לוחמת – מופע שכולו העצמה נשית

ברביעי שעבר התקיים מופע ייחודי, מרגש ועוצמתי בשם "לוחמת" 250 רקדניות, המרכיבות את להקות בית הספר למחול show dance בניהולה של מאיה כהן, הצדיעו בידיים ובעיקר ברגליים לנשים פורצות דרך במהלך ההיסטוריה , "החלטתי להפיק אירוע בעל מסר סימבולי", אומרת מאיה, "על לחימה למען צדק, הגשמת חלומות, ובמיוחד קבלת הזדמנויות שוות לכל אדם"
צילום: לירון מולדובן www.lironmoldovan.com

ביום רביעי שעבר התקיים בבית יד לבנים מופע המשלב מחול ותיאטרון בשם "לוחמת". מאיה כהן, כוריאוגרפית ומנהלת בית הספר למחול "שואו דאנס" במתנ"ס "עם שלום", מעלה מדי שנה מופע פרמיירה בעל נושא מרכזי. השנה הדגיש המופע מנהיגות נשית פורצת דרך. "לאחר שנה של עבודה אינטנסיבית ולאחר התלבטות בבחירת נושא המופע החלטתי להפיק אירוע בעל מסר סימבולי", אומרת מאיה כהן. "זהו מופע על נשים לוחמות למען צדק, למען שלום, אחדות, רעות, אהבת חינם וחלשים בחברה. בעיניי, הלוחמת היא אישה שנאבקת למען הגשמת חלומות, שאיפות ובמיוחד למען זכויות המגיעות לידנו מתוך ערכיות, מוסריות וקבלת הזדמנויות שוות לכל אדם".

בזו אחר זו עלו חלק מהנשים הלוחמות והחזקות שהטביעו חותמן בתולדות האנושות, כגון: ז'אן ד'ארק, אוויטה פרון, חנה סנש וקליאופטרה. כ-250 רקדניות השתתפו במופע ששילב מחול ותיאטרון, והשאיר את הצופים נרגשים ופעורי פה. הקהל שמילא את האולם וכלל, כמובן, גם את בני המשפחה של הרקדניות, לא נשאר אדיש למראה הבנות המוכשרות והמופע המושקע. המופע נפתח בהצגת דמותה של חנה סנש וסיפור חייה, כשברקע מתנגן השיר, שאת מילותיו כתבה: "אלי, אלי, שלא ייגמר לעולם…" מאיה גילמה את דמותה של סנש, ולאחר מכן עלו רקדניות לבושות כחיילות, אשר רקדו לצלילי מחרוזת שירי הלהקות הצבאיות, כאשר שאר הרקדניות עטפו את כל האולם מסביב בדגלי ישראל ובצבעי כחול לבן.

הקהל לא הפסיק להתרגש ולשיר… בסיום המופע הרקדניות עלו כולן יחד כשברקע מושמע שירו של אייל גולן "לוחמת", ושרו: "יש לך כוח של צבא שלם, אך את נגד כולם, וזה עושה אותך למה שאת, לוחמת…". "המופע נתן השראה לחיים שלי, התלמידות נתנו לי את הכוח, ואת התמיכה, ההערכה והפרגון לאורך שנת הפעילות אני מקבלת ממנהלת מתנ"ס עם שלם שברובע י"א, פנינה פרלמוטר", אומרת מאיה. "בהזדמנות זו, ברצוני להודות מעל דפי העיתון לתלמידות שלי, על ההשראה שהן מעניקות לי, על הכוחות המחודשים שקיבלתי בזכותן על מנת להילחם למען קידום אוכלוסיות חלשות, ובמיוחד לקדם אוכלוסיות הנקראות מיוחדות אך הן אינן שונות, אלא אוכלוסיות המבקשות להיות חלק מהחברה שלנו. ומבורא עולם אני מבקשת שיעניק לי את הכוח להמשיך, לקדם ולהוביל את הבנות למקומות הכי גבוהים שיש בתחום המחול והמשחק, עד לרמה מקצועית".

maya2

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך