בית הספר עילית שובו אשדוד פותח כיתת מופ"ת כבר בכיתה א'

לאחר שרשמו הישגים רבים ומשמעותיים בתחום הסייבר והטכנולוגיה, בית הספר שובו עילית אשדוד רושם הישג מרשים נוסף, החל משנת הלימודים הבאה בית ספר עילית שובו אשדוד יהיה הראשון באזור הדרום שפותח כיתת מופ"ת החל מכיתה א'. בעמותת מופ"ת ובמשרד החינוך מחמיאים ומצפים: "בית הספר עילית שובו צפוי להוביל את העיר אשדוד לגאווה גדולה בתחום החינוך והמצוינות, החל משנת הלימודים הראשונה של התלמידים בבית הספר"

ההצלחה האדירה של בית הספר שובו אשדוד בתחומי הפיזיקה והסייבר לא נעלמו מעיניהם הבוחנות של עמותת מופ"ת (עמותה שהוקמה במטרה לקדם את לימודי המדעים המדויקים בישראל) ולאחר שבחנו את ההישגים המשמעותיים של בית הספר, החליטו בשיתוף עם עיריית אשדוד, משרד החינוך וההנהלה לפתוח החל משנת הלימודים הבאה כיתת מופ"ת שמדגישה את לימודי המתמטיקה, הכימיה והפיזיקה כבר מכיתה א'. ההישג המשמעותי והמיוחד הזה ממצב את בית הספר עילית שובו אשדוד, בראש רשימת בתי הספר המומלצים בעיר אשדוד, שכן כל הורה רוצה לראות את ילדיו מצליחים להתברג בכיתה שדוגלת בטיפוח מצוינות אצל התלמידים, בעיקר כי הם יחלו ללמוד את המקצועות המבוקשים ביותר כבר מכיתה א', וזה בחלט נתון שמעניק לבית הספר מעמד חשוב באזור אשדוד והסביבה.

מנהלת בית הספר מלכי שיינין שוחחה עם עיתון "המגזין" לרגל ההישג המרשים וסיפרה: "אני מאוד שמחה על ההחלטה הזו, בית הספר שלנו הפך בשנים האחרונות למוקד הצלחה באשדוד, כעת כשבחרו בנו לפתוח כיתות מופ"ת בבית הספר שלנו אנו מבינים את גודל ההצלחה", מנהלת בית הספר הוסיפה ואמרה: "בשנת הלימודים הבאה אנחנו פותחים לראשונה באשדוד שתי כיתות א' בשיטת מופ"ת, שידועים ככיתות יוקרתיות ומבוקשות, שמצליחות להגיש תלמידים ביחידות גבוהות בתחומי הלימוד של פיזיקה, מתמטיקה ועוד, ולכן אך ורק 50 תלמידים יזכו ללמוד בכיתה כזו".

"המהלך הזה נעשה כמובן בברכתו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שתמך בנו מהרגע הראשון, וכמובן גם סגנו שמעון כצנלסון וחברת המועצה סטלה ויינשטיין שלמדה בצעירותה בבית הספר והייתה תלמידה מצטיינת, סטלה חיברה אותנו עם פרופ' אורנה שניידרמן שמנהלת ביד רמה את עמותת מופ"ת. פרופ' שניידרמן הצליחה להביא הישגים רבים ומשמעותיים לחינוך הישראלי, וכל הבוגרים שלה מצליחים להתברג בעבודות החשובות ביותר במדינה, לא לפני שהם עוברים בעתודה הגבוהה ביותר".

למנהלת שיינין היה חשוב להסביר כיצד כיתת מופת יכולה להשפיע על דור העתיד של ישראל: "במופ"ת לומדים פיזיקה החל מכיתה א', זה מאוד חשוב, מכיוון שמקצוע הפיזיקה הוא אבן יסוד היום לרפואה, למדע, וכמובן גם ליחידות המובחרות של צה"ל. כל פיתוח מתבסס על פיזיקה ולמידה, דרך מופ"ת אנו מעניקים את הכלים לגשת למבחנים ברמה גבוהה מאוד".

אורנה שניידרמן – מנכ"לית עמותת מופ"ת, מצליחה כבר שנים ארוכות לחשוף ולגלות את התלמידים הטובים בארץ ולהביא אותם להישגים גדולים ומשמעותיים, פרופסור שניידרמן זוכה להערכה גדולה מצוות המורים וההנהלה של בית הספר עילית שובו אשדוד שכן מתחת ידה יצאו מיטב המוחות בישראל.

שניידרמן: "מטרת השיטה שלנו היא להביא את הילדים למצוינות, ואת זה אפשר לעשות רק שיש צוות ניהול שחותר לשם וזה כל רצונו. באשדוד באמת מצאנו את המנהלת מלכי שיינין שמלאה ברצון ויכולות, לכן אנו בטוחים שההישגים ידברו בעד עצמם בזמן שיש מנהלת כזו". לגבי העיר אשדוד ציינה שניידרמן כי: "העיר אשדוד ידועה כאחת שמובילה למצוינות, ולא פלא שזה ככה ברגע שרואים שיש מנהלת כמו מלכי, יש לנו עבר עם העיר אשדוד וממנה יצאו תלמידים שנשאו את תואר המצוינות לאורך זמן, ולראשונה זה יקרה גם מכיתה א', ואנחנו בהחלט מברכים על זה".

בשביל להבין מעט טוב יותר לאן פניו של בית הספר שובו עילית אשדוד מיועדות, פנינו למפקח פרופסור דב טריגרמן שמלווה את בית הספר כבר חמש שנים בתחום הפיזיקה, וגם יזם את החיבור הנפלא של עמותת מופ"ת עם הנהלת בית הספר. בשיחה איתו טריגרמן הסביר: "במשך שנים אני מלווה את בית ספר עילית שובו אשדוד, והבשורה שיוצאת מהצטרפות בית הספר לתכנית הלמידה מופ"ת היא גדולה מאוד, מכיוון שכך אנו בונים את דור העתיד של מדינת ישראל". המפקח שבמשך עשרות שנים עוסק בחינוך ומצליח לגדל דורות של תלמידים מצטיינים הוסיף ואמר: "אני כבר בן 73, אני לא יודע עוד כמה שנים נשארו לי לעבוד בחינוך אבל אני אשמח שהפרויקט הזה יצליח, התלמידים האלה יהיו דור העתיד של מדינת ישראל ויתברגו כמנהלי הבנקים והחברות הגדולות במשק הישראלי, זו ההצלחה שלנו, וזאת החשיבות של המדע והפיזיקה שאפשר למצוא במופ"ת.

המנהלת מלכי שיינין סיכמה: "בהמשך לקראת השנה החדשה אנחנו נפתח הכנה לכיתה א' כדי לאפשר לתלמידים הנבחרים להגיע מוכנים לכיתות הללו, כל המהלך צריך להתקיים בחפיפה עם ההורים, חשוב להדגיש שאנחנו לא מחפשים רק את התלמידים המבריקים והמחוננים, אלא את הבתים הטובים שמחפשים למידה טובה והשקעה בילדים ויש בהם רצון לשנות את סגנון החשיבה בבית, ולהשקיע בכיוון המחשבה והידע".

כבר שנים ארוכות שעיתון "המגזין" עוקב בדריכות אחר הנעשה בתחום החינוך בעיר אשדוד, במהלך השנים סיקרנו בתי ספר רבים וראינו כיצד מערכת החינוך בעיר מתפתחת בצורה יוצאת דופן. צמיחה ומצוינות כפי שמתקיימים בשנים האחרונות בבית הספר שובו עילית אשדוד טרם ראינו. ואת הקרדיט צריך לתת להנהלת בית הספר בראשותה של המנהלת מלכי שיינין שעושה לילות כימים על מנת לשים את עילית שובו אשדוד בשורה הראשונה של בתי הספר בישראל. כעת זה ברור, בית הספר עילית שובו אשדוד נמנה על בתי הספר המצוינים באזור.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך