הסבא היה המורה של ראש העיר, הנכדה סוגרת מעגל בבית הספר שנקרא על שמו

ד"ר ציפי בבצ'יק, מרצה בחוג לספרות ילדים וחוקרת חינוך במכללת לוינסקי לחינוך, הנה דור שלישי במשפחה שבחרה במקצוע ההוראה מתוך שליחות חינוכית וסוגרת מעגל משפחתי בעיר אשדוד. בתשע השנים האחרונות ניהלה מרכז העשרה לתלמידים מחוננים ומצטיינים ומצוינים – מרו"ם (מרכז רוח ומדע) באשדוד וכיום היא המלווה הפדגוגית של בית ספר ממ"ד ט"ו החדש שקרוי על שם סבה ישעיהו זלמנוביץ', אשר ייסד את החינוך הדתי בעיר אשדוד..והיה המורה של ד"ר יחיאל לסרי ראש העיר. ד"ר בבצ'וק: "לא בחרתי במקצוע ההוראה , הוא בחר בי".
ישעיהו זלמנוביץ'

אין מי שהחינוך לא חשוב לו בעיר הזו. תשאלו את ד"ר יחיאל לסרי ראש העיר אשדוד. הוא משקיע בחינוך משאבים כלכלים , ולא רק, רבים מאוד בחינוך באשדוד. רק לאחרונה נחנך בית ספר  חדשני וטכנולוגי ע"ש ישעיהו זלמנוביץ' באשדוד. אחד המורים הכי ידועים בעיר. זלמנוביץ' ז"ל היה מייסד החינוך הממלכתי הדתי בעיר. מה שרבים לא יודעים הוא שנכדתו, ד"ר ציפי בבצ'יק משמשת בבית הספר שהוקם על שמו כאשת חינוך. חתיכת סגירת סיפור. אבל רגע יש יותר. מסתבר שהיא הדור השלישי של מורים בעיר אשדוד…היא נכדה של מורה ובת של מורה.. מי יודע אולי יום אחד היא תהיה המורה של הנכדה של ראש העיר…..אז תכירו בבקשה את כל הדורות…

ראש העיר לסרי
היה המורה של ראש העיר. ד"ר לסרי.

דור ראשוןסבא: ישעיהו זלמנוביץ' ז"ל

עם עלייתו לישראל בשנת 1947 הוא החל לעבוד כמורה ומחנך בעיר רחובות. בשנת 1956 עם הקמתה של העיר אשדוד הוא נענה לקריאה הציונית להקים ולייסד את החינוך הממלכתי הדתי בעיר, והוא מונה למנהל  הראשון של בית הספר הממלכתי הדתי הראשון באשדוד – רמב"ם. בין תלמידיו היה גם ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. לפני כחודש נחנך בית ספר  חדשני וטכנולוגי ע"ש ישעיהו זלמנוביץ כהוקרה על פועלו ועל משנתו החינוכית לקידום ילדי העיר אשדוד למצוינות אישית ואנושית. נחשב למופת ודוגמא בעיר.

דור שניאמא: חדווה היינמן ז"ל

הייתה יועצת חינוכית, מדריכה פדגוגית במחוז דרום ומחנכת במקיף ב' באשדוד. לאורך השנים חינכה דורות של תלמידים ברגישות ותבונה, בחכמה, לסובלנות וסבלנות, לקבלת האחר והשונה.

דור שלישיד"ר ציפי בבצ'יק

מרצה לחינוך וספרות ילדים, מחנכת סדנת סטאז' ופעילה בפרויקט השקפה – מורים מובילים במחוז ירושלים מטעם מכללת לוינסקי לחינוך, חוקרת הצלחות בחינוך וחינוך למצוינות. בתשע השנים האחרונות  (עד לקיץ האחרון) ניהלה מרכז העשרה לתלמידים מחוננים ומצטיינים ומצוינים – מרו"ם (מרכז רוח ומדע) באשדוד ובכך סגרה מעגל של שלוש דורות בחינוך לתלמידים ותלמידות למצוינות בעיר אשדוד. כיום היא המלווה הפדגוגית של בית ספר ממ"ד ט"ו החדש שקרוי על שם סבא ישעיהו זלמנוביץ', אשר ייסד את החינוך הדתי בעיר אשדוד.

ד"ר ציפי בביצ'יק

ד"ק בבצ'וק, מה הוביל אותך לבחירה במקצוע ההוראה?

"לא בחרתי במקצוע ההוראה , הוא בחר בי. כשנרשמתי לתואר ראשון בספרות ומידענות באוניברסיטת בר אילן, אמא שלי המליצה על הדרך להוציא גם תעודת הוראה, משרת ההוראה הראשונה שלי הייתה באולפנית ישורון בפתח תקווה אצל הרב שי פירון, שר החינוך לשעבר".

האם בילדותך אמך וסבך הניעו אותך להמשיך את השושלת ולבחור במקצוע ההוראה?

"הנושא מעולם לא דובר בבית. גדלתי בבית שחינך לערכים, למצוינות ולהצטיינות, לאהבת האחר ולקבלת השונה. כנראה שהתפיסה החינוכית הזאת שימשה קרקע פורייה לבחירתי לעסוק במקצוע ההוראה".

מה סבך ואימך אמרו על בחירתך במקצוע ההוראה?

"הם שמחו מאוד, במיוחד מהבחירה שלי לנהל בית ספר באשדוד. מבחינת המשפחה זאת הייתה סגירת מעגל".

איך מקצוע ההוראה השתנה במהלך השנים מאז זמנו של סבך?

"מקצוע ההוראה השתנה מאוד במהלך השנםי וממשיך להשתנות הן מבחינה פדגוגית השמה דגש כיום על חינוך ליצירתיות, חדשנות תוך טיפוח הזהות האישית והמקצועית של המורה והן מבחינת ההשקעה בבניית מבנים פיזיים של בתי ספר המשרתים פדגוגיה חדשנית, המותאמת ללומד במאה ה- 21. כל השיח החינוכי משתנה לאורך השנים ומתאים את עצמו למציאות הטכנולוגית דיגיטלית ולעידן של אי וודאות".

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך