שימו לב: הנחיות חשבות של משטרת ישראל לקראת מזג האוויר הסוער באזורנו

היערכות משטרת ישראל לקראת מזג האוויר הסוער- הנחיות והמלצות לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך על פי תחזית השירות המטאורולוגי, במהלך סוף השבוע, החל ממחר צפויה מערכת חורפית סוערת נוספת אשר תשפיע על רוב אזורי הארץ. במערכת זו, צפוי מזג אוויר גשום וסוער עם משקעים משמעותיים, ולכן צפויות הצפות ברחבי הארץ

משטרת ישראל נערכת בכוחות מתוגברים, שוטרים, לוחמים ומתנדבים יתפרסו בכבישי הארץ. כמו כן, יחידות החילוץ של המשטרה והמערך האווירי של המשטרה מוכנים לפעול בתוך זמן קצר במוקדים השונים ככל שיידרש, זאת במטרה להציל חיים ולאתר נעדרים.

המשטרה תפרסם כל העת מידע אודות חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר. מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת ויש להישמע להנחיות השוטרים הפועלים ופרוסים בשטח. כמו כן ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110 , מוקדי החירום יתוגברו בהתאם להערכת המצב על מנת לתת שירות מיטבי בעת הצורך.

בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מידית – יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100.
משטרת ישראל תעבוד בשיתוף פעולה עם הרשויות למען היערכותן של הרשויות באופן המיטבי להקטנת סיכונים לחיי אדם ולשמירת שלומו ובטיחותו.

לאור ניסיון העבר, ניתן לצפות כי מזג האוויר הסוער יגרום גם לחסימות צירים, הצפות ושיטפונות ברחבי הארץ. הערכות המשטרה כוללת תאומים שונים והכנת כוחות שיגיעו לצמתי דרכים בהם יידרש טיפול וסיוע מידי כתוצאה מפגעי מזג האוויר, וזאת בכדי למנוע ולטפל יחד עם הגורמים הרלוונטיים במפגעי בטיחות שונים שעלולים להוביל לפגיעה בשלומם של כלל משתמשי הדרך.

מומלץ לציבור לא לנסוע או לטייל באזורי שיטפון שעלולים להוות סכנת חיים. משטרת ישראל קוראת לציבור הנהגים כולו להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה במזג האוויר הסוער. מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האוויר הסוער.

בעת הנהיגה ברכב:

🔹ציבור הנהגים מתבקש לנהוג בזהירות ולהתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך.

🔹יש להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה ולהימנע מעצירות פתאומיות גם בשולי הדרך.

🔹כשהכביש רטוב, מרחק הבלימה גדל. לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים.

🔹 יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש – עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.

🔹יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.

🔹שימו לב להולכי רגל – בעת מזג אויר גשום, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט הנסיעה באזורי מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

🔹יש להימנע מכניסה למים זורמים על ציר הנסיעה, להיזהר מסחף, משלולית ומשאר מפגעי הכביש.

🔹חציית מקורות מים ומקומות עם זרימת מים חזקה מהווה סכנת חיים גם לנהגים ברכבי שטח.

הנחיות ודגשים לכלל הציבור:

🔹יש להימנע מכניסה למקומות נמוכים וסגורים אשר מסכנים חיים, כדוגמת – מקומות מוצפים או בתהליך הצפה, חניונים ושאר מקומות מתחת למפלס הקרקע.

🔹 במקרה של נפילות חשמל והצפות יש להימנע מלעשות שימוש במעליות מחשש להילכדות.

🔹בעת הצפות יש לצאת מידית ממבנים המצויים מתחת לפני הקרקע.

🔹הולכי רגל במרחב ציבורי נדרשים להימנע מכניסה למים זורמים ושלוליות שלא ניתן לאמוד את עומקן.

🔹יש להישמע לגורמים מוסמכים בנושא טיולים ולקבל את המידע הנדרש.

🔹ובמידה ויש סערת ברקים יש להימנע ככל הניתן מיציאה לשטח פתוח ולהתרחק מעצמים גבוהים כדוגמת אנטנות ועצים.

🔹בכל מקרה חריג המהווה סכנה לשלום הציבור כדוגמת מפולת וקריסת קיר, חוטי חשמל שנקרעו יש לדווח מיד לגורמים הרלוונטיים (משטרת ישראל וחברת החשמל).

🔹ככל, הציבור מתבקש להיות ער וקשוב להנחיות והוראות השוטרים בזירת האירוע וכן לחסרי ישע ולתת להם סיוע ראשוני, ככל שנידרש, ולהזעיק מידית את כוחות ההצלה והרשויות.

צילום: דוברות המשטרה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך