אלופה כבר בסיבוב

מכבי ת"א זכתה באליפות. ליגה חלשה שבה היא לא סופגת מלמדת הכל. עושה רושם שגם הקבוצות כבר השתכנעו ומתייחסות אליה כאלופה. # משהו צריך לקרות עם "שומרי המסך" במשחקי הכדורגל, ככה אי אפשר # ומה יעלה בגורל אלופת אירופה?
חכם סידי.

יאללה תעשו כבר סיבוב אליפות ונגמור עם זה. שמישהו יביא לפה דגל וישחרר אותנו כבר. סיבוב שלם לא קיבלתם גול אף אחד לא מתקרב אליכם. חאלס. נגמר. קחו אליפות לכו לים. מה לא? תגידו אתם, הרי מכבי ת"א לא רק שלא הפסידה אפילו לא נמצאה הקבוצה שהצליחה לכבוש מולה.

זה אומר הכל בעצם. קבוצה שבתום הסיבוב מובילה את הליגה בלי שאף אחת תמצמץ לידה, היא אלופה. מברוק, קחו את הצלחת לכו לים 2.  אל תבלבלו לי את עצם השוקית שמכבי חיפה מתקרבת. לא מכבי חיפה, לא באר שבע ולא בית"ר ירושלים. מכבי ת"א היא האלופה. יאללה! הביתה! הכוונה כל היתר.

וזה מלמד על הליגה שלנו. זה מלמד שהרמה פה נמוכה בואכה נמוכה מאוד מתקרבת לנמוכה מאוד מאוד. מכבי ת"א סופרת את הדקות ואת השיא איך לא כבשו מולה, ואנחנו סופרים את הדקות מתי ייגמר הסיפור רשמית. נכון כל היתר פתוח. הכל חוץ מהאליפות. יאללה רבותיי אפשר להיכנס לים 3.

יתר הקבוצות יצטרכו להתחלק במה שנשאר, קצת אירופה, קצת גביע (אולי אם מכבי תהיה ביום רע) וקצת פלייאוף עליון, עם קורטוב של גביע הטוטו (שוב בהנחה וזה יהיה יותר מידי למכבי ת"א, או משהו כזה). זהו לא יותר מזה. זה טוב למכבי ת"א, רע לליגה. תשמעו זו הפכה להיות מעין ליגה משלה כבר 4 עונות! בעוד כולם מתגאים בכמה היא שוברת את השיאים בחוסר ספיגה, אני מסתכל כמה היא שוברת את שיר הבושה. מה זה? אי אפשר לכבוש מולה? בוודאי שאפשר. אבל כשקבוצות מגיעות נגדה ומבינות שהן משחקות מול האלופה הבלתי ניתנת להכנעה, זה אומר הרבה כבוד והרבה שחקנים בחלק האחורי כשמשחקים מולה, וככה קשה לכבוש. אני מתאר לעצמי את שמחת כיבוש השער הראשון לרשת מכבי ת"א, זה יספק את הקבוצה שתכבוש גם אם תפסיד את המשחק, וזה רבותיי ובירותי קהל נכבד, זה לא מוסיף לאף אחת. גם לא לאלופה היוצאת והנכנסת מקרית-שלום, כי שמחת העניים תגמד עוד את שמחת האליפות…

'דולפיני אשדוד'. לא צריכים להתחנן.

אלופי המסך

ובתואר אכזבת הסיבוב זוכים….שומרי המסך…סליחה שופטי ה-VAR, סליחה 'שופטי המסך'. נראה כי יותר אנרגיה השקעה באיזה שם לקרוא לשופטים שקובעים עתה משחקים ומעכבים אותם "ביומיים" בממוצע בכל החלטה, מאשר איך צריך להתייחס להכנסת מכשיר ה-VAR, ובנינו זה מכשיר, ואיך לדעת לנצל אותו, ובעיקר לנצל מהר.

מה שבטוח שהדבר נפל בתדהמה על הליגה ובעיקר על שופטיה. אומנם בעונה שעברה זה הוכנס לשימוש בחלק מהמשחקים, אבל העונה זה כבר משפיע על כולם. מה שמתגלה במסך השופט היא לא רק האמת, אלא שלאמת פנים רבות, או אם נדייק אפילו לשופטי המסך שרואים הכל קשה לדעת איך לקבל החלטה. בוודאי הנכונה. אולי שאולי בצעם הם מפחדים לקבל החלטה. עזבו את זה ששופטים טועים, אבל לטעות כשאתה כבר רואה? זה יותר מידי.

יש לי הצעה שתוציא את כולם טובים. להפקיע מידי השופטים את ההחלטה ב"שופט המסך", למצוא דרך שבה אנשי מקצוע אחרים מהתחום, יחליטו במקומם. או לפחות יהיה להם האומץ להחליט. נכון גם לזה יש מי שיתנגד וימצא טיעונים אמתיים וצדוקים אני מניח. זה בסדר. אבל ככה זה לא יכול להמשך. נראה שמתעסקים יותר בהחלטות המסך, מאשר במשחק. בסופו של דבר טובת הכדורגל צריכה להיות לעיניי כולם ולא רק לעיניי השופטים שיושבים מול המסך להאיר את ענינו…ולפעמים עושים לנו חושך…

אלופת אירופה?

זה באמת כבר לא אמתי. למה הם צריכים כל הזמן לבקש? מה יהיה מה? קבוצת 'דולפיני אשדוד' אלופת אירופה באולמות לחרשים וכבדי שמיעה בכדורגל באולמות, הייתה צריכה להתחנן תחת כל עץ רענן בכדי למצוא 40 אלף שקלים לצאת לאליפות אירופה במילאנו להגן על התואר שלה בו היא מחזיקה שנתיים.

לא נעים לראות את זה. למה אי אפשר להקצות להם כסף, שמגיע להם בלי שיתחננו? למה להעביר אותם 7 מדורי גיהינום? למה יעקב אוליאל היו"ר וחבריו לקבוצה עושים את זה עבור עצמם בשכונה ב-5 על 5 במגרש במתנ"ס? הרי הם מביאים כבוד לעיר, למדינה לכולנו. למה? כי הם כדורגל באולמות? למה כי הם חרשים וכבדי שמיעה? תאמינו לי מי שלא שומע את בקשתם, הרי שיבדוק את עצמו. כי איך אפשר שלא לשמוע את זה.

ולמה אני כותב? כי יש עוד זמן הם יוצאים ב-19.1 והם זקוקים לעוד 30 אלף שקלים. תיכנסו יד לכיס, בעצם ללב ותעזרו להם. תאמינו לי לתת זה לא פחות, אם לא יותר מאשר לקבל. וחוץ מזה מתי תוכלו להגיד שאתם אלופי אירופה, או לפחות יש לכם חלק בזה? תמיד רציתם להיות אלופים לא? מגיל קטן. אז עכשיו אפשר להיות אפילו אלופי אירופה. יאללה אלופים שלי…תעזרו לאלופה.

וחכם סידי אומר: "רק כשאתה מגיע למקומות הכי נמוכים אתה יודע איזה אדם תרצה לצידך כשתהיה במקום הכי גבוה".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך