הליצנים הרפואיים בקפלן מנגנים לפגים

"מחקרים מלמדים שנגינה גורמת לעלייה באחוז החמצן בדם ורגיעת דופק אצל הפגים", אומרת ענת זוננפלד, ליצנית רפואית בכירה. "אין ספק שהליצניות מצליחות לעודד אותנו בהתמודדות היומיומית שהיא מורכבת ולעיתים מלחיצה", אומרת לימור מלכה מאשדוד שילדה פג בשבוע ה-26 להריונה"

לימור (27) ושלום (31) מלכה, תושבי אשדוד, הורים ל-3 ילדים (6, 3.5, 1.5), הביאו לעולם לפני כחודשיים בן במשקל 995 גרם בשבוע ה-26 להריון. "הגענו לקפלן לאחר דימום ומיד הכניסו אותי לניתוח קיסרי דחוף בהרדמה מלאה", מתארת לימור. "היינו בהלם בהתחלה כי תאריך הלידה המשוער הינו 14 ביולי. יחד עם זאת, אספנו כוחות ומאז מדי יום אנחנו מגיעים לסייע בטיפול בתינוק המדהים שלנו שממשיך לעלות במשקל ולהתייצב, תודה לאל, בזכות הידיים המסורות של הצוות הרפואי והסיעודי בפגיה".

לאחרונה החלו הליצנים הרפואיים בבית החולים קפלן להתייצב באופן קבוע בפגיה של בית החולים קפלן, בראשותה של ד"ר וקנה פלידל, ולהנעים את זמנם של ההורים הנמצאים בלחצים ובאינטנסיביות סביב הפגים, ואף לנגן לפגים. לימור סיפרה כי ביום שהגיעו הליצניות הרפואיות היא גם העלתה חיוך רחב על פניה והן הצליחו להרגיע אותה.

ענת זוננפלד ורוני וידמן, ליצניות רפואיות שמגיעות לפגיה באופן קבוע, מסבירות כי עברו הכשרה על ידי ליצנים רפואיים עם התמחות בפגיות שהגיעו במיוחד מצרפת. "התקשורת עם ההורים והפג שונה מהליצנות הרפואית בקרב ילדים ומבוגרים חולים", מסבירה ענת. "בפגיה יש לחץ חרישי ולעיתים תסכול, ולכן חייבים לגשת אליהם בזהירות רבה וגם לדעת מתי ללכת. דרך אחווה נשית אנחנו משמשות חברות למסע של היולדת, אשר ילדה והולכת הביתה כשתינוקה נשאר שבועות ואף חודשים בבית החולים". הליצניות הרפואיות משוחחות עם ההורים על הילדים בבית, על תחושותיהם, על הציפיות שלהם מהתינוק כשיגדל ועוד.

"לגבי הפגים עצמם, אנחנו עומדות ומנגנות ושרות סביב האינקובטור", אומרת רוני. "מחקרים הוכיחו כי קול אנושי, ואף קול נשי, משפיע מאוד על הרגעת הפגים יותר מרדיו או סטריאו. כשאנחנו שרות ומנגנות להם אפשר ממש לראות את השינויים במוניטור איך אחוז החמצן בדם (סטורציה) עולה והדופק נרגע", היא אומרת בהתרגשות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך