כתב אישום חמור כנגד 3 אשדודים שייבאו כ7 ק"ג של MDMA

מכתב האישום עולה כי עולה חדש מצרפת שימש כבלדר אשר הביא את הסמים במזוודה מהעיר נאנט. הפרקליטות טוענת כי אחד הנאשמים הפליל את חבריו ואף פירש עבור החוקרים קודים בהם השתמשו
אסיר אזוק באזיקים

כתב אישום הוגש נגד משה שי זנזורי (44), מיכאל ג'יס רואס (55) ומשה עמר (30) מאשדוד, בטענה שייבאו למעלה משישה ק"ג MDMA וניסו לייבא סם מסוג קטמין בכמות גדולה.

לפי כתב האישום, בחודש אוקטובר 2018 קשרו שלושת הנאשמים לייבא סמים מצרפת. במסגרת התוכנית, כך נטען, עמר שימש כמממן והמארגן של רכישת הסם בצרפת, בעוד שזנזורי שימש כמוציא לפועל של הפעולות הנדרשות בארץ למימוש הייבוא, כמו גם כמתווך בין עמר לרואס, שטס בפועל לצרפת במטרה להביא את הסמים.

ב-23 בדצמבר עלה רואס על טיסה מישראל לצרפת. נטען כי ב-1 בינואר 2019 הגיעו אחרים מטעמם של עמר וזנזורי לעיר נאנט בצרפת, והעבירו לרואס סמים מסוג קטמין. ואולם, לפי כתב האישום רואס סבר שהסמים לא היו ארוזים כראוי ולא ניתנים להסלקה במזוודתו, חשש להיתפס והחליט שלא להבריחם ארצה. לכן, נטען, הוא שב למחרת לישראל ללא הסמים.

באישום השני נטען כי החבורה החליטה לייבא MDMA. נטען כי עמר סיכם עם זנזורי ורואס שישלם להם 50 אלף שקל.
בחקירה עלה כי ב-8 בדצמבר סיכם רואס עם א"ר, חברו המתגורר בצרפת, כי המזוודה תגיע לביתו והוא ישמור אותה שם עד להגעתו של רואס. ב-15 בדצמבר טס רואס לצרפת, ולפי האישום לקח את המזוודה מבית חברו. בחלוף יומיים חזר בטיסה לישראל עם המזוודה. עם נחיתתו בנתב"ג אותרה המזוודה על ידי המשטרה והתגלה כי שש חבילות MDMA, במשקל של 6.7 ק"ג, הוסלקו בדופן כפולה. החוקרים הוציאו מהמזוודה את חלק הארי מהסמים והכניסו במקומו חומר דמי.

סמוך לאחר מכן עדכן רואס את זנזורי כי נחת בנתב"ג. זמן קצר לאחר מכן שוחח עמר עם זנזורי ועדכן אותו כי הגיע אליו מידע לפיו המשטרה תפסה מזוודת סמים. מכתב האישום עולה כי זנזורי סבר שלא מדובר בתפיסתו של רואס והרגיע את עמר.
הפרקליטות מוסיפה וטוענת כי לאחר תיאומים בין המעורבים, ועל רקע החשד שמזוודת הסמים נתפסה, עמר וזנזורי סיכמו שהאחרון יארגן חדר בצימר או במלון ויאמר לרואס להביא את המזוודה לשם. ב-18 בדצמבר נפגשו רואס וזנזורי סמוך לבית קפה באשדוד, שם לפי האישום זנזורי עדכן את רואס בחשד שעלה וביקש ממנו לבדוק האם יש במזוודה אמצעי תקשורת או הקלטה. רואס שב לביתו, אולם עם פתיחת המזוודה – שוטרי ימ"ר הגיעו לביתו ודפקו על הדלת. בזמן הזה כך נטען, הוא לקח שתי שקיות מהמזוודה – באחת מהן היו כ-500 גרם MDMA – והשליך אותן מחלון ביתו. כשנכנסו השוטרים פנימה, הם תפסו בדירה גם כ-15 גרם קנאביס, ועצרו רת רואס.

למחרת בבוקר הגיעו השוטרים לביתו של זנזורי. בעוד הם מתמקמים סביב הבית, הבחינו בו יוצא דרך תריסים בחצר. למרות הוראתו של השוטר לעצור, זנזורי החל להימלט אולם לבסוף נתפס. הוא השתולל, נאבק בשוטרים והתנגד למעצר. בחיפוש בכיסו נתפסו כשני גרם קוקאין.

מעצרם של השלושה הוארך מעת לעת עד שהוגש (ראשון, 19.1) נגדם כתב אישום המייחס להם קשירת קשר לפשע, ניסיון לייבוא סם, ייבוא סם, ועבירות נוספות – כל אחד לפי חלקו. לזנזורי ורואס מיוחסות גם עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית והפרעה לשוטר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך