אושרה הסגרתו לאוסטריה של תושב אשדוד הנאשם בעוקץ 100 מיליון אירו

מדובר בדוד סופר (61) תושב אשדוד, אשר על פי החשד בייחד עם נאשמים נוספים עקצו מחברות ברחבי העולם כ100 מיליון אירו
אסיר אזוק באזיקים

בית המשפט המחוזי בירושלים הכריז על דוד סופר (61) מאשדוד כבר הסגרה לאוסטריה אשר מבקשת להעמידו לדין בגין שותפות בעוקץ של כ100 מיליון אירו.

סופר הוא רואה חשבון בהשכלתו, שעלה לארץ מצרפת לפני 20 שנה. לפי בקשת ההסגרה, הוא הניח תשתית כלכלית להתארגנות עבריינית שפעלה בדפוס המכונה "עוקץ הפרזידנט". מתחזים חברי הארגון פנו לחברות באוסטריה, גרמניה וצרפת תוך שהם מתחזים בדואר אלקטרוני למנכ"לים של החברות. המתחזים הינחו את עובדי הנהלת חשבונות לבצע העברות כספים לחשבונות בסלובקיה, כחלק מ"מהלך חשאי" של הפירמות, כביכול, לרכישת חברות אחרות. כדי לרכוש את אמונם של הקרבנות, בוצעו אליהם פניות נוספות ממתחזים כעורכי דין המלווים את העסקאות.

מבקשת ההסגרה עולה כי סופר רכש 17 חברות סלובקיות שהוקמו לבקשתו, מחברה מקומית המספקת שירותי הקמת חברות תמורת אלפיים אירו לכל חברה. בראש כל אחת מהן העמיד לכאורה "קופים" ומינה מנהלי קש זרים, ופתח חשבונות לכל החברות האלה בבנק טטרה הסלובקי, תוך שימוש במסמכים נוטריוניים מזויפים לכאורה. על פי הנטען, סופר שמר בידיו את השליטה בחשבונות, עד שהוזרם אליהם הכסף על ידי החברות הנעקצות. על פי החקירה, הכסף מחשבונות סלובקיה הועבר לחשבונות בסין וחלקו לכאורה גם לישראל. כאמור, נטען כי כ-50 מיליון אירו נעקצו מחברה באוסטריה, אך בוצעו עוד קרוב ל-20 נסיונות עוקץ של חברות אירופיות אחרות, על ידי ארגון הפשיעה. בחלק מהמקרים אף בוצעו העברות על ידי אותן חברות, אך הן הוקפאו לפני שהכסף נפל בידי הפושעים.

עם מעצרו של סופר באשדוד לפני כשנה, הגיעו גם חוקרים מאוסטריה לארץ במסגרת שיתוף הפעולה בין המדינות. לסופר נתפסו נכסים בשווי 22 מיליון שקל, כולל דירות רבות באשקלון, אשדוד ונתניה. הוא טען בפני חוקרי ימ"ר לכיש כי הוא מתפרנס רק מדמי שכירות של אותן דירות בשווי 50 אלף שקל בחודש.

בחקירתו, הודה כי עסק בהקמת חברות בחו"ל וטען כי עשה זאת עבור אדם אחר. בעקבות עדותו, עצר חוקרי הימ"ר צרפתי-ישראלי נוסף בחשד למעורבות, אולם הוא שוחרר והחקירה בעניינו נמשכת.

סנגורו של סופר טוען כי סופר אומנם רכש את החברות אך לא ידע על העוקץ.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך