אונליין TV הצליח איפה שקמיל פוקס ומינה צמח נכשלו

ערוץ הטלוויזיה החדש של ישראל, המשדר ברשתות החברתיות ובניו-מדיה, ופועל כאן באשדוד תחת הכובע של חטיבת ג' תקשורת, קיים מדגם מיוחד ברחבי הארץ בפריימריז של הליכוד, העורך הראשי והשדרן שי מלול, שהוביל את ביצוע המדגם, פרסם שעה וחצי לפני סגירת הקלפיות את התוצאות – בנימין נתניהו עם 72% וגדעון סער עם 28%. כמה שעות מאוחר יותר התברר כי המדגם של אונליין TV היה מדויק ברמה כמעט נדירה, מה שגרם לכמה גופי תקשורת ארציים לפרגן לכלי התקשורת החדשני, שזכה בשנת הפעילות הראשונה שלו ל-5 מיליון צפיות!

בשנים האחרונות מינה צמח וקמיל פוקס רשמו כמה וכמה פעמים אכזבות מרות, לאחר שהתברר כי המדגם שלהם לא היה קרוב לתוצאות האמת בבחירות לכנסת. בבחירות האחרונות מינה צמח ספגה ביקורת קשה ביותר, מאחר והפעם תוצאות המדגם שקיימה ופורסמו בערוץ 12, היו רחוקות בצורה לא סבירה מול תוצאות האמת.

מסתבר שאיפה שקמיל פוקס ומינה צמח לא רשמו הצלחה גדולה, גוף תקשורת אשדודי, שהפך לאחרונה לערוץ טלוויזיה ארצי עם נתוני צפייה מרשימים ביותר, עשה גם עשה. אונליין TV, שהוקם כרדיו אשדוד אונליין לפני שנה וארבעה חודשים, הוא למעשה ערוץ החדשות היחיד בארץ המשדר בקביעות באמצעות הרשתות החברתיות והניו-מדיה. הערוץ פועל תחת המעטפת של חטיבת ג' תקשורת, השייכת לאיש העסקים ג'קי בן-זקן. בחטיבה פועלים גם עיתון "המגזין אשדוד", הנחשב לאחד המקומונים המצליחים בארץ וקיים קרוב ל-15 שנה, אתר החדשות המקומי "אשדוד אונליין", שנהנה מ-450 אלף כניסות בכל חודש, וכן מסכי פרסום אלקטרוניים הפרוסים ברחבי העיר במקומות אסטרטגיים.

שי מלול הוא העורך הראשי של כל הפעילות המקצועית בחטיבת ג' תקשורת, וגם מגיש את תכנית האקטואליה המדוברת "בוקר טוב אשדוד", כל יום בעשר בבוקר. פעמיים בשבוע שייע פייגנבויום מצטרף למלול בהגשה, והשניים זוכים לרייטינג מרשים ביותר.

מלול קיבל החלטה לסקר את הפריימריז של הליכוד ביום חמישי החולף, בצורה מקיפה ואונליין TV הקים עמדת שידור בכפר המכביה לצד כל ערוצי התקשורת המובילים במדינה. במקביל התקבלה החלטה לקיים מדגם מקיף ומקצועי ביום הבחירות המקדימות בליכוד, ולשם כך מלול הסתייע במומחה לסטטיסטיקה והסתברות שעבד בעבר עם מינה צמח ומכיר היטב את הפעילות המקצועית בביצוע מדגמי בחירות.

אונליין TV פרס ב-10 ערים שונות בארץ, המהוות למעשה סוג של מדגם מייצג לכלל האוכלוסייה, סוקרים שהגיעו עם מכשיר טאבלט חדשני. הסוקרים ביקשו מכל מי שביצע את ההצבעה בתוך הקלפי, לחזור על ההצבעה בלחיצה פשוטה על תמונה של ביבי או סער, הכל כמובן בדיסקרטיות.

הסוקרים פעלו משעה תשע בבוקר עד שבע ובערב והצליחו להגיע ליותר מ-5000 הצבעות, שהיוו "תמונת מצב" הכי אמיתית והכי אותנטית להצבעה של 50 אלף מתפקדי הליכוד. שי מלול מסביר: "סקר רגיל מתקיים מול 500 אנשים, סקר מקיף יותר מתקיים סביב 1000 אנשים, כאן מדובר במדגם של אלפי אנשים שהם למעשה 'קהל הלקוחות' האמיתי ולא אדם היושב בבית ועונה באי חשק מופגן לסוקר שמחייג אליו. הסוקרים שלנו נגעו במתפקדי ליכוד שהגיעו לקלפי וקיבלו הוראה לנטרל כל פעיל בחירות או בעל עניין שינסה להצביע ולשבש את התוצאה".

לאחר שכל הנתונים זרמו בחידוש טכנולוגי מדהים לכפר המכבייה, מלול הסתגר בחדר עם המומחה לסטטיסטיקה והסתברות, והשניים פילחו את התוצאות בערים השונות. מלול: "מהתוצאה שהגיעה לדוגמא מבאר שבע, בה נתניהו זכה אצלנו ב-80 אחוזי תמיכה, הבנו שהדרום אמר כן לביבי בגדול. עיר קטנה יותר בדרום נתנה לנו חיזוק לכך, ובצענו פילוח מעמיק מה ביבי יקבל בדרום. גם בצפון היו מספרים יפים מאוד לראש הממשלה, אומנם פחות מהדרום, וגם שם תמונת המצב הובילה לניצחון גדול מאוד של נתניהו. במרכז קיבלנו דוגמאות לקרב יותר שקול, אבל עדיין ביבי ניצח בממוצע של 60 אחוזי תמיכה במרכז. לאחר עיבוד הנתונים ומהלכים נוספים שביצענו ברמת הבדיקה הטלפונית, הגענו למסקנה שנתניהו יקבל 72% תמיכה ואולי אפילו יותר מכך".

המדגם פורסם כאמור בתשע וחצי, שעה וחצי לפני סגירת הקלפיות, במשדר חגיגי בכפר המכביה בו השתתפו שייע פייגנביום, כוכב הרשת גילי כהן, המתקשרת המוכרת אלין שלמה, העיתונאי בכנסת ישראל אוחיון והעיתונאי משה סידי. תוצאות האמת הגיעו בשעת לילה מאוחרת, וקבעו כי נתניהו קיבל בפועל 72.5% וסער קיבל 27.5%. זה אומר המדגם של אונליין TV היה קרוב בצורה מדהימה לתוצאות האמת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך