאמצים רבים וגדולים במתן שירותי הדת לכלל תושבי העיר, ומן השמיים יבורכו על כך. על תושבי העיר להכיר להם טובה גדולה, כי רבות מפעולותיהם הם אך ורק למען רווחת התושבים", אמר בעניין זה הרב פינטו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך