נמל אשדוד נערך למזג האוויר סוער בסוף השבוע הקרוב

בשל התחזית של מזג אוויר הסוער תנועות כלי השיט תהיינה נתונות לעוצמת הרוח וגובה הגלים, ויתכנו עיכובים בטיפול במכולות. כלל הפעולות בנמל יתקיימו תוך נקיטת משנה זהירות.
נמל אשדוד (צילום: תומר שגב)

החל מהערב, חמישי, ובמהלך סוף הקרוב צפוי בנמל אשדוד מזג אויר סוער. בשעה זו ועד לשעות הערב תנשבנה רוחות צפון מזרחיות בעצמה של 12-22 קשר, עם משבים של 30 קשר, וגובה הגלים יהיה עד 1.8 מטרים. על פי התחזית, במהלך הלילה תגיע הסערה לשיאה, עם רוחות צפון-מזרחיות ודרום-מזרחיות אשר תתחזקנה לעוצמה של 15-25 קשר, עם משבים של 40-50 קשר, וגובה הגלים צפוי להגיע עד ל-2.2 מטרים.

ביום שישי, תגענה רוחות דרום מזרחיות ודרום מערביות בעצמה של 20-30 קשר, עם משבים של עד 50 קשר, וגובה הגלים יהיה בין 3-6 מטרים. ביום שבת, ה-14.03.20, צפויות הרוחות להיחלש לעצמה של 10-20 קשר, עם משבים של עד 25 קשר, וגובה הגלים יעמוד על 1.3-2.8 מטרים. החל מיום שבת אחר הצהריים תחל התמתנות משמעותית בעוצמת הרוח ובגובה הגלים.

בשל התחזית של מזג אוויר הסוער בסופ"ש, תנועות כלי השיט תהיינה נתונות לעוצמת הרוח וגובה הגלים, ויתכנו עיכובים בטיפול במכולות. לכן כלל הפעולות בנמל יתקיימו תוך נקיטת משנה זהירות. כמו כן יערך רישום מדויק על כל אירוע ודיווח בהתאם לנהלים הקיימים בנמל.

רב החובל של נמל אשדוד הוציא הנחיות מיוחדות על מנת להיות ערוכים כהלכה למזג האויר הסוער. במסגרת הכוננות, אוניות נכנסות תתבקשנה לחזק חבליהן עת קשירתן לרציף ולהיות בהאזנה קבועה על מנת להתכונן לסערה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך