העיר אשדוד שונה בנוף התקשורת מאשר בערים אחרות, באשדוד ניתן למצוא 2 עיתונים מקומיים בולטים שיוצאים מדיי שבוע: המגזין אשדוד – העיתון המוביל בעיר אשדוד שמופץ בעשרות אלפי עותקים באשדוד והסביבה – עורך העיתון הוא שי מלול – עיתונאי ותיק בעל ניסיון רב שמוביל עיתון מעניין וצעיר. השבועון השני הוא השבוע באשדוד של מנחם גלילי.

גם בתחום המדיה והדיגיטל העיר אשדוד פורחת והיא כר פורה לאתרי חדשות רבים בעיר, לפי בדיקה שערכנו ניתן למצוא באשדוד קרוב ל- 6 אתרי חדשות מקומיים באשדוד אשר מעדכנים על מה שנעשה בעיר בתחומים שונים כמו אירועים פליליים, סיקור משחקי כדורגל של מ.ס אשדוד, משחקי כדורסל של מכבי אשדוד והאלופה בנות אשדוד בכדורסל. בנוסף ניתן למצוא תכנים רבים וסיקורים אודות בתחום האוכל והמסעדות, אופנה ולייף סטייל, בריאות ורפואה, תחזית אסטרולוגית שבועית, עדכונים מעיריית אשדוד וטורים אישיים ממיטב כותבי התוכן המתגוררים באשדוד.                      אתרי חדשות נוספים באשדוד: אשדוד 10 – ASHDOD10, אשדוד פור יו, אשדוד ניוז, אשדוד נט – ashdodnet, אשדוד היום, כאן דרום.

אשדוד אונליין
אתר החדשות המוביל בעיר "אשדוד אונליין" חוגג בימים אלה שלוש שנים של פעילות אינטנסיבית, וזה לא מקרי שהוא תופס את המקום השני בארץ (בין כל האתרים המקומיים), בכמות הכניסות החודשיות. על פי נתון רשמי של "גוגל אנליטיקס", למעלה מ-300 אלף כניסות נרשמות מידי חודש ב"אשדוד אונליין".

"אשדוד אונליין", שהוקם כאמור לפני שלוש שנים (במרץ 2015) עבר חבלי לידה מבחינת עיצוב הדף, השירותים הטכניים וצוות הכותבים שלו. מחודש לחודש נרשמו שינויים מהותיים, חלקם בהשקעה כספית גדולה מאוד, וכפועל יוצא לצד השינויים החל להירשם גידול במספר הכניסות, עד להפיכתו למפלצת חדשותית של ממש, המביאה לתושבי אשדוד עדכונים בזמן אמת 24/7 על מה שמתרחש בעיר.

עורך האתר הוא שי מלול, עיתונאי ותיק הפועל בשטח למעלה מ-25 שנה. מלול ערך בעבר עיתונים באזור באר שבע ודימונה, היה מנהל מחלקת החדשות ב"רדיו דרום", ובעשור האחרון עובד כאן בעיר אשדוד. מלול אומר כי "זה היה אתגר גדול מאוד לקחת אתר חדשות חדש ולהפוך אותו לכלי תקשורת משמעותי תוך זמן קצר יחסית. סוד ההצלחה שלנו הוא צוות כתבים נמרץ ויעיל, שפרוס בעיר ומרושת בכל סיפור שמתרחש בזמן אמת. זו עבודה עיתונאית אמיתית, לחזור לחיות את השטח ולהביא את הסיפורים לתושבי אשדוד יום-יום, שעה-שעה, סביב השעון".

תושב אשדוד המעוניין לקדם את העסק שלו בעיר אשדוד, יזדקק לעשות פרסום באחת המדיות בכדי לקדם את העסק שלו אם זה בגוגל/פייסבוק או בעיתון מודפס חייב להכיר ולהשתמש באחת הפלטפורמות הללו.

יש לציין שבאתרים רבים (כמו באשדוד נט) וגם באתר אשדוד אונליין, ישנו גם אינדקס עסקים המאפשר לפרסם את העסק של הלקוח – אם זה פרטי התקשרות כמו מספרי טלפון, מספר פקס, כתובת העסק, מפה, וגם פרטים רבים אודות העסק כמו שנת פתיחה, מספר עובדים, הנחות והטבות וגם תמונות וסרטוני וידאו שיוטמעו בדף העסק. ניתן גם לפרסם את העסק במסכים אלקטרונים הפזורים ברחבי העיר ובו סרטון ירוץ כ-10 שניות ויכול לזכות לחשיפה גבוהה של מאות אלפי אנשים ביום אשר עוברים במקום אם זה רגלית או עם רכב. עוד דרך אלטרניטיבית לפרסום עסק באחד מאתרי החדשות המקומיים כמו אשדוד אונליין ואשדוד נט הוא פרסום באנרים באתר שיופיעו במקומות המיועדים לכך, לחיצה על הבאנר יופנה לעמוד נחיתה/ אתר האינטרנט של הלקוח או לדף הפייסבוק שלו.

למשל במידה ולקוח ירצה לפרסם בעיתון השבוע באשדוד, הוא יוכל לפרסם במקביל באתר החדשות שלהם שנקרא אשדוד 10 – ashdod10 שהוקם בשנת 2009 על ידי הבעלים של המקומון הוותיק. עוד אופציה היא לפרסם באתר אשדודנט של אייל בן שמחון, אשדוד פור יו של דוד קקון, אשדוד ניוז – אתר החדשות הראשון באשדוד של ראובן קפלן, אשדוד היום או כאן דרום של רשת שוקן.

לכל אתר חדשות יש פלטפורמות נוספות שניתן לתקשר עם קהל הגולשים:

דף פייסבוק: לאתר אשדוד אונליין, כאן דרום, אשדוד נט, אשדוד 10 ולכל האחרים יש דף פייסבוק בו מפרסמים את החדשות המובחרות מהאתר.

טוויטר: רבים מאתרי החדשות גם מצייצים את הכתובת שלהם בטוויטר, למרות שבארץ טוויטר חלש משמעותית מפייסבוק והוא יותר לאנשים שעוסקים בתחום המדיה והחדשות.

אינסטגרם: לרבים מאתרי החדשות (אשדוד אונליין, אשדוד נט ועוד) יש חשבון אינסטגרם בו הם מפרסמים חלק מתכני החדשות, בדרך כלל אלו חדשות קלילות לקהל צעיר יותר.

אפליקציה: בחנויות האפליקציות באפסטור ובגוגל פליי ניתן למצוא את האפליקציות של מרבית אתרי החדשות באשדוד (אשדוד אונליין, אשדוד נט, כאן דרום אשדוד וכו') ובלחיצת כפתור להתקין אותם במכשיר הטלפון הנייד, בדרך כלל לכל אפליקציה יש מערכת פושים: התרעות לנייד שמשתמשים בה בעיקר לכתבות וידיעות מאוד חשובות.