50 אלף תלמידים הלומדים בבתי ספר לחינוך מיוחד יחזרו מיד לאחר חופשת הפסח

במקביל פורסם לוח הבגרויות החדש. הבגרות בכימיה היא הראשונה שתתקיים. לפי החלטת הנהלת משרד החינוך, עשרות אלפים תלמידים בעלי צרכים מיוחדים ישובו לכיתות אחרי החג, בכפוך להנחיות משרד הבריאות. מנכ"ל משרד החינוך: "שגרת לימודים וטיפולים היא גלגל ההצלה של ילדים אלה". מצורפים המיקודים החדשים לבגרויות.

האם מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה? מסתבר כי 50 אלף תלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים בבתי ספר לחינוך מיוחד יחזרו מיד לאחר חופשת הפסח לבתי הספר בתיאום משרד הבריאות. כך החליטה הנהלת משרד החינוך כדי להקל על הילדים הזקוקים לשגרה ולטיפולים. משרד החינוך החליט שהתלמידים הראשונים שיחזרו לכיתות הם תלמידי החינוך המיוחד בתהליך הדרגתי גם יוחלט שמוסדות החינוך יישארו סגורים.

במקביל, פרסם משרד החינוך את לוח בחינות הבגרות החדש. בחינת הבגרות הראשונה לפי הלוח החדש תתקיים ב-22 ביוני בכימיה, בעוד שלפי לוח הבחינות המקורי אמורה הייתה להתקיים בחינת הבגרות הראשונה בתחילת חודש מאי. על פי הלוח, הבחינות יתפרסו על פני חמישה שבועות, החל מ-22 ביוני ועד לסוף יולי.

התלמידים ייבחנו לכל היותר בחמישה מקצועות – מקצוע אחד מתוך אשכול הומניסטיקה: ספרות/תנ"ך/היסטוריה/ אזרחות. מקצוע אחד מתוך אשכול מדעים: כימיה/פיסיקה/ ביולוגיה/מדעי המחשב (ובלבד שהתלמיד משויך לאחת מהמגמות הללו). בהתאם ללוח החדש בשבוע הראשון התלמידים ייבחנו אשכול מדעים (כימיה, פיזיקה, ביולוגיה, מדעי המחשב), בשבוע השני במתמטיקה, בשבוע השלישי באנגלית, ברביעי בהיסטוריה/תנ"ך/ספרות/אזרחות ובחמישי בבגרות בשפת אם.

"שגרת לימודים וטיפולים היא גלגל ההצלה של ילדים אלה", אמר מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, "אנו תקווה שניתן יהיה להמשיך וליישם את אסטרטגיית החזרה לשגרה שגיבשנו". לפי המתווה, תלמידי חינוך מיוחד שלומדים בבתי ספר רגילים יחזרו בשלב הראשון רק לקבלת טיפולים ייעודיים, עד חזרה מלאה לשגרה.

ההודעה מגיעה על רקע הצהרתה של פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, כי הלימודים לא יחזרו לסדרם גם אחרי חופשת הפסח. בריאיון לאולפן ynet אמרה סדצקי, שעדיין נמצאת בבידוד בשל החשיפה לשר יעקב ליצמן, כי היא אינה רואה כיצד הלימודים יתחדשו – אך עם זאת "זה פחות או יותר טווחי הזמן, ההתנבאות שאני מוכנה לתת, אבל אני לא חושבת שהלימודים יתחדשו כל כך מהר", כלשונה.

המיקודים החדשים

https://students.education.gov.il/matriculation-exams/mikud/mikud_bagrut#?utm_source=facebook&utm_medium=banner_mikud_bagrut&utm_campaign=studentsportal

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך