הרופאים הורו לעזוב את קורס החובלים. היום הוא שומר על חופי אשדוד

סרן רועי ברוק, 24, ממודיעין, הוא מפקד ספינה דבורה ששומרת על גם על חופי אשדוד. אבל במהלך קורס חובלים הוא קרע את רצועת הצולבת והרופאים הצבאיים הודיעו לו כי לא יכול להיות לוחם בוודאי לא מפקד ספינה. אבל סרן ברוק החליט : "אני אהיה מפקד דבורה". הוא עבר שישה חודשים של ניתוחים ושיקום, הוא סיים את הקורס. סרן ברוק: "כשיש לך מטרה שהיא חשובה מול העיניים אז אתה לא נותן לאף מכשול לעצור אותך".
ספינת דבורה מול חופי אשדוד. (צילומים דובר צה"ל)

כשאתם מרימים את הראש לכיוון הים באשדוד אולי תראו את הספינה שלו עוברת מולכם. את ספינת הדבורה סימן 3 של סרן רועי ברוק, 24, ממודיעין שמפקד עליה ושומר עם חבריו לפלגת 916, גם על חופי העיר ונותן שקט לכולנו.

אבל לא היה חסר הרבה שרועי לא יהיה שם על הספינה. בעצם כבר הודיעו לו שהוא לא יהיה מפקד הספינה, אבל רק ההתעקשות של רועי הביאה אותו להגשים את החלום שלו, לפקד על ספינת דבורה ולהיות בין האחראים על רצועת החוף והים ממכמורת עד חופי עזה.

רועי מספר: "שנתיים אחרי שהתחלתי את קורס החובלים, בשלב מתקדם של הקורס, קרעתי את הרצועה הצולבת ונפגע לי המניסקוס בברך שמאל. הרופאים הבכירים ביותר בצה"ל אמרו לי שאני לא חוזר לצבא, ואם כן אז רק לתפקיד משרדי שאינו קרבי". הבשורה הזו הייתה כהלם לרועי. אבל הוא החליט. "אני לא מוותר". אמר לעצמו: "אני אחזור לקורס החובלים ואפקד על ספינת דבורה".

סרן רועי ברוק,

רועי ממשיך: "אני לא הסכמתי לקבל את החלטת הרופאים. התחלתי שיקום של חצי שנה אחרי שעברתי ניתוחים מסובכים. עמדתי על הרגליים אולי כנגד כל הסיכויים, חזרתי לקורס החובלים ועשיתי את ההשלמות שצריך וסיימתי כמפקד ספינת דבורה. רועי מסכם:  "כשיש לך מטרה שהיא חשובה מול העיניים, אז אתה לא נותן לאף מכשול לעצור אותך ואפשר להגשים את היעדים. מה שהיה לנגד עיניי זה להיות מפקד דבורה ב-916 ובזכות זה בעצם הצלחתי לחזור לקורס ולסיים אותו עם כל הקשיים".

רועי הוא כאמור מפקד דבורה סימן 3. ספינות ששומרות על חופי אשדוד והן המתקדמות ביותר שיש בתחום. העבודה של הדבורה הוא לשמור על האזור. זה מתבטא בביצוע סיורים ופטרולים בים, למנוע כל ניסיון לפגוע בישראל דרך החופים שלה: "אנחנו תמיד בכוננות למניעת כל תרחיש שיכול לקרות כנגדנו. לדוגמא ירי מהחוף לכיוון כוחותינו או פח"ע נגד האזרחים או בים". מתאר סרן רועי ברוק.

בכלל רועי תמיד ידע, עוד בקורס חובלים, שהוא רוצה לפקד על ספינה כזו. קורס חובלים אורך שנתיים וחצי, לא תמיד יודעים מי יגיע לאן ולאיזה תפקיד. לאחר זמן בקורס מתחיל תהליך שבו  מגיעים לשבוע שבו נחשפים לפעילות עצמה בשטח. עבור רועי זה היה רגע מכונן: "שם כאשר ראיתי את המפקד על הדבורה מבצע את מה שהוא עושה, הבנתי שאת זה אני רוצה לעשות". אמר ועשה. "שנתיים וחצי לאחר מכן בשיבוצים שמשבצים מי הולך לסטי"לים, לצוללות או דבורות, ביקשתי להגיע לדבורה ב-916 באשדוד, ואכן קיבל את זה לשמחתי". מאז הוא אתנו 9 חודשים מפקד הדבורה באשדוד.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך