במרחק 2 מטרים ועם מסיכות – כך מכרו חמץ באשדוד

בטקס מצומצם ובהשתתפות ראש העיר, רב העיר ויו"ר המועצה הדתית, התקיים "מכירת חמץ" במועצה הדתית כשכולם עוטים מסכות על פניהם

בצל התפשטות הנגיף, התקיים מעמד "מכירת חמץ" במועצה הדתית במעמד מצומצם בשונה מידי שנה, כשכולם עוטים מסכות על פניהם ושומרים על הכללים, יושבים במרחק 2 מטר בין אדם לאדם.
 
המעמד התקיים באולם שע"י המועצה הדתית בקומה העליונה בהשתתפות עשרה אנשים בלבד ביניהם, יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, רב העיר הרב יוסף שיינין, הדיין, הרב יצחק אברג'ל רו"מ "תורה וחסד", ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, נציג רבני שכונות חבר לשכת הרבנות הרב חיים קלמנוביץ, מפקד משטרת אשדוד סנ"צ דודו תורג'מן ראש ענף הכשרות הרב אשר פרץ והגוי שקנה את החמץ של תושבי העיר אשדוד.
 
את המעמד פתח והנחה יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, שהביא את דברי ברכתו של הרב הראשי רבי חיים פינטו לתושבי העיר אשר נבצר ממנו להשתתף במעמד.
 
בדבריו ציין את המצב בו עם ישראל נמצא כיום עם המגפה המשתוללת וציין לשבח את הציבור שנשמע להוראות משרד הבריאות כהוראתם של הרבנים, גם בימים אלו המועצה הדתית עושה כל מאמץ לתת שירות, ערכנו כאן כמעט מידי יום ביומו חופות בחניון המועצה במעמד הרבנים הראשיים, ואף הנפיקו תעודת נישואין תוך שעה מאז עריכת חופה שכמדומני לא היה דבר כזה מעולם!!! וכל זה הודות לצוות המסור של מחלקת הנישואין.
 
ערכנו קמחא דפסחא למאות משפחות, השתתפנו בחלוקת ארוחות חמות לליל הסדר למשפחות שעורכים סדר בנפרד, הגברנו את התודעה בקרב העובדים בכל נושא הזהירות בשמירת הכללים, במקוואות, בבניני המועצה, בבית העלמין ערכנו חיטוי יסודי מס' פעמים ע"י חברה מקצועית ועוד. בבית העלמין בעקבות הצמצום של המשתתפים פרסמנו דרך אתר המועצה שניתן לצפות בשידור חי בכל לוויה לאותן אנשים שלא יוכלו להשתתף.
 
באנו לקראת הציבור וערכנו מכירת חמץ בדרך קלה ונגישה דרך הטלפון, אתר המועצה הדתית, בווצאפ. גם לכלים חדשים מצאנו פתרון הלכתי לפטור אותם מטבילה במקווה, ע"י מכירת הכלים בשותפות לגוי וכלים החדשים אינם צריכים טבילת כלים בימים אלו. הוצאנו חוברת 'הלכות ומידע' במהדורה מיוחדת וססגונית שחולקה בכל רחבי העיר, בימים אלו מערכת הכשרות פועלת  לקראת החג בצורה בלתי רגילה כדי להשגיח שענף המזון יהיה כשר לפסח כהלכה, כמו"כ חולקו "סדר ספירת העומר" אישי לכל מתפלל בסימון מיוחד של כל ערב, אותו ניתן לתלוש לאחר הברכה. בסיום בירך את כל עובדי המועצה יחד עם כל תושבי העיר בברכת חג פסח כשר ושמח.
 
הרב יוסף שיינין הקריא את שטר מכירת החמץ בפני הנוכחים, בסיומו חתמו עליו הרבנים הראשיים, במכירת החמץ נכללו החמץ של כל מוסדות העיריה, וכן החמץ של משטרת אשדוד. כל שטרי ההרשאה של מכירת החמץ הועברו לידו של גוי שהסכים וקנה את החמץ.
 
תוך כדי, ערכו מכירת כלים חדשים של תושבי העיר לגוי בקנין, וקנין 'עירוב העיר' עם מפקד משטרת אשדוד סנ"צ דודו תורג'מן וראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על השטר אותו הכין הרב חיים קלמנוביץ חבר לשכת הרבנות ורב מחלקת עירובין.
 
הרב יוסף שיינין נשא דברי תורה בנושא מעלת חג הפסח וציין לשבח את מחלקת הכשרות העושים מלאכתם נאמנה במסירות רבה בפרט בימים אלו. ברכה מיוחדת בירך את יו"ר המועצה הרב עובדיה דהן אשר פועל ועושה בכל עת במסירות רבה, על מנת לייעל בכל תחום מסגרת הפעילות הברוכה שבמועצה הדתית. עוד הסביר את כל ענין מכירת החמץ לגוי תוך כדי שהציג את המסמכים של טופסי מכירת החמץ ושטר הקנין.
 
בדבריו התיחס למצב ואמר שלא להתייאש ולא לפחד אלא יש להתחזק בבטחון בהקב"ה  ובירך בברכת חג פסח כשר ושמח.
 
ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי פתח במצב בו עם ישראל כיום נלחם בנגיף, ואמר כמו שהיה את עם ישראל לפני יציאת מצרים והיה את עם ישראל לאחר יציאת מצרים שיצא מהשעבוד להיות בן חורין, כך המצב שלנו היום עם הנגיף, יש את העולם לפני הנגיף שכולם היו בבתי הספר, בבתי הכנסת, בקניונים בגני המשחקי כולם יחד, ויש את המצב הנוכחי שכולם כעת מפוזרים ומבודדים ומחכים שנשוב במהרה למצב הרגיל.
 
בדבריו ביקש להודות בברכה מיוחדת לידידי הרב עובדיה דהן ראש המועצה הדתית על כל העשיה יחד עם סגני וחברי המועצה, הנותנים שירותי דת ברמות כאלה, במסירות ואיכפתיות גם בזמנים קשים אלו.
 
אני רוצה לבשר כאן לכל התושבים, גם בשעות לא קלים אלו, אנו נמצאים יממה לפני ליל הסדר, כולם עמלו, עבדו וטרחו, עובדי העיריה ניקו אותה והבריקו אותה כדי שניכנס לחג רק אחרי שהעיר תהיה נקיה מכל חשש של חמץ או לכלוך בעבודה ובהשקעה רבה.
 
בסיום הרב דהן מזג יין לנוכחים ובירכו "לחיים" בברכת חג פסח כשר ושמח.
 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך