התרמה למען מאיר חי אשתר במקיף ו'

במקיף ו' סכמו את הפעילות השנתית בשורה של אירועים ובהם: התרמה למען מאיר חי אשתר, מפגשים בנושא "קיץ בטוח" עם קצין חקירות נוער, הרצאות בנושא חמלה כלפי בעלי חיים, קורס מד"א, אהבה וזוגיות בין בני נוער, יום חילופי שלטון והרצאות "אור ירוק". מקבץ עכשווי המלמד על כל השנה!

בית הספר העל יסודי מקיף ו' באשדוד, בולט בפעילותו החברתית לכל אורך השנה ובחינוך הערכי החרוט על משנתו החינוכית של בית הספר. תכניות העבודה של בית הספר בתחום החברתי מקיפות את כל שכבות הגיל ונפרשות לכל אורך השנה. התוכנית כוללת מפגשי חברה וימי עיון, סדנאות עבודה ויציאה לשטח, מבצעי התרמה ומעורבות קהילתית, טיולים ודיונים, מופעי במה וטקסים ועוד רפרטואר עשיר של תכנים ופעולות.

טבעי היה אם כן שאת אקורד הסיום לשנה"ל הנוכחית, יבטאו בבית הספר באמצעות פעילות חברתית, אשר הקיפה שוב את כל התלמידים. כך ערכו נציגי מועצת התלמידים, בשיתוף פעולה עם מתנ"ס עם-שלום ונציגי "השומר הצעיר" מבצע התרמה למען הילד החולה מאיר חי אשתר. במשך כשעתיים גויסו הם 1,751 ₪ אשר "עוגל", במהרה ל-2,000 ₪ באמצעות התלמידים עצמם – חברי מועצת התלמידים.

פעילות חברתית-ערכית נוספת, בהנחייתה של רכזת חינוך חברתי גב' שילה כהן – עסקה בנושא "קיץ בטוח". יוני ממן, קצין חקירות נוער במרחב לכיש, נפגש עם תלמידי שכבה ז' ועורר בהם את המודעות לסכנות האורבות לבני הנוער במהלך חופש הגדול. בתום המפגשים, התקיים דיאלוג בין התלמידים לקצין שהרבו בשאלות וזכו למענה מקצועי מפי הקצין המנוסה. גם "אור ירוק", עמותה העוסקת בנושאי בטיחות וזהירות בדרכים, ייחדה את המפגשים עם תלמידי בית הספר לנושא "קיץ בטוח", אלא שהם עשו זאת עם שכבה בוגרת יותר – תלמידי כיתות ח'.

גם למורים ולהנהלת בית הספר היה רגע של נחת. חברי מועצת התלמידים בחרו לקיים את יום חילופי השלטון ממש לקראת סוף שנה"ל והחליפו את כל הנהלת בית הספר בתפקידיהם. "חווינו חוויה עשירה בכך שישבנו בתפקידי הנהלת בית הספר וחשנו את כובד האחריות המוטלת על כתפיהם" אומרים נציגי המועצה ומיהרו להעניק להנהלת בית הספר ציונים גבוהים על תפקודם! במקביל לחילופי השלטון נערכה פעילות ספורטיבית נוספת בה נטלו חלק מורים ותלמידים. רכזת החינוך הגופני ענת דור וצוותה המסור, נצחו על הפעילות הגופנית שהתקיימה במגרשי הספורט של בית הספר והסבו הנאה רבה לכל המשתתפים. לפעילות זו חברו מתנדבי "לקרוס".

ומה עשו תלמידי כיתה ט'? אלו למדו על אהבה! מה זאת חברות בין בני נוער, מהי זוגיות בריאה ומהי האהבה? היועצת החינוכית יפעת אניג'ר הנחתה את המפגשים בנושא והשיבה לשאלות התלמידים, בעוד תלמידי שכבה י' התנסתה בדרכים כיצד להציל נפשות – במסגרת קורס מד"א מזורז.

פעילות נוספת התמקדה בבעלי חיים. התלמידים השתתפו במפגשים מעוררי עניין בנושא: חמלה כלפי בעלי חיים ונחשפו לחוק "צער בעלי חיים" ולטיפול בהם במסגרות שונות (בקרקסים כמו גם בתעשיית התמרוקים, בלולי תרנגולות ובכליאת עגלים.. וכיו"ב). ההרצאות עוררו מודעות בקרב התלמידים להפחתת סבלם של בעלי החיים והפגנת יחס חומל כלפיהם, בבחינת "ורחמיו על כל מעשיו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך