מומחים רפואיים קובעים: רשלנות בסורוקה גרמה לכריתת כליה לנער בן 13

בבית חולים סורוקה נאלצו לכרות כליה לנער בן 13 כי לא אבחנו שבכליה השמאלית שלו נוצרה "מחצבת" אבנים של ממש, כך קבעו מומחים בתביעה שהגיש הנער לבית משפט השלום באשדוד באמצעות עו"ד דותן לינדנברג נגד קופת חולים כללית ובי"ח סורוקה
רופא באשדוד בקופת חולים

מומחית לרפואת ילדים, אשר בדקה את הנער מטעם התביעה, קבעה כי במהלך 6 השנים האלה סבל הנער מגלים של כאבי בטן חזקים ובבדיקות הבודדות שנעשו נמצאה עדות לבעיה כלייתית, אך הרופא המטפל לא ניסה לאתר את מקורה. גם בהיותו בן 12 כשהנער אושפז עקב זיהום בדרכי השתן ובאולטרה סאונד כליות, נמצאה עדות לפגיעה כלייתית קשה ע"י אבנים שגרמו להרס הכליה השמאלית. הרופאים האורולוגים בביה"ח לא הצליחו לרסק את האבנים ולשחרר החסימה. רקמת הכליה הלכה ונהרסה והתפקוד הלך וירד לכדי 3% בלבד עד שהוחלט לכרות הכליה.

על פי חוות דעתה, היות ולא נעשו מספיק בדיקות שתן, לא ניתן היה לזהות בזמן את הבעיה העיקרית שהלכה והתפתחה בכליה השמאלית והיא בניית "המחצבה" לאבנים. כך הכליה השמאלית הלכה ונחסמה ע"י אבנים שנוצרו וגדלו, חסמו והרסו אותה באיטיות והדרגתיות.
עוד קבעה כי בדיקה פשוטה כגון אולטרה סאונד של הכליות ודרכי השתן, הייתה מביאה לאבחנה של בעיית יצירת האבנים מתחילתה ויתכן אם היה מותאם טיפול נכון שניתן היה להציל את הכליה. לדבריה, בשל מספר הניתוחים שעבר, קרוב לוודאי התפתחו הידבקויות שעלולות לסבך אותו בחסימות מעיים בעתיד עם סיכוי לסיבוכים נוספים בכליה הבודדת שנותרה. המומחית קבעה כי הנער עלול להזדקק לדיאליזה והשתלת כליה בעתיד".

מומחה לאורולוגיה אשר בדק את הנער מטעם התביעה, קבע בחוות דעתו הרפואית כי הייתה רשלנות רפואית מאחר שאם הנער היה מופנה להמשך בירור אורולוגי – במקום להסתפק בטיפול אנטיביוטי, ניתן היה לסייע לגלות את האבן שסתמה את הכליה השמאלית. המומחה קבע כי בסופו של דבר ניתן היה למנוע את איבוד הכליה.

עו"ד דותן לינדנברג העוסק בתביעות בגין רשלנות רפואית, טען בין היתר בתביעה, כי קופת חולים כללית ובית חולים סורוקה איחרו איחור ממשי באבחון מצבו הרפואי של הנער, בניגוד לדרך בה רופא סביר היה נוהג. בכך הוא טוען, סיבכו באופן ממשי את מצבו הרפואי של הנער, שהוביל לכריתת כלייתו השמאלית. היעדר הכליה, תגדיל משמעותית את הסיכויים לסיבוכים עתידיים, עד כדי היתכנות עתידית לכריתת כלייתו הימנית. לדבריו, הנזק בעקבות איבוד הכליה, יגדל ככל שהנער יתבגר וכבר היום חייו הפכו מצומצמים בפעילויות, נגרמים לו סבל רב ואובדן הנאות חיים.

הנער תובע מבית המשפט לפסוק לו פיצוי עבור הפסדי שכר, זכויות סוציאליות, כאב וסבל, הוצאות רפואית ועזרת צד גי ועבור אובדן הסיכוי להירפא. זאת בנוסף לפסיקת פיצויים עונשיים, כדי למנוע שיקרו מקרים כאלה בעתיד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך