תתחילו להתרגל – נבחרת הלקרוס של אשדוד

את אלי חכמון אתם מכירים כשופט בליגת העל, אבל חכמון הביא לאשדוד את ספורט הלקרוס, שזה ספורט קבוצתי שבו השחקנים משתמשים במקל שבקצהו רשת כדי להכניס כדור גומי קשיח לשער הקבוצה היריבה. השבוע יצאה נבחרת אשדוד עד גיל 19 לטורניר בינלאומי בבודפשט
תתחילו להתרגל – נבחרת הלקרוס של אשדוד

אלי חכמון הכניס את המשרוקית לפה ושרק לסיום משחק הגביע בין מכבי חיפה למכבי פ"ת. שחקנים לחצו לו ידיים על עוד תצוגת שיפוט. אבל מעט מהם, אולי אף אחד מהם, לא ידע שהוא לוחץ את ידיו של אלי חכמון, "אחראי הפיתוח הארגוני וקשרי הקהילה של ענף הלקרוס בישראל" (ועל הפעלת פרוייקט stick for kids פרוייקט התנדבותי לקהילה ונוער בסיכון באמצעות הספורט).

כן, כן, אותו חכמון שמככב כשופט בליגת העל, עשה עוד צעד אחד והביא את הענף החדש בארץ, רק 4 שנים, גם לאשדוד. עד כדי כך זה הצליח, שעכשיו יש כבר נבחרות המייצגות את העיר, בארץ ובעולם. כבוד. חצי משפט על הענף הזה. זה הוא ספורט קבוצתי שבו השחקנים 6t786משתמשים במקל שבקצהו רשת כדי למסור ולתפוס כדור גומי קשיח במטרה להכניס אותו לתוך שער הקבוצה היריבה. מקור המשחק בצפון אמריקה והוא ספורט הקיץ הלאומי של קנדה.

לפני 4 שנים עשה הלקרוס "עלייה" ודרך לא קטנה מקנדה והגיע לארץ הקודש. הוא מונה 500 שחקנים בכל הארץ ולפני שנה וחצי, עשה הענף דרך נוספת, כשחכמון הביא את הענף לאשדוד. הרבה שאלו בתחילה מי אלה שרצים עם מקלות רשת קסדות ומגנים ומשחקים עם שערים קטנים בגודל 2 מטר על מטר וחצי? שאלו. היום הם כבר יודעים על זה יותר, תשאלו את 200 בני הנוער שמשחקים בענף בעיר. החל מהחברה למתנסים, דרך בתי ספר יסודיים, כיתות ז' עד יב'.

כיום הענף בארץ כבר עם נבחרות גברים ונשים בישראל, בגילאים שונים ומשתייכים לאייל"ת – ענפי ספורט לא אולימפיים, אך הענף אמור להיכנס למשחקי האולימפיאדה בעתיד. מה שהיה טוב לנבחרות בישראל, לא פסח על אשדוד. לראשונה יצאה נבחרת ייצוגית מהעיר אשדוד, לטורניר בינלאומי, הנבחרת שרוב שחקניה לומדים בבית הספר מקיף ו', המריאה בחמישי שעבר לטורניר בהונגריה בעיר בודפשט להשתתף בטורניר אירופאי עד גיל 19, כאשר המטרה היא התנסות במשחקים בינלאומיים מול קבוצות באירופה, ביניהן פולין, הונגריה וצ'כיה.

78978

כיום הנבחרות הייצוגיות של העיר מתאמנות פעמיים בשבוע אבל כרגע לא במגרש מתאים, אלא במגרש הספורטק הפתוח וללא תאורה, כך שיש קושי עם שעות האימון. חכמון: "אנו תמיד מסתכלים קדימה ורואים את המאמץ העילאי אשר משקיעים המאמנים שלנו, אשר מגיעים במיוחד מארצות הברית לאמן את בני הנוער בארץ בכלל ובאשדוד בפרט. זה המקום לתת לעיריית אשדוד ולרשות הספורט להרים את הכפפה ולמנף את ענף ספורט זה מעלה מעלה, ולתת לקהילת בני הנוער את היכולת להיות הטובים ביותר בארץ ולייצג את העיר אשדוד בגאווה ולמתג אותנו כעיר ספורט גאה".

אגב אם תהיתם, יש ליגה אשר מתקיימת בין מספר ערים, ביניהן באר שבע, אשקלון, קרית גת, תל אביב, נתניה, שדרות, שער הנגב וכמובן אשדוד. חכמון וחבריו היו מאוד רוצים לראות עוד שחקנים מגיעים לענף. מי יודע אולי יום אחד, ייצגו אותנו באולימפיאדה שחקנים מהעיר.
אם תשאלו את חכמון… זו רק שאלה של זמן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך