משבר הקורונה: האם ניתן לקבל דמי אבטלה וגם נכות כללית?

עו"ד דותן לינדנברג מסביר כיצד ניתן לפעול דווקא בימים של משבר וחוסר וודאות: "אם בעבר קיבלתם תשובה שלילית לתביעה שהגשתם לביטוח לאומי בגין נכות או מחלה בשל שכר גבוה, עתה בשל הפגיעה בשכרכם ייתכן שאתם זכאים לקבלת קצבת נכות בנוסף לדמי האבטלה"
עו"ד דותן לינדנברג | צילום: דובי פיינר

דווקא בזמן אחד המשברים הגדולים שידע העולם – ברמה הבריאותית והכלכלית – מסתבר שניתן גם לסייע ללא מעט אנשים. עו"ד דותן לינדנברג, שמשרדו נחשב לאחד המובילים בארץ בתביעות נגד הביטוח הלאומי וכן תביעות נזיקין, נותן הסבר מפורט: "ישנם מקרים שבהם הביטוח הלאומי דחה בעבר תביעות לקבלת פיצוי בגין נכות עבור מחלה, כיוון שרף השכר שלכם היה גבוה מדי. בימים אלה אם פוטרתם מהעבודה כתוצאה ממשבר הקורונה או שקוצץ שכרכם, ניתן לבחון שוב הזכאות לקבלת פיצוי מהביטוח הלאומי. אחד התנאים לקבלת הקצבה בגין נכות כללית הוא אם אינך עובד או לחילופין אם הכנסתך כשכיר או כעצמאי נמוכה מ-60% מהשכר הממוצע במשק בימים אלה, העומד על 6,331 שקל".

עו"ד לינדנברג מוסיף ואומר: "משפחות שאחד מבני הזוג למשל פוטר מהעבודה בגלל משבר הקורונה, מחשבות מסלול מחדש ויושבות על המדוכה כיצד יוכלו לשרוד את התקופה הקשה. זה הזמן לבחון מחדש האפשרות לקבל זכאות מהביטוח הלאומי כדי לקבל קצבה על נכות כללית שבעבר לא יכולתם לקבל או שתביעתכם נדחתה".

כידוע, נכות כללית היא נכות שנגרמה בגלל מחלה או ליקוי מלידה שאינם קשורים רק לתאונת עבודה או תאונת דרכים. למשל מחלת סכרת, בעיית לב, בעיה נוירולוגית קשה או אפילו בעיה נפשית. לאחר הגשת תביעה כזו, אם רופא מטעם הביטוח הלאומי קבע לכם נכות רפואית בשיעור מסוים או אם יש לכם מספר ליקויים רפואיים, תהיו זכאים לקצבה. זאת בתנאי שנקבע שעקב נכותכם, אינכם מסוגלים לעבוד או יכולתכם להשתכר ירדה ב-50% לפחות, ונקבעה לכם דרגת "אי כושר" בשיעור מסוים.

עו"ד דותן לינדנברג סיכם ואמר: "המצב הקשה מאוד שנוצר בגלל משבר הקורונה מביא למצוקה קשה ובפרט לאלה אשר בנוסף לפיטורים או הפחתה משמעותית בשכר, סובלים מנכויות קשות. לכן חשוב לדעת כי החוק מאפשר במקרים מסויימים לקבל גם דמי אבטלה וגם קצבת נכות כללית, דבר שיכול לסייע מאוד להרבה מאוד אנשים שלא מודעים לזכויות שלהם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך