אשדוד זכתה בפרס שר הפנים לאחריות חברתית

יום ראשון, 21/6/15, בירושלים. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי מקבל מידי שר הפנים וסילבן שלום את פרס שר הפנים לאחריות חברתית. אשדוד היא העיר היחידה מבין הערים הגדולות אשר זכתה בפרס.

באוגוסט 2014 הפיץ משרד הפנים חוברת "קול קורא" ובה הנחיות מקצועיות כיצד לגשת לתחרות על פרס שר הפנים לאחריות חברתית ברשויות המקומיות. הפרס שחולק בשלוש קטגוריות: רשויות מוניציפאליות, מועצות אזוריות ומועצות מקומיות, נועד לקדם את הפעילות המוניציפאלית באוריינטציה של אחריות חברתית, זאת על מנת לכוון את הרשויות המקומיות ולעודדן לעשייה יזומה ויצירתית בתחום החברתי. הפרס הוא תמריץ הכולל מענק כספי ותעודת הוקרה לרשות המצטיינת בתחום, ואשדוד היתה העיר הגדולה שזכתה בו.

היחידה לתכנון אסטרטגי של עיריית אשדוד ריכזה את המידע הנעשה בתחום האחריות החברתית באשדוד, והגישה בקשה מפורטת לוועדת הפרס. בדברי ההסבר להגשת הבקשה, ציינה היחידה האסטרטגית כי סיפורה של אשדוד, העיר הישראלית, הוא סיפורם המרתק של עולים חדשים שבאו מקצות תבל והגשימו את החזון הציוני. "חלום שהפך למציאות" אומרים ביחידה לתכנון אסטרטגי ומפרטים באריכות את כל הפרויקטים החברתיים שאשדוד העלתה ומעלה בכל עת, כמתבקש ב"קול הקורא". בין הדגשים שמנתה היחידה הושם דגש על המבנה הדמוגרפי של העיר והיכולת החברתית של כולם לדור בכפיפה אחת מתוך כבוד והרמוניה. כן תוארו תהליכים בהתפתחותה של אשדוד ובהן השנים המרכזיות שבהן היתה התפתחות מואצת בבינוי ופיתוח וקליטה מסיבית של עלייה כדוגמת העלייה בשנות ה-90.

"העובדה שאשדוד הציבה את התושב במרכז, על פי תפישתו וחזונו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, והקמת מינהלות הרבעים מלמדת יותר מכל על האחריות החברתית שהעיר מגלה כלפי כל מרכיביה" אומרים ביחידה האסטרטגית ומציגים מדיניות זו כלב ליבו של הרעיון המכוון לפעולות חברתיות-קהילתיות בכל התחומים ולכל חלקי העיר. "גם מצבה הכלכלי האיתן של העיר, הנשען על עוגנים לאומיים (הנמל, חברת החשמל, אלת"א..) וניהול מתקדם ויעיל של המערכת העירונית מאפשרים לרשות להנגיש שירותים ברמה הגבוהה ביותר ולתת מענה איכותי לצרכים של מגוון אוכלוסיות" כתבו הם בבקשה.

ואכן, הועדה מצאה את אשדוד כעיר הגדולה בישראל העומדת בדרישות הועדה וברעיון המרכזי של "קול הקורא" ובחרה להעניק לה את פרס שר הפנים לאחריות חברתית. הטקס התקיים ביום ראשון בירושלים, במעמד שר הפנים סילבן שלום, ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, ראשי רשויות ונציגים מרשויות רבות בארץ. "אשדוד זכתה בפרס בזכות עשיה יצירתית רבת שנים ובעלת משקל מכריע באיכות חיי התושבים" אומרים בעירייה ומציינים כי "העשייה העירונית המדוברת עניינה ביוזמות מקומיות ורצון להעניק שירות מיטבי לציבור התושבים, מעבר לשירותים המתחייבים מדרישות החוק".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך