הגאון המוזיקלי מאשדוד שנמצא על הרצף האוטיסטי

איתי בנישו בן ה-13 אובחן כמי שנמצא על הרצף האוטיסטי, אך שום דבר לא מונע ממנו להיות גאון מוזיקלי מלידה * לאיתי שמעולם לא למד לנגן או לקרוא תווים, יש יכולת נדירה ללמוד לנגן קטעי מוזיקה מורכבים אך ורק משמיעה בלבד, לאחרונה הוא ניגן בכנס בו הופיע ראש הממשלה והצליח להדהים את מי שצפה בו, האם אידית: "אני נפעמת ממה שהוא עושה. החלום שלו זה לנגן על פסנתר כנף לפני קהל רב. הייתי רוצה שינגן עם האנדלוסית של אשדוד, ושיהיו לו חברים כמו כל ילד בגילו"

אומרים על מוצרט שהוא היה גאון מוזיקה כבר בגיל 3, הכישרון שלו הדהים את כל מי ששמע אותו. הסיפור שלפנינו אולי ידהים אתכם לא פחות. הוא אומנם כבר בן 13, אבל הוא גאון מוזיקלי שמעולם לא למד לנגן, לא למד תווים ויתרה מכך הילד נמצא על הרצף האוטיסטי.

איתי בנישו (13), הוא האח הבכור במשפחה, ויש לו עוד שלושה אחים, אימרי, איתמר ואליה. איתי אובחן כמי שנמצא על הרצף האוטיסטי בתפקוד נמוך, ושניים מאחיו של איתי מתמודדים עם לקויות שונות. איתמר לקוי ראייה ואליה סובל מאסתמה קשה ואלרגיה חמורה לביצים, חלב ואגוזים. איתי למד בכיתת תקשורת מהגן ועד השנה, ובכיתה ח׳ השתלב בכיתה רגילה בתיכון מקיף ט׳. כל הדברים האלה רק מעצימים את מה שאיתי ומשפחתו עוברים, אבל זה לא מונע ממנו ומהם להגיע למקומות גבוהים מאוד בחייהם.
בכיתה ד' איתי החל ללמוד שיעורי מוזיקה בבית הספר, התאהב בעניין והחל לנגן. פתאום הילד החל לנגן. ההורים המופתעים, אידית וחיים קנו לו אורגן וגילו כי לבנם יש כישרון מיוחד, הוא מנגן באומנות מדהימה קטעים שרגע לפני כן לא הכיר והכל משמיעה בלבד. גאונות שלא הבינו מאיפה הגיעה.

לאחר שניגן במשך שנה באורגן, איתי לפתע החליט לזנוח אותו. ההורים חשבו שכאן זה למעשה נגמר, שהוא לא פנוי למוזיקה יותר. אך אז אירע משהו מיוחד שהאם אידית מכנה: "שליחות אלוהית". היות ואיתי הפסיק לנגן באורגן, הם החליטו למכור אותו, עד מהרה הגיע לביתם אדם שהיה מעוניין לקנות את האורגן. אותו אדם התעניין מאוד באורגן ואף קיבל הסבר מפורט מאיתי על הפעלתו, דקות לאחר מכן, אותו אדם יצא מהבית ולא קנה את האורגן. אידית מספרת: "זו שליחות אלוהית. איתי היה צריך את זה להתעורר. משהו שיחזיר אותו לנגינה שלו כי הוא הבין שייקחו את זה ממנו".

וזה אכן קרה. איתי חזר לנגן אחרי האירוע. אבל הפעם הוא לא רק חזר לנגן, אלא חזר בגדול עם עוד ועוד יצירות קלאסיות. הוא נכנס ליוטיוב, צפה בקליפים ושירים ואח"כ פשוט החל לנגן אותם. גאון מוזיקלי של ממש.
אך היה גם צד עצוב בסיפור המופלא הזה. אידית: "כשגילינו שאיתי כל כך מוכשר ומסוגל לנגן יצירות על פי שמיעה בלבד, התחלנו לפתח את זה אצלו. לצערי נתקלנו בתגובות עצובות מאוד, עצוב איך אנשים מאשדוד שאמורים לתת מענה לכלל הילדים, מיד דחו את איתי על הסף, רק כי שמעו שהוא על הרצף האוטיסטי".

המשפחה החליטה לפתח את הכישרון הנדיר של איתי והחליטו שעליו ללמוד תווים. רן כרמי בוזגלו מכלי זמר פנה אליהם, ואף הזמין את איתי אליו לחנות שלו בכדי שילמד תווים אצל מורה, ואכן למד כחודשיים אך איתי הפתיע את הוריו וסיפר שהוא יודע ללמוד ממה שהוא רואה ואין לו צורך ללמוד תווים. אמר להם, שימו לב, כי משמיעה הוא לומד ומנגן. האם אידית ממשיכה: "אני לפעמים יושבת ומקשיבה לו. הייתי רוצה לדעת מה עובר לו בראש באותו הרגע. איך המנגינה מצטיירת לו. אומרים לי שזו שמיעה אבסולוטית. הוא מגיע לדקויות מדהימות. אני לא יודעת איך להסביר את זה אפילו. אני נפעמת ממה שהוא עושה. הוא אומר לי שפשוט הוא יודע איך כל תו ותו נשמע ומנגן. מבלי שלמד דקה לנגן. פשוט מדהים".

לפני כשבועיים נערך כנס לקראת הפריימריז של הליכוד. מי שהגיע לאשדוד הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. הכנס נערך באולמי 'טירה על הים', אחד הבעלים הציע שאיתי יגיע לנגן לבאי הכנס, על פסנתר הכנף שנמצא בכניסה לאולם. איתי הגיע וניגן את היצירות שהוא מכיר, כזכור מצפייה ביוטיוב ומשמיעה והדהים את כל הבאים, הם נפעמו לגלות כי הילד שמנגן לפניהם הוא על הרצף האוטיסטי, והעובדה כי למד הכל משמיעה בלבד מבלי להכיר תווים השאירה את האנשים במקום פעורי פה. איתי שלראשונה ניגן על פסנתר כנף ועוד לפני אנשים, אמר לאמו אידית: "אימא הגשמתי חלום".

החלום של איתי הוא פסנתר כנף. הוא יודע בדיוק מה הוא רוצה ואיזה סוג פסנתר. בינתיים הוא ביקש מהוריו שיקנו לו פסנתר חשמלי. היות והאורגן שלו קטן מידי ואין בו מספיק אקורדים. אידית: "הוא ביקש שנקנה לו פסנתר חשמלי. אומנם החלום שלו זה להופיע עם פסנתר כנף, אך בינתיים הוא יסתפק בפסנתר חשמלי ויתאמן איתו. בסופו של דבר גם אקנה לו את פסנתר הכנף שהוא חולם עליו".

איתי מבקש מאמו לנגן במקומות בהם יש פסנתר כמו בבית החולים אסותא אשדוד או בתחנת הרכבת. כך סתם להיכנס ולנגן למי שרק ירצה לשמוע אותו. לפני כחודשיים איתי נכח בהופעה של ריצ׳רד קליידרמן בהיכל התרבות בת״א יחד עם אביו. למחרת הוא נכנס ליוטיוב הקשיב ליצירותיו של קליידרמן ולאחר מכן, ניגן כאילו הוא מכיר אותן כבר שנים.

אידית חולמת עבור בנה. היא יודעת מה הוא רוצה ולא פחות מה היא ובעלה חיים רוצים: "החלום שלנו הוא שהקהילה תקבל אותו, כמות שהוא. שלא תעשה לו הנחות אבל גם לא תתייג אותו. הוא מאוד חברי ורוצה חברים. מצער אותי שהחברים שלו בבית הספר נשארים רק שם ולא מעבר לזה. אני רוצה שיהיו לו חברים כמו כל ילד בגילו". לאידית יש עוד חלום בשביל בנה איתי: "הייתי רוצה שינגן עם האנדלוסית של אשדוד וזמרים מוכרים כמו איתי לוי, ליאור נרקיס ומשה פרץ".
ויש עוד דבר אחד ששווה שאנשי התזמורת האנדלוסית הלאומית של אשדוד ישמעו. איתי רוצה לנגן איתם יחד. לפחות פעם אחת. האמת, הרווח יהיה של כולנו. אידית: "זה יהיה מדהים". תקשיבו לאיתי, לרצונות שלו ובעיקר….למוזיקה שלו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך