מהפכת הניקיון של הרובעים הוותיקים באשדוד

מיזם חדשני ומעניין של עיריית אשדוד החל לפעול באזורים הוותיקים של אשדוד * תמורת סכום סימלי, מגיעים עובדי מנהלת הרובע לבנייני מגורים ומבצעים ניקיון ועבודות גינון בשטח הבניין, המיזם שתפס תאוצה החל לפעול בהצלחה בעשרות בניינים ברובע ג'. יעקב ביטון ראש מנהלת רובע ג': "אנו מזמינים עוד תושבים להצטרף למיזם. האינטרס שלנו זה לסייע לתושבים"

לפני כ-3 שנים הגו במינהל התפעול את רעיון החצרנות, ומינהלות הרבעים יצאו מיד לדרך. הרעיון שעמד מאחורי המיזם הוא לאפשר כניסה לתוך המרחב הפרטי בדרך של שיתוף בין התושבים לעירייה. "למיזם זה יש ערך ומשמעות בלתי רגילה" אומר יעקב ביטון ראש מינהלת ג', "משום שהוא מצליח לייצר מנגנון תפעולי המסייע לתושבי השכונות הוותיקות לטפח את סביבת חייהם".

למי שלא יודע נסביר כי העירייה אחראית על המרחב הציבורי ואילו התושבים על השטח הפרטי. באזורי מגורים ותיקים יש קושי אובייקטיבי לטפל בחצרות הבתים ובמרחב המגורים, בגלל האוכלוסייה המבוגרת והעדר יכולת התארגנות וגיבוש ועד לבניין. "בלי ועד אכפתי לא ניתן לתחזק את הנכסים ואת החצר השכונתית ומימלא אין מי שידאג לצרכי הבניין כמו: ניקיון החצר והבניין, גיזום העצים, טיפול בביוב, בתאורה, בריצוף ועוד", אומר ביטון ומסביר בקצרה את רעיון המיזם.

"תמורת סכום סימלי חודשי, שיורד דרך חשבון הארנונה של כל דייר, אנחנו מגיעים לבניין המגורים פעמיים בשבוע ומבצעים ניקיון ועבודות גינון בשטח הבניין". כראש מינהלת רובע ג', ביטון מנדב נתונים מרשימים על הצלחת המיזם. "ברובע ג' בלבד הגענו ל-73 בניינים החברים בפרויקט (מתקרבים לחצי) שהם 1,888 יחידות דיור" הוא אומר ומציין כי בכל הרובעים הוותיקים יש 245 בניינים עם סך של 4,784 יחידות דיור. לאחרונה אגב, הצטרפו גם שכונות ברובע ד' לאחר שקיבלו את אישור המועצה, ובפרויקט נכללים כבר 6 בניינים.

במינהל התפעול סימנו את המטרה כך שהמיזם יאפשר לתושבי כל הבניינים באזורים הוותיקים אשר הצטרפו למיזם, ליהנות מסביבה נקייה ומטופחת ולאפשר להם איכות חיים של ממש. יעקב ביטון: "השבוע הצטרפו לפרויקט עוד 2 בניינים חדשים משדרות עוזיהו. אנו מברכים אותם ומזמינים עוד תושבים להצטרף למיזם. האינטרס שלנו זה לסייע לתושבים. אנחנו זמינים לכל תושב וכל מי שמעוניין להצטרף מוזמן לפנות אלינו – בטלפון, בפייסבוק או להגיע למשרדי המינהלת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך