'עזרת הנשים' בבית הכנסת היא כיסא ושולחן, המתפללים החליטו לבנות מבנה חדש

בבית הכנסת "תפילה לדוד" באזור ב' אין 'עזרת נשים'. המתפללים הניחו שולחן וכיסא בכניסה וזו 'עזרת הנשים'. לבקשת העירייה הקימו עמותה והם מבקשים לבנות 'עזרת נשים חדשה', על חלק מקופת החולים שהייתה צמודה. מעבר לאישור לו הם מחכים, הם זקוקים גם לעזרה כספית. המודבר בעלות של כ-50 אלף שקלים. אבי לוי : 0547191516. שי פרץ: 0507862168
עזרת הנשים המאולתרת בבית הכנסת "תפילה לדוד".

מי שיגיע לבית הכנסת "תפילה לדוד", ימצא בכניסה שולחן וכיסא מאולתרים. למעשה לא מדובר בסתם שולחן וכיסא, אלא ב'עזרת הנשים' של בית הכנסת. עד כמה שזה נשמע מופרך, הרי שבבית הכנסת הזה אין מקום ובוודאי תקציב לעזרת נשים והן נאלצות להסתדר בשלב הזה עם השולחן והכיסא.

לכן המתפללים במקום, שנמצא ברחוב סטרומה באשדוד, צמוד למה שהיה פעם מיקומה של קופת החולים לבריאות הנפש באשדוד, החליטו לבקש מהעירייה לבנות חדר, מבנה, ל'עזרת הנשים' על חלק מקופת החולים הישנה. למעשה התכנון לשבור את אחד הקירות של בית הכנסת שצמוד לקופת החולים ובכך לפתוח חדר חדש או במקרה הזה, 'עזרת נשים חדשה'.

הקיר אותו רוצים לשבור ולהקין "עזרת נשים'.

בעירייה בודקים את העניין, אבל בינתיים ביקשו כמה דברים ביניהם הקמת עמותה ופרסום העניין (הקצאת קרקע זמנית) בעיתונות הארצית והמקומית וכן להציב שלט בכניסה שמלמד על העניין והרצון לבנות 'עזרת נשים'. המתפללים הקימו עמותה ואף קראו לה בשם בית הכנסת – עמותת "תפילת דוד". עכשיו הם מחכים לאישור של העירייה, מיד שכל הבירוקרטיה תסתיים.

אבל כאן לא מסתיימת הבעיה של המתפללים בדרך המיוחלת ל'עזרת הנשים' בבית הכנסת. הם צריכים גם לממן את זה. ידם כמובן אינה משגת ומדובר בהוצאה לא קטנה, שמגיעה על פי ההערכה לכ-50 אלף שקלים.

בית הכנסת "תפילה לדוד".

לכן המתפללים החליטו לפנות אל הציבור הרחב שיעזור במצווה החשובה, בכדי שנשים שמגיעות להתפלל יוכלו לעשות את זה במקום ראוי, ולא בשולחן וכיסא מאולתרים. הבנייה אמורה להתחיל בתקופה הקרובה, כאמור עם הגעת האישורים אותם דרשה העירייה, אבל כמובן עד אז הם חייבים לגייס את הסכום, או לפחות את חלקו.

למעוניינים לעזור למתפללים ניתן לפנות לשניים מהם שלקחו על עצמם את קידום העניין: אבי לוי : 0547191516 שי פרץ: 0507862168

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך