דניאל יפרח מאשדוד היא מיס Fashion TV

דניאל יפרח (20) מאשדוד עצרה בבית קפה בדרך חזרה מהבסיס, וחייה השתנו, סוכן הדוגמניות שי אביטל (גם הוא מאשדוד במקור) ראה אותה, צירף אותה לסוכנות שלו, ומאז היא לא מפסיקה לקטוף קמפיינים. לפני כשבועיים היא זכתה בתואר מיס Fashion TV של ערוץ האופנה הבינלאומי

דניאל יפרח בת ה-20 השתחררה לפני כחמישה חודשים מהצבא. היא שירתה כמש"קית מק"ם (מרכז קידום אוכלוסיות מיוחדות) בחיל החינוך, וטיפלה בחיילים ממשפחות הרוסות, במטרה שיצליחו לשרוד שירות צבאי מלא. ההבדל בינה לבין משוחררות טריות אחרות, הוא שבעוד צעירות רבות בנות גילה חוסכות לטיול אחרי צבא, טסות לחצי שנה או יותר, חוזרות לארץ ומתחילות לתכנן את חייהן, דניאל הפכה לאחת הדוגמניות העסוקות בארץ ואף זכתה לפני כשבועיים בתחרות היופי הבינלאומית "מיס Fashion TV". דניאל גדלה בקריית גת, בגיל 15 עברה לאשדוד עם הוריה ואחיה הצעיר, ולמדה במקיף ו'. קריירת הדוגמנות לא הייתה מתוכננת.

שי אביטל, הבעלים של סוכנות הדוגמנות "עלית מודלס" ואשדודי לשעבר, גילה את דניאל במקרה. "לא הכרתי את עולם הדוגמנות, ולא היה לי ניסיון בדוגמנות", מספרת דניאל. "הייתי חיילת, והלכתי לקנות אוכל בגן העיר, בקפה ליון. שי חבר של הבעלים, והוא ישב שם. כששי ראה אותי, הוא שאל את אחראי המשמרת איך קוראים לי, הוסיף אותי בפייסבוק, ואחר כך התקשר והגיע לפגוש את ההורים שלי, ולספר להם מי הוא ומהי הסוכנות שלו. הוא בא וסיפר על עצמו, שהוא הבעלים היחיד של 'עלית מודלס', שהוא מייצג את אסתי גינזבורג ואת חווה מונד, ועובד איתן המון שנים".

דניאלה הצטרפה לסוכנות של שי לפני שנה וחצי. "כיתתי רגליי בכל תל אביב. הייתי מגיעה מהצבא, על מדים, נכנסת לשירותים ומחליפה בגדים, הולכת לאודישנים, וחוזרת למחרת לבסיס. הלכתי לכל מה שהיה, להרבה אודישנים".

מה היה הקמפיין הראשון שלך?
"העבודה הראשונה הייתה האודישן הראשון שעשיתי. זה היה הקמפיין של 'פוקס' לצילומי הקטלוג שלהם, בדיוק אחרי שנגמר החוזה עם בר רפאלי, והם חיפשו קונספט אחר. הגעתי ממש בלי ניסיון אל אחד הלקוחות הכי חזקים בשוק, וקפצתי לבריכה. אחרי זה עשיתי עוד קמפיינים ממש טובים. זה לא היה פשוט, שמעתי הרבה 'לא' בדרך, אבל חברות מאוד גדולות אמרו לי כן. עשיתי קמפיינים ל'בלו בירד', 'תמנון', 'עדיקה' חנות האינטרנט. על המסלול הייתי בתצוגה של 'רנואר' ובתצוגה באומן 17 שהתקיימה לפני שלושה חודשים למען ילדים חולי סרטן. זו הפקה שאסתי גינזבורג עושה בכל שנה".

לא עברת קורס איך להתנהג מול מצלמה? איך לצעוד על המסלול?
"מעולם לא עברתי הכשרה. הסתכלתי בערוץ האופנה, וכשרוצים משהו בראש, הגוף נרתם וזה יוצא לבד".

"הטורקים היו בהלם כשאמרתי שהייתי בצבא"
מדי שנה ערוץ האופנה מקיים תחרות יופי עולמית בשם "מיס Fashion TV". כידוע, בערוץ ניתן לצפות בכל בית, והמתמודדות בתחרות נחשפות בכל העולם. השנה אירח את התחרות הצד הטורקי של קפריסין. "שי אמר לי שהוא רשם אותי לתחרות", מספרת דניאל על הדרך אל התואר. "לא חשבתי שאני רוצה מקום ראשון, ראיתי את זה כחופשה כי בדיוק חזרתי מחודש עבודה בלונדון. אחרי שהשתחררתי מהצבא, יכולתי לטוס לעבוד בחו"ל. התקבלתי לסוכנות בלונדון, והם אמרו לי לבוא ולנסות. תכננתי לטוס לשבועיים, ונשארתי שם חודש. בשבוע הראשון קיבלתי עבודה ב'אסוס', שזו חנות קניות ענקית באינטרנט. לא הבנתי מה סדר הגודל שלה, זה מפעל ענק. ואחר כך קיבלתי עוד כל מיני עבודות, ועשיתי שלוש תצוגות של מעצבות. זה נמשך לחודש מאוד עמוס, וחזרתי לארץ באפריל".

לא חששת להיות לבד בחו"ל?
"לפני הגיוס לצבא הייתי חצי שנה בארצות הברית. ידעתי מה זה להיות לבדי, אבל אני אף פעם לא לבד. ההורים ושי מלווים אותי, הם זמינים, ויש לי תמיכה מאוד גדולה מהבית. זו חוויה מדהימה, המדינה מהממת, האנשים היו נחמדים וגם מרוויחים יותר. מתפתחים גם מבחינה אישית וגם מבחינת הקריירה".

ההכנות לתחרות מיס Fashion TV התחילו בתאריך ה-8.6, ודניאל קיבלה בדיוק קמפיין ל"זר פור יו". "אז טסתי יומיים אחרי, בגישה כיפית להכיר בנות חדשות, ולא בפן תחרותי. בטח לא במדינה זרה שכולם טורקים", היא אומרת. אל התחרות הגיעו בנות מ-43 מדינות, ביניהן מקסיקו, דרום-אפריקה, הרפובליקה הדומיניקאנית, אוסטרליה, לטביה ואיטליה. "יש בנות שטסו 28 שעות כדי להגיע לתחרות. הכרתי בנות מדהימות, כל אחת שונה מבחינת תרבות ושפה. הגענו למלון מהמם, אירחו אותנו ברמה הכי גבוהה שיש. הייתי בחדר עם שתי בנות מקזבלנקה, מרוקו. אני ממוצא מרוקאי, ורגילה לשמוע את סבתא מדברת מרוקאית, זורקת מילה עם אבא, וזה היה חווייתי ומצחיק שפתאום יש לידי שתיים מדברות באופן שוטף. הן אפילו לימדו אותי כמה מילים כדי לדבר עם סבתא".

בלילה שלפני התחרות, אחרי שבוע אינטנסיבי, שבו הבנות ערכו חזרות מהשעות המוקדמות של הבוקר ועד השעות המאוחרות של הלילה, ביקשו מהן להגיע אל אולם החזרות, ולפגוש פאנל של שמונה שופטים. "התבקשנו לעשות מסלול, ושכל אחת תציג את עצמה", מספרת דניאל. "כבר קודם לכן את משננת מה את הולכת להגיד, מכינה את עצמך מראש. הייתי מספר 11, ותכננתי להגיד שאני דניאל מישראל ואני דוגמנית בארץ. ברגע שעמדתי מולם, מה שיצא לי זה שאני מגיעה מישראל, ושסיימתי צבא לפני כמה חודשים. הם היו המומים ומחאו לי כפיים. אנחנו חיים בתוך זה, זו המהות שלנו, לעשות צבא זה חלק מהמסלול בחיים שלנו, אבל כשאת אומרת את זה לאנשים במדינות אחרות בעולם הם בהלם שבחורה שירתה בצבא".

איך התייחסו בלונדון ובתחרות בקפריסין כששמעו שאת מישראל?
"בלונדון קיבלו אותי יפה מאוד, אמרו שרוצים לבקר פה, ואני סיפרתי על המדינה ועל הצבא. בתחרות היו בנות שאמרו שבחדשות על ישראל אומרים שאנחנו הורגים ילדים בעזה. אני הסברתי את המצב בארץ, הן התעניינו לשמוע על הצבא, וזה גרם להרבה דעות. גם טובות וגם פחות טובות. אני מכבדת דעות של אחרים, ומציעה לפתוח את הראש, להכיר אנשים. הבנות ממרוקו, למשל, אמרו שאין להן שום דבר נגד ישראל, ושהן היו רוצות לבוא לבקר".

יום התחרות היה עמוס בחזרות. אנשים מובילים מעולם האופנה והעסקים הגיעו לצפות בתחרות. "טסתי לשם כחוויה, ופתאום אני מוצאת את עצמי מתרגשת, מבינה שעברתי שבוע לא פשוט ושיש לי ציפיות". עליתי לעשיריית הגמר, כאשר מתוכן חמש זוכות בתארים: שלוש סגניות, בחירת גולשי האינטרנט ומיס Fashion TV. התחילו להכריז: מקסיקו, דרום-אפריקה, איטליה, אחת הבנות ממרוקו זכתה כנציגת האינטרנט, והגיע הרגע הגורלי שנמשך ונמתח הרבה זמן. מי שהגיעה להכתיר את הזוכה הייתה מיס Fashion TV לשנת 2014, שהיא מלבנון. ואז, היא באה והקריאה שהזוכה היא מספר 11 מישראל. קפאתי במקום".

בכית?
"לא בכיתי. אני אף פעם לא בוכה בחו"ל, אבל המעמד מרגש. לקח לי יומיים להבין מה סדר הגודל של התחרות והזכייה. זה היה אירוני שמי שמכתירה את הזוכה מישראל היא מלבנון. זה יצר באזז תקשורתי מאוד גדול".

עד כמה הופתעת מהזכייה?
"הבנתי שהצביעו לי פה אחד, ואני מופתעת לטובה מזה שהשופטים היו מאוד מקצועיים, שלא הושפעו מפוליטיקה, אלא מאישיות ויופי וממה שאני מביאה איתי. אני צעירה, ויש לי משמעת, התגייסתי לעזור לצעירים בני גילי, זה מעיד על האדם וזה מקבל הכרה. יום למחרת הזכייה היו לי צילומים בבריכה של המלון וראיון לערוץ Fashion TV. זכיתי בגמר בתאריך 14 ביוני, חזרתי ב-16".

dani2

במה זכית?
"קודם כל זכיתי בחוויה. הכרתי בנות מכל העולם. הזכייה בתואר נותנת לי חוזה לשנה עם הערוץ. יש הרבה הפקות גדולות, ואני הראשונה שיגייסו. אטייל בהרבה מקומות, זה מאפשר הרבה עבודות וחשיפה גדולה, וזכיתי גם בפרס כספי".

"הורים תומכים וסוכן טוב הם נתוני הפתיחה להצלחה"
בתחילת השבוע, ביום ראשון, שוב דניאל טסה ללונדון. "בסוכנות רצו שאחזור ממזמן, אבל קיבלתי קמפיינים בארץ והייתי עסוקה. אחר כך הגיעה התחרות. כשהם שמעו שזכיתי, הם ישר סגרו לי כרטיס. אני טסה לארבעה ימים וחוזרת ביום חמישי. יש לי עבודה ל'אסוס' ולעוד חברה, ואז אני חוזרת לארץ להצטלם לקמפיין הכי גדול שעשיתי, שנסגר עוד לפני שזכיתי בתחרות".

מה התכניות שלך לעתיד?
"אני רוצה להיות מאושרת, להביא נחת להורים. אני ממש בת מזל, זו זכות שהוריי תומכים בי בצורה כזו. הלוואי שאוכל לעשות כסף ולהעניק. אני רוצה ללמוד משפטים, אבל כשצעירים הרצונות האלה משתנים כל שבועיים, במיוחד עם העבודה שיש לי עכשיו, שהיא לא קבועה ולא ידועה מראש. כרגע זה עובד, וצריך לנצל זאת. אני רוצה לנסות גם את ניו-יורק ומיאמי, ומתכננת לטוס לשם. שי מקשר ביני לבין סוכנויות בעולם. גם הזכייה כמיס Fashion TV זה משהו שידחוף אותי. אני שמחה ומתרגשת מהמעמד, וזה עוד יותר טוב שזה בא ממדינה שלא תומכת בך. זוגיות כרגע לא עומדת על הפרק, אני רוצה להיות בפוקוס ולהגשים את עצמי, אבל אני מאמינה שזה יבוא בזמן המתאים".

מה תייעצי לבנות שרוצות להיות דוגמניות?
"אני חושבת שבנקודת הפתיחה חשוב שיהיו הורים תומכים וסוכן טוב שמשקיע ושמוכן לקדם. שי פתח הרבה דלתות, והוריי גידלו אותי לשמור על צניעות, לדבר בגובה העיניים. היו יותר יפות ממני, יותר גבוהות, יותר רזות, ועדיין בחרו בי. מראה חיצוני זה עניין של טעם. הייתי יפה בעיניהם, אבל קודם כל צריך להיות בן אדם אנושי, חבר טוב, לתת כבוד, כי כולנו שווים, כולנו בני אדם. חשוב בעיניי לעשות צבא. זה תורם המון מוכנות, בגרות, כי עולם הדוגמנות הוא קשוח ותחרותי. יש אלפי בנות יפות, גבוהות, וזה לא פשוט. לגבי התזונה, דוגמניות רוצות להיראות טוב, וצריך לאכול נכון. אני אוהבת שוקולד וקינוחים, אך משתדלת לעשות ספורט, לאכול בריא ולהשקיע בגוף. אני מכירה את התופעה שבנות חיות רק על ירקות, לא אוכלות ומחסירות מעצמן, אבל הנפש משתקפת ואם לא טוב לך, לא משנה אם תאכלי או לא תאכלי, זה יוקרן החוצה".

מתי נקרא עלייך במדורי רכילות ארציים?
"בתעשייה מכירים אותי, אני מוכרת במשרדי יח"צ בתל אביב, אבל אני לא מחפשת להיות במקום מרכזי. הפרטיות שלי, החיים האישיים שלי חשובים לי. יש לי חברים מדהימים שתומכים ומפתיעים אותי, וזה לא ברור מאליו. זה כיף שמקיפים אותי חברים ואנשים טובים. תגיד לי מי החברים שלך, ואגיד לך מי אתה הוא משפט מאוד משקף בעיניי".

dani3

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך