איציק איטח לא עוצר: חילק 500 סלי מזון לנזקקים בעיר

תופעה של איש אחד: איציק איטח הוביל בשבועות האחרונים מבצע מדהים של ארגון סלי מזון עשירים במיוחד, עמוסים בכל טוב, ולמעלה מ-500 סלים כאלה חולקו בשבוע האחרון למשפחות הסובלות ממצב כלכלי קשה. איטח, שפעיל כל השנה בעשייה למען הזולת, קצר מחמאות ברשתות החברתיות והפך לאחר האנשים האהובים והמוערכים באשדוד
איציק איטח לא עוצר: חילק 500 סלי מזון לנזקקים בעיר

זה פשוט מרגש עד דמעות. איציק איטח חילק יחד עם עשרות מתנדבים שצמודים אליו בשבועות האחרונים, 500 סלי מזון למשפחות נזקקות בערב ראש השנה. מדובר במבצע מדהים בכל קנה מידה, והיכולת של איטח לגייס תורמים ואנשים עם לב גדול, הפך את המבצע הזה לאחד המוצלחים בארץ. ממש כך.

איציק איטח לא מתרגש מכל ההמולה סביבו ומכל המחמאות שהוא מקבל ברשתות החברתיות. כבר 13 שנה הוא עסוק בעשיית מצוות ובעזרה לזולת במגוון של תחומים, ונראה כי משנה לשנה הפעילות שלו הולכת וגוברת. "זה הרבה בזכות אנשים טובים שתורמים ועוזרים לי לגייס את מוצרי המזון, הבשר, העופות ושאר הדברים. כל יום יש צדיק אחר שנרתם ותורם, ואנחנו יוצאים לכל פינה בארץ לאסוף את המוצרים ולארגן אותם", אומר איטח בצניעות אופיינית.

איציק, יחד עם רעייתו חיה, הם אלה שכאמור מובילים את הפעילות. ביום חמישי הגיעה לרחבת ביתם ברובע ו' משאית קירור ובה 2 טון של כנפיים. תוך שלוש שעות נשארו רק קרטונים ריקים, לאחר שעשרות משפחות הגיעו והעמיסו שקיות. למחרת הגיעה משאית נוספת, עם כמות דומה של עופות, וגם הפעם לא נשאר כנף אחת לרפואה…

לא מכבר איציק איטח זכה לחשיפה בכלי התקשורת הארציים. איציק, יחד עם רעייתו חיה ועוד כמה חברים בעלי לב ענק, הגיעו לרובע ו' בבאר שבע, כדי לנסות לשקם "בית" של א', תושב בירת הנגב בשנות ה-50 לחייו. כתבתי את המילה בית במרכאות כפולות כי מדובר יותר באורווה של סוסים ולא מגורים לבני אדם. פשוט זוהמה וטינופת בכל פינה, ריצוף שבור, קירות מטונפים, אסלה שבורה, ריהוט מתפורר ועל אוכל ושאר הדברים אין על מה לדבר. מדובר באדם ערירי, חסר יכולת שכבר התייאש מהחיים.

הסיפור המזעזע הזה הגיע לאוזניו של איציק איטח, שלא יכל להישאר אדיש, כפי שהוא עושה כמעט על בסיס יומי, בכל מה שקשור לעזרה ונתינה לציבור הרחב. איציק והחברים המלאכים שלו הגיעו לדירה המעופשת והתחילו לשקם אותה. ביום אחד הם עשו שינוי מדהים, הביאו רהיטים ומוצרים חשמל והפכו את חייו של א' מקצה לקצה.

אחד האנשים המכיר את העשייה של איציק איטח, אמר כי "איציק הפך לאחד האנשים שמסייעים סביב השעון 24 שעות ביממה לכל מי שפונה אליו. אין יום מבלי שאיציק מעלה פוסט עם צילום מסך של הודעות המגיעות אליו מנשים וגברים מרחבי הארץ, המבקשים את עזרתו. פעם זה מטרנה וטיטולים לתינוק, פעם זה מקרר ריק שחייבים למלא, פעם זו מיטה שבורה ופעם זה סיוע לאישה חולה הזקוקה לתרופות. ברוב הפעמים איציק פותר את הבעיה בזכות אנשים מדהימים שפותחים את הלב ואת הכיס. הוא כבר עושה את עבודת האיסוף, הארגון ולא פעם גם מוציא כסף מהכיס רק כדי לשמח את הפונים אליו. איציק ורעייתו חיה גם מגיעים על בסיס קבוע לבתי חולים, בעיקר למחלקות הילדים, עם מתנות, ממתקים ושאר פינוקים, ונראה שהם יותר מאושרים מהילדים, לאחר שהם מקבלים תגובות נלהבות וברכות מכולם. גם לבסיסי צה"ל איציק וחיה מגיעים כמעט כל שבוע עם מתנות ופינוקים רבים. לא מדובר בבעל הון, לא מדובר באדם שגדל עם כפית של זהב בפה, אלא אחד שעבר מסלול ארוך ומפותל, והיום יודע להעריך את מה שיש לו, ועושה הכל שגם אחרים יעלו לישון עם חיוך גדול".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך