מחיר הספינה הטורקית 1.3 מיליון דולר. עלות החילוץ 3 מיליון דולר

הספינה הטורקית "Zelek Star" שנשאה מלט ונסחפה לחוף אשדוד לפני כחודש, חולצה בסוף השבוע. מבחינת הטורקים אפשר היה להשאיר את הספינה פה לנצח, שכן עלות החילוץ היה כ 3- מיליון דולר, כשהספינה עצמה שווה...רק 1.3 מיליון דולר. אבל משרד התחבורה התעקש והטורקים נאלצו לגרור אותה. הסיפור המלא בעיתון 'המגזין אשדוד', בחמישי.
צילום: נתנאל פריאנטי

אלפים מכל הארץ הגיעו לספינת המשא טורקית "Zelek Star" בחודש האחרון. הספינה שהובילה  מלט לנמל אשדוד, ניסתה לחזור לארצה, אבל בגלל מזג האוויר הקשה, הרוחות העזות והגשמים, שהיו בימים ההם, הספינה נסחפה לכיוון אחר לגמרי, לעבר חוף מי עמי וכמעט התרסקה על שובר הגלים. אנשי הצוות של הספינה הבינו כי אין ברירה, הטילו עוגן והספינה עמדה בחוף. מאז היא הייתה מוקד עלייה לרגל.

מה שמסתבר עכשיו הוא שמבחינת החברה הטורקית וחברת הביטוח שלה אפשר היה להשאיר את הספינה לנצח בחוף באשדוד. הסיבה היא כספית כמובן. מסתבר כי עלות גרירת הספינה אל הים חזרה עמדה על כ-3 מיליון דולר, בעוד שמחיר הספינה עומד על 1.3 מיליון דולר בלבד.

מי שהתעקשו מאוד שהטורקים יגררו את הספינה הם משרדי התחבורה ואיכות הסביבה. בלי קשר שאי אפשר להשאיר ספינה כזו על החוף, הרי שעל פי הרגולציה של משרדים אלה הפגיעה בסביבה והסכנות לציבור, מחייבות גרירתה. תהליך הגרירה היה איטי. שבועיים לפני כן עבדו דחפורים מסביב לאונייה ובשישי על פי הדיווח של המחלצים, הם הצליחו  לסובב את האונייה 238 מעלות כשהאונייה כבר כמעט עמדה עם פניה לכיוון הים, כמעט במצב הפוך לכיוון שהיייתה עד החילוץ, עם הפנים לחוף. אחרי מאמץ שנמשך עוד כמה שעות היא חולצה. הסיפור המלא יפורסם בחמישי בעיתון 'המגזין אשדוד'.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך