ניתוח ייחודי באסותא אשדוד הציל ראייתו של רתך

שביב מתכת באורך 15 מ"מ חדר לעין הרתך בזמן העבודה, ראייתו ניצלה בזכות ניתוח דחוף שבוצע בבי"ח אסותא אשדוד. מנהל מחלקת העיניים, פרופ' יוסף פיקל: "מקרה זה מחדד כמה חשוב לא רק להרכיב משקפי מגן בזמן העבודה, אלא גם להקפיד על סוג המשקפיים שיספק את רמת ההגנה הנכונה".
בית החולים אסותא אשדוד
צילום: נתנאל פריאנטי

ראייתו של רתך ניצלה בזכות ניתוח להוצאת חפץ זר שחדר לעינו בבית החולים אסותא אשדוד. ע' בן ה-58, רתך במקצועו, הגיע לחדר המיון בבית חולים אסותא אשדוד, כשהוא סובל מכאבים קשים.

תשאול מהיר של המטופל העלה כי בזמן העבודה הוא הרכיב משקפי מגן לא אוטמות, ומעין "מסמר" חדר לתוך עינו. את קצה המסמר ניתן היה לראות בעין בלתי מזויינת, אך בבדיקת CT התברר כי המסמר חדר את גלגל העין והגיע עד לרשתית.
לבית החולים הוזעקו מנהל מחלקת העיניים, פרופ' יוסף פיקל, ומנהלת שירות הגלאוקומה והקטרקט, ד"ר נטליה קובליוק. יחד הם ביצעו במטופל את הניתוח הדחוף להוצאת שבב מתכת, שאורכו היה 15 מ"מ. בתום הניתוח נשלח המטופל לאשפוז לצורך השגחה ולמתן טיפול אנטיביוטי מניעתי. שבוע לאחר הניתוח שב ע"א לביקורת במחלקה וביקש להודות למנתחים על הצלחת הטיפול בו.
צילום: מח' עיניים בי"ח אסותא אשדוד
פרופ' יוסף פיקל מסביר: "פציעות עיניים בקרב רתכים הן תופעה נפוצה לצערנו, אך אלו בדרך כלל מסתכמות בכוויות נקודתיות בקרנית, שנגרמות מהאור האולטרה-סגול של מכונת הריתוך. במקרה שלפנינו ניתז שבב מסמר דקיק וחדר לתוך עינו של המטופל. מקרה זה מחדד כמה חשוב לא רק להרכיב משקפי מגן בזמן העבודה, אלא גם להקפיד על סוג המשקפיים שיספק את רמת ההגנה הנכונה".
פרופ' פיקל הוסיף: "במקרים כגון אלו חשוב להגיע לבית החולים מיד ובכל שעה. במקרה שלפנינו, הניתוח המהיר, שהיה סמוך ככל האפשר למועד התאונה, הביא להצלת הראיה של אדם ששנות חיים רבות עוד לפניו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך