מצפון תתרחק התחתית. 0:1 למ.ס אשדוד על קרית-שמונה הרחיקה מהתחתית

בשבת הגיעה קרית-שמונה, הקבוצה הכי צפונית בליגה, למשחק תחתית בליגת העל בכדורגל. מ.ס אשדוד במחצית ראשונה מעולה ניצחה 0:1 משער של הבלם ניר ברדע והתרחקה מקרית-שמונה ומהתחתית. במחזור הבא תחכה לאשדוד מכבי ת"א.
ברדע כובש. (צילומים: טוטו פוטו)

מ.ס אשדוד חשבה העונה רק פלייאוף עליון. אבל בשבת, בשעת צהרים מוקדמת וגשומה של המחזור ה-19באיצטדיון הי"א, היא חשבה רק להתרחק מהתחתית. קרית-שמונה הקבוצה הכי צפונית בליגת העל שנמצאה ערב המחזור מקום אחד מתחתיה, במקום ה-11 ונקודה אחת פחות ממנה בלבד, הגיעה לאיצטדיון הי"א למשחק תחתית. זה נגמר עם מחצית אחת (הראשונה) מעולה (השנייה הייתה ברובה של האורחת)  ו-0:1  קטן גדול לאשדוד, שהרחיק אותה מהמקום אליו לא רצתה להגיע.

המחצית הראשונה הייתה בשליטה בלעדית של אשדוד. כבר אחרי 20 שניות אשדוד יכולה הייתה לרשום שער חשוב. דין דוד קיבל מסירה נהדרת מיעקב בריהון, אבל גד עמוס שוער קרית-שמונה הדף לקרן והציל את קבוצתו משער מהיר. בדקה ה-11 שוב החמצה של שער אשדוד. שלומי אזולאי השאיר כדור גדול מתוך הרחבה לדודי תירם (17) שנגח לא טוב, חלש מידי לצד.

דין דוד בעוד החמצה.

החמצת המחצית הייתה של אזולאי (20). בריהון השאיר לדין דוד שבעט כדור המשך, גד עמוס הדף מצויין, אזולאי בעט את הריבאונד לשער, אבל מגן קרית-שמונה עידן רטה, מנע כיבוש כשהכדור פגע בו. זה היה חייב להיות 0:1. אשדוד הייתה קרובה מאוד. אשדוד אחרי 20 דקות של כדורגל הייתה היחידה במגרש.

אבל זה הגיע בסוף. ובצדק. (32) יצחק אספה ספק בעט ספק הגביה והכדור כמעט חדר, כשגד עמוס מנע ברגע האחרון שער כשהדף, לקרן. את הקרן הגביה שלומי אזולאי וניר ברדע (מהטובים במגרש) נגח פנימה ועשה צדק 0:1 לאשדוד. עברו רק 3 דקות ובריהון מול השער בעט כדור מעט גבוה מידי. אשדוד הייתה חייבת לרדת מהמחצית הזאת עם עוד 2 או 3 שערים. אבל זה נגמר רק 0:1 לזכותה. מעט מידי למה שהיה במגרש כשאדוד עם 7 פעמים של ניסונות שהגיעו למסגרת אבל רק אחד נכנס.

דודי תירם מנסה את כוחו בהתקפה. (צילום: טוטו פוטו)

קרית-שמונה פתחה את המחצית השנייה במטרה להשוות. היא לא יכולה הייתה להרשות לעצמה הפסד באשדוד. ריהן פעמיים (51, 54) חיפש את השער של אשדוד, פעם אחת גם הייתה דרישה לנגיעת יד (שלא הייתה) שלא הייתה, של דודי תירם בהגנה. אשדוד נתנה לאורחת ללחוץ וזה היה מסוכן מבחינתה. אשדוד של המחצית הראשונה נעלמה. בדקה ה-63 כדור פגע בידו של דודי תירם לאחר שפגע קודם לכך ברגלו. השופט לירן ליאני החליט שלא הייתה כאן נגיעה שמצדיקה פנדל. אבל קרית-שמונה התקרבה.

עברו 3 דקות וקרית-שמונה הגיעה למצב הכי טוב לשער, כשג'יימס הגיע מול משפתי, אבל אספה גלש ומנע שער. השופט ליאני הלך ל-VAR אבל החליט לא לתת לפנדל כי אספה ניסה להרחיק ולא השיג יתרון בעזרת היד. מצב שהיה גבולי מאוד וכבר ראינו שופטים שנותנים על זה פנדל. זה לא נגמר. אסמעיל ריאן חטף כדור (75) ואם היה מסור זה היה קרוב יותר, אך הוא בעט ליד הקורה של רועי משפתי, שוער אשדוד. השער של קרית-שמונה נראה עניין של זמן.

מה ששינה את המשחק לטובת אשדוד הייתה הכניסה של שגיב יחזקאל (76) במקום סילבסטר. הוא רק נכנס  וכבר שינה את המצב כשפעמיים מרגע שנכנס יכול היה לכבוש ולגמור סיפור. אבל פעם אחת הוא בעט מעל השער ופעם במקום למסור בעט ואת הריבאונד החמיץ דוד. 5 דקות לסיום יחזקאל שוב הגיע עד עמוס, אבל נדחף והחמיץ. 3 דקות ליסום שוב יחזקאל ושוב עמוס. אשדוד חששה מהדקות האחרונות שבהן היא רגילה לספוג ולאבד נקודות. אבל השריקה של ליאני הגיעה ומצאה את אשדוד עם ניצחון חשוב של 0:1 וגם רחוקה בדיוק כמו שרצתה מהתחתית. בשבוע הבא מחכה לה מכבי ת"א. זה סיפור יהיה כבר סיפור אחר

גם מאמן הנבחרת הרצוג הגיע לראות את המשחק.

מ.ס אשדוד: משפתי, אספה, תירם, ברדע, עבודי, אווסו, גורדנה, אזולאי, בריהון (אלאבי, 63), דוד (כנעאן, 85), סילבסטר (יחזקאל, 77)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך