ד"ר טל ברוש: "החשש של צוותי הרפואה מהדבקה – מוגזם"

המדובר במנהל היחידה למחלות זיהומיות בביה"ח אסותא אשדוד ומרכז הצוות לטיפול במגיפות. ד"ר ברוש: "יש 400 עובדי בריאות שנדבקו בנגיף, חקירה יסודית הראתה שהרוב המכריע נדבקו בביתם או מחבר לעבודה. רק בעשרה אנשי רפואה קיים חשד שההדבקה היתה מחולה".
ד"ר טל ברוש. (צילום: אסותא אשדוד).

ד"ר טל ברוש, מנהל היחידה למחלות זיהומיות ביה"ח אסותא אשדוד ומרכז הצוות לטיפול במגיפות, התייחס היום, שני, לחשש של צוותי הרפואה מהידבקות בקורונה. הוא מציג עמדה שונה מהמקובל עד היום.

ד"ר ברוש: "מאז התפרצות נגיף הקורונה, אנו שומעים חדשות לבקרים על חששם על צוותי הרפואה מהדבקות בנגיף בעת עבודתם בגלל מיגון ירוד או בלתי מספיק. מדובר על חשש מוגזם, במקרה הטוב – לא נכון, במקרה הפחות טוב – מזיק".

הוא ממשיך: "העובדות הן, כי מאז תחילת התפרצות הקורונה בארץ אובחנו למעלה מ-8000 חולים וטופלו בבתי החולים מעל 100 חולים קשים ומונשמים. למרות שדווחו כבר כמעט 400 עובדי בריאות שנדבקו בנגיף, חקירה יסודית הראתה שהרוב המכריע נדבקו בביתם או מחבר לעבודה. רק בעשרה אנשי רפואה קיים חשד שההדבקה היתה מחולה ורק באחד מהם עלה חשד שההדבקה היתה למרות שאיש הצוות היה ממוגן.  ממצאים אלו תומכים ביעילות הגבוהה של מדיניות המיגון של משרד הבריאות שנסמכת על ההנחיות שגובשו בצוות הטיפול במגיפות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך