כל מה שצריך לדעת על פסיכומטרי ללקויי למידה

המבחן הפסיכומטרי, לכשעצמו, איננו ידידותי ללקויי למידה. כאן נסביר כל מה שצריך לדעת על פסיכומטרי ללקויי למידה ועל מגוון האפשרויות הקיימות בשביל אוכלוסייה זו!

בשביל מה בכלל צריך פסיכומטרי?

המבחן הפסיכומטרי נועד לעזור לאוניברסיטאות והמכללות השונות לעשות סינון ראשוני של המבקשים להתקבל אליהן ללימודי תואר ראשון. הפסיכומטרי מאפשר למכללות ולאוניברסיטאות לקבל אינדיקציה לגבי יכולת הלמידה של המועמדים במקצועות השונים וכך לבדוק את מידת ההתאמה. היות שכך, במידה ואתם רוצים להתקבל ללימודי תואר ראשון במוסד כלשהו להשכלה גבוהה, ודאי תצטרכו להיבחן בבחינה הפסיכומטרית כדי לעבור את הסינון הראשוני ואף לעמוד בתנאי הקבלה.

המבנה הייחודי של הפסיכומטרי

המבחן הפסיכומטרי שונה בהיבטים רבים מהמבחנים המוכרים לנו מבית הספר. אבל אחד ההבדלים העיקריים הוא, שהמבחן הפסיכומטרי בנוי משלושה חלקים: חלק של חשיבה כמותית, חלק של חשיבה מילולית וחלק של אנגלית. לכל אחד מהחלקים יש משקל בציון הסופי ולעתים המכללות והאוניברסיטאות מתייחסות בעיקר לחלקים מסוימים בו, בהתאם לסוג התואר.

האתגר הפסיכומטרי

לפני שנוכל לעסוק במבחן פסיכומטרי ללקויי למידה עלינו להבין, שמבחן זה הינו מבחן מאתגר לכשעצמו ולכל אחד. גם למי שאיננו מתמודד עם ליקויי למידה כאלו ואחרים! עובדה זו גורמת לנו להבין, שכאשר לנבחן יש ליקויי למידה, הרי שהאתגר שלו גדול יותר וקשה לו יותר להביא את היכולות שלו לידי ביטוי.

פסיכומטרי ללקויי למידה

מי שאובחן בילדותו כבעל ליקויי למידה ודאי היה זכאי להקלות במבחנים הפנימיים בבית הספר, כמו גם במבחני הבגרות וכך התאפשר לו להראות טוב יותר את היכולות האמתיות שלו. בשל החשיבות הגבוהה של ההצלחה במבחן הפסיכומטרי, מי שיש לו לקות למידה, זקוק להקלות אלו עכשיו יותר מתמיד והבשורה הטובה היא, שבהחלט ניתן לקבל אותן, רק שנדרש לכך תהליך חדש.

למה צריך תהליך חדש?

אם הייתם  זכאים להקלות במבחנים בתקופת בית הספר, אתם ודאי שואלים את עצמכם מדוע אתם נדרשים להתחיל תהליך חדש לבקשת ההקלות שכבר נמצאתם זכאים להן. אם כן, התשובה היא, שבעוד שמשרד החינוך אחראי על מתן אישורים להקלות במבחנים של משרד החינוך, כולל הבגרויות, על המבחן הפסיכומטרי אחראי המרכז הארצי לבחינות והערכה וכדי לקבל אישור להקלות ממרכז זה, יש לעבור את תהליך האבחון שלו.

תהליך האבחון

תהליך האבחון מתחיל בביצוע אבחון, שיכול להיות דידקטי, פסיכו-דידקטי או של קשב וריכוז. את תוצאות האבחון הזה יש להביא לריאיון שייקבע לכם עם מאבחן. במהלך הריאיון תענו על שאלון ותתראיינו על ידי המראיין. המידה ויש בידיכם תוצאות של אבחון קודם, גם אם עברו הרבה מאוד שנים מאז שהוא התקיים, מומלץ להביא אותו אתכם ולהציג אותו בפני המאבחן. את ההוראות המפורטות ניתן לקבל גם ממרכזים ללימוד פסיכומטרי עם התמחות בלימוד לקראת פסיכומטרי ללקויי למידה כדוגמת מכללת זינוק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך