"המתאמן הממוצע יודע הכל"

המאמר הבא מופנה לכל מי שמוצא את עצמו בתיאור הבא, תיאור שמתאר את האדם הממוצע, מתאמן מן השורה. במילים אחרות: המאמר הבא הוא בשבילך ועבורך – קרא אותו בעיון רב.
"המתאמן הממוצע יודע הכל"

אני לא מרוצה שאיך שאני נראה, אני יודע מה עובד הכי טוב על הגוף שלי, אני שומר על תזונה או אני לא שומר על תזונה וגם לא מתכוון לשמור, אני מתאמן מספר פעמים בשבוע, אני אוהב לחסוך כסף, אין לי זמן מיותר, אני רוצה לראות תוצאה/ שינוי גופני מהר, אני הופך מתוסכל שכן תזונה ואימונים לא מניבים לי את התוצאה שהייתי רוצה לקבל.

כל אלה הם משפטים שאדם אומר לעצמו, בואו נהרהר בהם ביחד: אני לא מרוצה שאיך שאני נראה, תמיד ניתן לשנות את מצבכם הפיזי, או שהינכם מעוניינים לרדת במשקל, או להעלות מסת שריר, להיות חטובים יותר, להשתחל בצורה קלילה יותר לג'ינס, ללכת בגאווה יותר בבגד ים וכ"ו… תמיד יש מה לשפר, "אין אדם רזה מדי או צעיר מדי".

אני יודע מה עובד הכי טוב על הגוף שלי
המון אנשים שואלים שאלות כדי לשפר אספקט מסויים, כשמקבלים תשובה, לאדם יש נטייה אוטומטית לשאוב את התשובה עם אוזן ימין ולפלוט אותה דרך אוזן שמאל, בלי לעכל באמת את התשובה או להרהר בה הרהור מינימאלי. האדם עונה שהוא יודע מה הכי טוב בשבילו. חבר'ה, אם הייתם יודעים מה הכי טוב, לא הייתם שואלים נכון? במידה ושאלתם, כנראה שיש משהו בגופכם שאתם עדיין רוצים לשפר ומה שאתם עושים, כנראה לא יעיל מספיק. שים את הסקפטיות בצד, שנה במאה שמונים מעלות את הגישה שלך, עשה הכל! גם אם זה מנוגד בניגוד אטומי לאינטואיציה שלך – כפי שבעל מקצוע הנחה אותך בלי להתווכח. אם אתה במצב מסוים ולא מרוצה ממנו, מי אם לא – האינטואיציה האישית שלך, בכבודה ובעצמה, הובילה אותך לשם. שים אותה בצד.

אני שומר על תזונה
שאל את עצמך את השאלות הבאות: האם אתה אוכל 6 ארוחות ביום? האם אתה אוכל כל 3 שעות? כמה גרם חלבון אתה צורך לארוחה? מה נפח הנוזלים שאתה צורך ליממה? האם אתה עובר צריכה יומית של גרם וחצי נתרן ביום? כמה אחוזים תופס השומן בתפריט היומי שלך? אם ענית בשלילה על שתי השאלות הראשונות ובחוסר ידיעה על השאר. אתה לא שומר על תזונה שמקדמת ירידה באחוזי שומן הגוף. במידה ואתה שומר על הגבלות אחרות, כללים אחרים, יכול להיות שהם מצויינים – אך לקידום מטרה אחרת (למשל שמירה על בריאות הגוף).
תזונה שמקדמת בריאות היא מצוינת, אך לא בהכרח תקדם אותך ליעד של הורדה באחוז שומן הגוף כמו שלא כל תזונה שמקדמת ירידה באחוז שומן היא מקדמת בריאות. יש להציב מטרה ברורה ולתאם תזונה בהתאם.

אני לא שומר על תזונה וגם לא מתכוון לשמור
אנשים חושבים שאם יעשו "דיאטה" הם יאכלו פחות – זו טעות.

אני מתאמן מספר פעמים בשבוע
טעות נפוצה היא לחשוב שלמספר האימונים בשבוע יש השפה ישירה על התוצאה שתקבל. לא כך הוא העניין. טעות עוד יותר חמורה היא לחשוב: "ככל שאני מתאמן יותר, אני אקבל תוצאה מהירה יותר וטובה יותר. שימו לב שביצוע 2 אימונים בשבוע, על פי תוכנית אימון ערוכה בצורה מקצועית וקיום תפריט תזונה מחושב היטב יטיס אתכם לכיוון התוצאה הרצויה. מאידך, להתאמן כל יום, ללא שמירה על תפריט, יכול להוביל אתכם בשוגג לתוצאה ההפוכה: קיום תפריט במאזן חיובי, יגרום גם למסת השרירים לגדול, וגם לתאי השומן לשגשג. בתרגום חופשי לעברית: אישה המתאמנת ואוכלת כל מה שהיא רוצה, מתי שהיא רוצה עלולה בשוגג להשמין. השמנה שעל פניו תיראה גרוע יותר מהשמנה "רגילה" שכן עם תוספת מסת שריר מתחת למעטפת השומן הנכבדה, יעלה אותה מיד ב 2 מידות בגדים ולא במידה אחת אילו היה מדובר בהשמנה שומנית נטו ללא תוספת מסת שריר.

אני אוהב לחסוך כסף
משה אומר: "אני אוהב לחסוך כסף, פגישת יעוץ עולה בין 400-500 ₪, חבילה של מספר פגישות עם יועץ מתאים תעלה בין 2000 ₪ ל3000 ₪ שמתפרסים על פני כמה חודשים. אני מעדיף לעשות לבד". אני ממשיכה את אותו קו מחשבה בקול רם: "פעם מנויי בחדר כושר היה עולה 300 ₪, היום אני משלם לחדר כושר 99 ₪. כל חודש אני חוסך200 ₪! ענק! זה כל כך משתלם!" משה חוסך כסף כל חודש.

חיים גם מתאמן בחדר כושר עליו הוא משלם 99 ₪ בחודש אך חיים לקח יועץ שנתן לו תוכנית תזונה ואימונים. חיים שילם בהתאם ומבצע בקפידה את הנאמר לו. חיים לא חסך כסף. חיים זכה בגוף חדש לאחר חצי שנה, הגוף החדש הקנה לו חיים חדשים ואיכותיים יותר. חיים נהנה.

משה ממשיך להתנהג לפי אותו קו מחשבה, עברו 10 שנים, חיים חסך המון כסף, אך הוא נראה גרוע יותר, מתוסכל יותר, גופו תשוש עקב תוכניות "קסם" שהמציא לעצמו והוא מתוסכל. אז כמה בעצם חיים בזבז? תכפילו 99 ₪ כפול 12 חודשים, כפול עשר שנים. חיים בזבז 11,880 ₪ ליתר דיוק כיוון שהאימונים לא הועילו להמטרה שהציב לעצמו. הכי עצוב שחיים בזבז 10 שנים מחייב. חיים לא בזבז כסף, חיים השקיע בחוכמה. משה מתוסכל, הוא שוקל עכשיו לשלם 20,000 ₪ ולעבור שאיבת שומן.

אין לי זמן מיותר
החליפו את המילה "זמן" במילה "עדיפות". בפעם הבאה שתרצה להגיד "אין לי זמן להתאמן" יצא לך המשפט "אין לי עדיפות להתאמן". זה משנה את כל התמונה. ביממה יש 24 שעות. זו עובדה. הזמן ישנו. סדר העדיפויות שלך יקבע מה תעשה איתו.

אני רוצה לראות תוצאה/ שינוי גופני מהר
אנחנו לא שמים לב בדיעבד לזמן שעובר, תתחיל היום תהליך רציני, לא תשים לב שארבעה חודשים עברו והנה אתה נראה כבר אחרת. מצד שני, למי שניסה לרזות ביומיים, מה היו התוצאות שקיבלת? כמה זמן הצלחת לשמור על כך? והכי חשוב: מה קרה לך אחר כך?

אני הופך מתוסכל שכן תזונה ואימונים לא מניבים לי את התוצאה שהייתי רוצה לקבל
כאמור, יש כלל בחיים: "ככל שאני עושה יותר – כך התוצאה שמתקבלת היא טובה יותר". זה לא עובד בספורט. אם אתה מתאמן ומתאמן ולא רואה את מה שרצית לראות. פנה ליועץ מוסמך. ניתן לפנות אלי – פולה רווח או לכל יועץ אחר שאתה מאמין בו וסומך עליו.

פולה רווח
מאמנת כושר ויועצת תזונה
052-5051929
לו"ז חוגים ופעילויות
https://ashdodonline.co.il/?page_id=33434

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך