בעקבות התפשטות הקורונה: הרב הראשי לישראל בהודעה חשובה לציבור

המחלה האיומה שמתפשטת בימים האחרונים גם בישראל הביאה את הרב הראשי להודיע לציבור להימנע מלנשק מזוזות עקב החשש מסכנת הידבקות
קלף של מזוזה מלא בקשקושים התגלה בתוך מזוזה במוסד ציבורי

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו יצאו בהודעה חשובה לציבור בה כתב כי "אין כל מצוה וחובה לנשק מזוזה. ישנו מנהג שיש לו מקורות קדומים על כך שנהגו לגעת במזוזה, ורק בשלב מאוחר יותר החלו לנהוג גם לנשק".

הרב לאו הוסיף "כשהחלו להיות מודעים לעובדה שדבר זה יש בו חשש סכנה, כבר במאה התשע עשרה אחד מהאדמו"רים המפורסמים קבע שיש להזהר מהדבר. וכן מורי ורבי הרב שלמה זלמן אוירבך לא ראה ערך בנישוק היד והיה רק מניח ידו על המזוזה".

בהמשך המכתב כתב "בימים אלו אנו עדים להתפשטות מחלה קשה, אין ספק שאין לנשק מזוזות ואין לגעת בהם כלל. די בכך שאדם יחשוב עת כניסתו ויציאתו שאכן הדברים שנכתבים במזוזה, וזה ילווה אותו בהמשך דרכו, כבר הבעתי דעתי בנושא מחלת הקורונה, שחובה לנהוג לפי הוראות הגורמים האמונים על בריאות הציבור".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך