שני פגים נפטרו באסותא אשדוד אחרי שנדבקו בחיידק עמיד

שני המקרים החמורים בפגיית בית החולים התרחשו לפני כעשרה ימים. פגים נוספים במחלקה נפגעו מזיהום שנגרם כתוצאה מנוכחות החיידק. בית החולים: "עדיין לא הוכח שזיהום הוא שגרם לפטירתם". משרד הבריאות: "בית החולים עובד בשיתוף פעולה מלא עם היחידה הארצית למניעת זיהומים בחקירת המקרים"
בית החולים אסותא אשדוד
צילום: נתנאל פריאנטי

שני פגים נפטרו בפגיית בית החולים אסותא אשדוד לפני כעשרה ימים אחרי שנדבקו בחיידק עמיד. פגים נוספים במחלקה נפגעו מזיהום שנגרם כתוצאה מנוכחות החיידק.

מדובר בחיידק המשתייך למין החיידקים קלבסיאלה פנאומוניה, שבמקרים מסוימים הוא עמיד בפני אנטיביוטיקה, מה שמקשה עוד יותר על הטיפול בחולים. זהו אחד מארבעת החיידקים הנפוצים ביותר בהידבקות מטופלים בבתי חולים.
יש מגוון דרכים להתגונן מפני הידבקות בחיידקים עמידים. למשל רחיצת ידיים לפני ואחרי מגע עם חולים. כאשר מטופל בבית החולים כבר נדבק בחיידק קלבסיאלה עמיד לאנטיביוטיקה יש לבודד אותו בחדר נפרד. אם לא מקפידים על תנאי בידוד והיגיינה, קיימת כאמור סכנת הידבקות. החשד הוא כי בבית החולים לא עמדו באחד משני כללים אלה. גורם נוסף המעודד הידבקות הוא עומסים בבתי החולים.

רחל לייקוביץ', יו"ר עמותת "רפואה בטוחה", המובילה מאבק ציבורי למניעת זיהומים בבתי החולים, אמרה אתמול: "בשנים האחרונות נעשה מאמץ גדול להקטין תמותה של תינוקות מזיהום, אבל בגלל הצפיפות, המחסור החמור בתשתיות אשפוז וברופאים ואחיות יש ריבוי זיהומים ופגיעה בחיי אדם".ההערכה היא כי בישראל מתים בין 5,000 ל־7,500 בני אדם מדי שנה מזיהומים מחיידקים עמידים.

ממשרד הבריאות נמסר: "בית החולים דיווח למשרד הבריאות על אודות מקרי הזיהום בפגייה ועובד בשיתוף פעולה מלא עם היחידה הארצית למניעת זיהומים של המשרד בחקירת המקרים ובביצוע הפעולות הנדרשות".

מאסותא אשדוד נמסר: "הפגייה פועלת על פי הסטנדרטים הגבוהים והמחמירים ביותר בכל הקשור למניעת זיהומים. לצערנו, לשני הפגים היו גורמי סיכון רבים שיכלו להוביל לפטירתם. עדיין לא הוכח שזיהום הוא שגרם לפטירתם. בית החולים דיווח למשרד הבריאות בזמן אמת על אודות הזיהום ועובד בשיתוף פעולה מלא ועל פי הנחיית היחידה הארצית למניעת זיהומים. בעקבות האירוע ננקטו כל הפעולות המתחייבות בהתאם להנחיות הגורמים המוסמכים".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך