נתניהו: לא תהיה התקהלות של יותר משני אנשים שאינם מאותה משפחה גרעינית

נתניהו: "הנחיתי את כוחות הביטחון לערוך מבצע אכיפה מוגבר בשכונות וביישובים שבהם יש הפרות". על פי נתניהו אושרה תכנית-סיוע כלכלית בהיקף של כ-80 מיליארד שקלים – וכל זה לטווח של שניים-שלושה חודשים. לפניכם כל ההחמרות.
נתניהו.

עוד החמרות בסגר על ישראל בעקבות משבר הקורונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על מספר הגבלות נוספות, ולצידן על שורות החלטות כלכליות עם תכנית המקיפה לסיוע כלכלי למשק

ראש הממשלה נתניהו:

"אזרחי ישראל, הערב אני מדבר איתכם ממעון ראש הממשלה בירושלים. למרות שהבדיקות הרפואיות בענייני עדיין לא הסתיימו, החלטתי להיכנס לבידוד מרצון כדי לתת דוגמה אישית. הצלם נמצא במרחק של שישה מטרים, ואת האיפור והשיער עשיתי בעצמי ולכן זה נראה ככה. אני ממשיך לעבוד מהבית.

קיימתי היום שיחת וידאו עם הרמטכ"ל אביב כוכבי ועם ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, כדי להרחיב את הטיפול במשבר הקורונה באמצעות פיקוד העורף וצבא ההגנה לישראל על יכולותיו הרבות ואמצעים רבים שעומדים לרשותו. ראש המל"ל והרמטכ"ל אמורים להגיש לי ביומיים הקרובים תכניות מפורטות לאישור בעניין זה. במקביל קיימתי דיון טלפוני עם שר האוצר, שר הכלכלה, נגיד בנק ישראל ועם מנכ"לים של כמה ממשרדי הממשלה – כל אחד עם הנושאים שבתחומו ובסמכותו.

במלחמה שלנו בקורונה איננו חוסכים כל מאמץ. מלכתחילה אמרתי לכם: עדיף להחמיר מאשר להקל. מדינות רבות הלכו בעקבותינו במדיניות זו. במסגרת המאבק העיקש שלנו בקורונה, אכנס הערב שוב את הממשלה. הקו שמנחה אותי הוא החמרת הגבלות התנועה, והרחבת הטבות הכלכלה.

תחילה להחמרת הגבלות התנועה: כולנו עוקבים יום-יום, אפילו שעה-שעה, אחר מספר החולים בקורונה. לבנו עם משפחות הנפטרים, אנו מוסרים להן את מלוא תנחומינו. אני מבקש להודות שוב לרופאים ולרופאות, לאחים ולאחיות, לאנשי מד"א – לכל הצוותים החיוניים הנפלאים שלנו שממשיכים לטפל במסירות רבה בלתי נלאית בכל חולה, לאור ערכי קדושת החיים. אני מודה לכם בשם העם כולו.

עקב ההחמרה. צילום: דוברות המשטרה

זה נכון שאנחנו בישראל במצב טוב יותר מכמעט כל מדינות העולם במה שנוגע למספר החולים הקשים ולשיעור התמותה, אבל איננו מסתפקים בכך. אנחנו שואפים להגיע למידת ההצלחה של כמה מדינות באסיה, שהאטו מאוד את קצב ההידבקות בנגיף. ולכן החלטתי הערב להביא לממשלה עוד מגבלות מצילות חיים, ואני מדגיש – אלה הגבלות שמיועדות להציל חיים, ממש כך.

אני חייב להגיד אזרחי ישראל, שרובכם נשמעים להנחיות של משרד הבריאות. אני מודה לכם על כך. אבל עדיין לא הגענו לנקודה הרצויה. יש יחידים – ועוד יותר מכך, יש קבוצות מסוימות במדינה – שמתעלמים במופגן, אפילו מזלזלים, בהנחיות הברורות שפורסמו. לא כולם. הרוב הגדול ממושמע. גם בציבור החרדי, גם בציבור החילוני, גם בציבור היהודי וגם בציבור הלא יהודי – אבל המיעוט שלא נשמע מסכן את הרוב. הוא מסכן את עצמו ואת הרוב גם יחד.

מי שעובר על איסור ההתקהלויות רומס את עקרונות היסוד של 'ואהבת לרעך כמוך', ו'לא תעמד על דם רעך'. זאת הפקרות ממדרגה ראשונה. לכן הנחיתי את כוחות הביטחון לערוך מבצע אכיפה מוגבר בשכונות וביישובים שבהם יש הפרות כאלו, שבהם יש אירועים שמסכנים את החיים של כולנו. כוחות הביטחון וכוחות האכיפה מתחילים לעשות זאת עכשיו. אנחנו נמנע מגורמים קיצוניים לפגוע בבריאות הכלל. נבוא חשבון עם כל מי שתוקף את גורמי המשטרה, הבריאות והצבא, שמבקשים למלא את שליחותם, השליחות למען כולנו.

בהנחיות לציבור שאנחנו נותנים הערב אנחנו מצמצמים עוד יותר את ההתקהלויות הציבוריות. לא תהיה התקהלות של יותר משני אנשים שאינם מאותה משפחה גרעינית. לאחר שאסרנו תפילות בבתי הכנסת, כעת נאסרות גם תפילות במרחב הפתוח – מעכשיו התפילות מותרות רק ביחידות. חופה וקידושין ייערכו בחוג מצומצם ביותר של המשפחה הגרעינית, בלי אורחים, בלי מוזמנים. אני יודע כמה זה קשה, אני יודע שזה קשה ואני גם מבקש ומנחה שתפעלו בדיוק בהתאם להוראה הזאת.

המקרה יוצא הדופן הוא הלוויות ובריתות. לוויות נאפשר עד 20 איש, בריתות עד 10 אנשים, וכל זה בשטח הפתוח בתוך שמירה על המרחק הדרוש של לפחות שני מטר מאדם לאדם.

הערב נביא לאישור הממשלה החלטה על המשך הצמצום בשוק העבודה. משרדי הממשלה עוברים למתכונת עבודה בהיקף של 15%, כך גם בתעשייה. אנחנו נוריד את כוח העבודה בתעשייה מ-30% ל-15%. תהיינה החרגות מסוימות אבל התוצאה שאנחנו מכוונים אליה היא 15%, וזאת כדי לצמצם את פוטנציאל ההידבקות. שר האוצר תכף ימסור על כך פרטים, והוא ימסור גם על התוכנית הכלכלית שלנו שתכף נדון בה.

עוד מילה אחת על חג הפסח שיחל בשבוע הבא. הסדר השנה ייזכר כ"סדר הסגר". ואני מבקש שתקיימו אותו רק במסגרת המשפחה הגרעינית שגרה איתכם בדירה או בבית. רק מי שמשתייך לתא המשפחתי המצומצם בבית ישתתף בסדר, תוך הקפדה על הכללים החיוניים: שטיפת הידיים, שמירת מרחק בטוח ככל שניתן בתוך הדירה בין אדם לאדם.

אני מבקש מכם לעשות דבר נוסף – אני מבקש מכם להימנע מביקורים משפחתיים ערב החג. הרי המטרה היא לא לפגוש באנשים שהיו במקומות אחרים, כי כך מתפשטת המחלה. אז צריך לוותר, לוותר על המפגש עם הבן שנמצא בצפון שבא לראות את המשפחה במרכז או בדרום, לוותר על מפגש עם הבת ועם הנכדים. לוותר, אין ברירה. אין ברירה.

מה שאמרתי עכשיו נכון גם לגבי החגים של בני העדות הלא-יהודיות. אנחנו מברכים אתכם, את כולם, לרגל החגים, אבל נדרוש גם מכם לקיים בדיוק את אותן הנחיות. כי זה מציל חיים.

ביחס להרחבת ההטבות הכלכליות: אנחנו אישרנו תכנית-סיוע כלכלית חסרת תקדים, בהיקף של כ-80 מיליארד שקלים – וכל זה לטווח של שניים-שלושה חודשים. זה בערך 6% מהתל"ג שלנו כרגע. זה המון. זה אף פעם לא מספיק, אבל זה יותר ממה שאתם חושבים, ושר האוצר יפרט זאת. חצי מהסכום הכביר הזה יבוא מקופת המדינה בכסף מזומן, חצי באשראי, אשראי מאוד נוח. זה פשוט הרבה מאוד. אנחנו כל הזמן צריכים לאזן בין הרצון שלנו לעזור, וזה רצון אמיתי, לבין הצורך לשמור על הכלכלה שלנו שלא תתרסק. אבל הבטחנו לעזור לשכירים, לעצמאים, למובטלים, לבעלי העסקים, למערכות הבריאות – ואנו עושים זאת ביד רחבה. גם על כך ירחיב שר האוצר כשאסיים את דבריי.

משטרת התנועה
תהיה אכיפה משטרתית מוגברת.

אנחנו דואגים לכם, אזרחי ישראל, אנחנו עוזרים לכם.
אני אומר לכל מי שנפגע מהמשבר: המצוקה שלכם מובנת, היא נוגעת ללב. אתם עוברים טלטלה גדולה מאוד. החיים השתנו לכולנו בבת אחת. נעשה כל מה שצריך לייצב את המצב – נעשה כל מה שצריך כדי שבהמשך נוכל להשיב את הכלכלה שלנו למסלול של הבראה וצמיחה.

אני משוכנע שבכוחנו לעשות זאת. ידענו בעבר משברים כלכליים גדולים, ויכולנו להם. גם את המשבר הזה נצלח בעזרת ה' – יחד, בכוחות משותפים, בערבות הדדית.

כשאני מדבר על יחד, אני מדבר גם על ממשלת חירום לאומית, זהו צורך השעה. והשעה דורשת ויתורים לא קטנים מכולנו, כולם חייבים להיכנס מתחת לאלונקה לטובת העם והמדינה. אין יעד חשוב יותר מאשר לשלב ידיים, וירטואלית כמובן, למען האחריות הלאומית, למען העתיד של כולנו.

אזרחי ישראל, אנחנו בעיצומו של אירוע חמור, אירוע שלא ידענו מסוגו בכל שנות עצמאותנו. הלוואי שהייתי יכול לומר לכם הערב שאנחנו נמצאים לקראת סוף המשבר. אבל זה מוקדם מדי. זה אפילו מוקדם מאוד. איש עדיין אינו יודע מה ילד יום. אבל בדבר אחד אני בטוח: בעזרת החוסן הלאומי שלנו, ובעזרת ה', נתגבר על הקורונה. האמירה 'נפש בריאה – בגוף בריא' היא כל כך נכונה. זהו המפתח לניצחון על המגפה. שמרו על גוף בריא בעזרת הנחיות הבריאות, ושמרו על נפש בריאה בעזרת רוח גדולה ואמונה איתנה. ביחד נצליח".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך