חמאס מאיים: "אם יחסרו לנו מכונות הנשמה, גם בישראל לא ינשמו"

יחיא סינאוור, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, מאיים: "אם בעזה יהיו חסרות מכונות הנשמה, גם בישראל לא ינשמו"
ההסלמה בדרום: בחמאס מאיימים להגדיל את טווח הירי

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר איים אמש (חמישי') בהסלמה אם ייווצר מחסור במכשירי הנשמה ברצועה: "כשנצטרך מכשירי הנשמה, אני אומר לבנט – אנחנו נגרום לכך שיהיו שישה מיליון ישראלים שלא יוכלו לנשום". מספר חולי הקורונה ברצועה עומד על 12 בני אדם.

סינוואר הוסיף כי "אנחנו מוכנים לעשות ויתורים חלקיים בנושא השבויים אצלנו בתמורה לשחרור ישראלי של אסירים מבוגרים, חולים ואסירות, כמחווה הומניטארית לאור משבר הקורונה". הנהגת הזרוע הצבאית של חמאס עוקבת אחר התפשטות הקורונה בבתי הכלא בישראל.

יחד עם עזה, מספר חולי הקורונה בשטחי הרשות הפלסטינית עומד על 160 בני אדם, 148 מהם בגדה המערבית. הסיבה שמספר החולים נמוך יחסית נעוצה בשני משתנים שקשורים זה לזה בצורה עקיפה: מספר הבדיקות שנעשות לגילוי חולי קורונה ומגבלות התנועה שהוטלו על התושבים על ידי הרשות כבר בשלב מוקדם מאוד של המשבר, עוד לפני ישראל.

לישראל, כמובן, אין אינטרס לתרחיש פסימי כזה בימים שבהם המערכת הצבאית רתומה למאבק בהתפשטות הנגיף בארץ ולכן המדיניות של שר הביטחון נפתלי בנט היא לפתוח את השערים לרצועה להכנסת ציוד רפואי ואמצעים שמספקים לה ארגון הבריאות העולמי, הרשות הפלסטינית ומדינות ערביות ובראשן קטאר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך